يک‌طلا و 2 نقره در دسته فوق‌سنگين به مولايي رسيد

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 5 آبان

روز پاياني رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرمان ۲۰۱۳ جهان که به ميزباني لهستان در حال برگزاري است، با برگزاري آخرين دسته رقابت‌ها يعني دسته فوق سنگين پيگيري شد.

يک‌طلا و 2 نقره در دسته فوق‌سنگين به مولايي رسيد, پورتال خبری فرهنگی گهر

در اين دسته بهادر مولايي از ايران به رقابت ۱۰ وزنه‌بردار ديگر رفت تا با توجه به وضعيت رکوردي وي در جدول وزنه‌برداران فوق سنگين، اميدهاي تيم اعزامي به اين رقابت‌ها براي کسب مدال همچنان زنده باشد

پرچم فوق سنگين در سال‌هاي اخير همواره توسط حسين رضازاده و سپس بهداد سليمي بالا بود و مولايي نيز براي تداوم اهتزاز پرچم کشورمان در اين دسته و با تفکر قهرماني و البته شکستن رکورد جهان البته در دوضرب و مجموع (پيش از اين مولايي بارها به رکورد دوضرب جهان در تمرينات حمله کرده بود) به مصاف حريفانش رفت.

مولايي براي آغاز حرکات يکضرب در حالي به روي تخته رفت که کار ۶ نفر ديگر به پايان رسيده بود. مولايي براي حرکت اول خود وزنه ۱۹۵ کيلويي را انتخاب کرده بود که به راحتي در مهار آن موفق بود.

بهادر در حرکت دوم خود در مقابله با وزنه ۲۰۰ کيلويي باز هم عملکرد درخشاني داشت تا به اين ترتيب با توجه به وضعيت جدول، مدال يکضرب خود را قطعي کند. بهادر در حرکت سوم خود و در مهار وزنه ۲۰۳ کيلويي نيز موفق بود تا مدال نقره‌اش را هم قطعي کند.

در اين دسته روسلان آلبگوف، نفر سوم المپيک ۲۰۱۲ لندن در پايان رقابت‌هاي يکضرب با ثبت رکورد ۲۰۹ کيلوگرم به مدال طلا رسيد، مولايي دوم شد و ديگر وزنه‌بردار روس به برنز رسيد.

از نکات قابل توجه حرکات يکضرب اوت کردن آرتم اوداچين وزنه‌بردار مطرح اوکرايني بود و وي پس از ناکامي در وزنه ۱۹۵ کيلويي از دور رقابت‌هاي يکضرب کنار رفت.

به گزارش فارس، با آغاز رقابت‌هاي دوضرب که براي معرفي جديدترين مرد قدرتمند جهان از حساسيت بالايي برخوردار بود باز هم بهادر مولايي، وزنه‌بردار شايسته کشورمان در حالي براي اولين‌بار روي تخته آمد که اين بار ۸ نفر ديگر به کار خود پايان داده بودند.

بهادر حرکات دوضرب را با بالاي سر بردن وزنه ۲۴۱ کيلويي آغاز کرد تا به اين ترتيب مدال نقره دوضرب و مجموع مولايي در اين رقابت‌ها قطعي شود. مولايي در مرتبه دوم وزنه بسيار سنگين ۲۵۵ را به اهتزاز درآورد. در مرتبه سوم هم مولايي وزنه ۲۶۱ کيلويي را بالاي سر نبرد و با مجموع ۴۵۸ به کار خود پايان داد.

در حرکات دوضرب مولايي به خاطر وزن بدن کمتر نسبت به آلبگوف قهرمان جهان شد و وزنه‌برداران روس و اوکراين دوم و سوم شدند.

به اين ترتيب در مجموع نيز آلبگوف قهرمان جهان شد و مولايي و لاوچف از روسيه دوم و سوم شدند.

 

منبع: تسنیم

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي