ویلا چیست + تاریخچه ویلا

تاريخ : 2 مرداد

ویلا به ساختمان های زمینی گفته می شود و به خانه هایی که فقط یک طبقه دارند و دارای حیاط هستند، خانه ویلایی گفته می شود. اما معمولا بسیاری از افراد تا اسم ویلا را می شنوند، به یاد شمال می افتند! اگر می خواهید بدانید ویلا چیست این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد ویلا و تاریخچه ویلا و ساخت ویلا در ایران و تفاوت ویلا  با آپارتمان می خوانید.

ویلا چیست + تاریخچه ویلا

ویلا چیست + تاریخچه ویلا, پورتال خبری فرهنگی گهر

ویلا چیست

ویلا به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

تاریخچه ویلا

ساخت ویلاها از جمهوری روم باستان شروع شد و در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای اجتماع به صورت ویلا در محوطه‌ها یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلیسا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

ویلا در ایران

در ایران در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند خانه‌های ویلایی گفته می‌شود و در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد ولی در حومه و شهرک‌های ویلاها به چشم می‌خورند.

ویلا یک خانه شهری نیست

ویلا بنایی است اما ویلا یک خانه شهری نیست! داشتن ویلا مخوصلاً ویلای لوکس در شمال و آن شرایط مناطق شمالی و خصوصاً نزدیک ساحل ، حس خوب با خودش دارد و احساس امنیت در مسافرت در منطقه ای که انتخابش کردید تا در آن به اقامت یا استراحت بپردازید پس از شما دعوت میکنم این متن را مطالعه بفرمایید .

ویلا بنایی است که باید بیشترین ارتباط را با طبیعت اطراف خود برقرار کند و کمترین تاثیر بصری را روی محیط خود اعمال کند

به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد با استفاده از مصالح مناسب و طراحی مناسب. شما به طبیعت میروید تا با طبیعت باشید پس یک ویلای خوب باید کمی صاحبش را درگیر طبیعت کند.

یک ویلای خوب باید خاطره ساز باشد باید همراه طبیعت اطراف خود تغییر کند باید مجموعه ای از طبیعت اطراف خود باشد به اضافه چاشنی هایی از چیزهایی که طبیعت اطرافش ندارد.

یک ویلای خوب مانند دوستی است وفادار و باوقار دوستی که شما به دیدنش میروید تا از او بهره ببرید دوستی که شما را به چالش میکشد و دوستی که میتواند مدتها بدون دیدار شما بر جا بماند و با این حال هروقت که به دیدارش بروید. همان دوست آشنای همیشگی شما باشد. یک معمار خوب آئین دوستیابی را میداند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي