ويلای 31 ميلياردی در تهران /عکس

تاريخ : 15 آذر

جام جم آنلاین: زندگي در ارتفاع همواره براي انسان‌ها جالب بوده است به همين دليل بشر در طول تاريخ در صدد پيدا‌كردن راهي براي رسيدن به ارتفاع‌هاي بالا برآمده است.

يكي از اين راه‌ها برج نشيني است به طوري كه درسال‌هاي اخير سرمايه‌گذاران بخش مسكن اقدام به ساخت برج‌هاي بلند مرتبه‌اي كردند كه در نوك آنها پنت‌هاوس‌هايي زيبا و مجلل طراحي شده است كه اقامت در آنها وصف‌ناپذير است.

ويلای 31 ميلياردی در تهران /عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

برج‌هايي كه بهترين امكانات را در اختيار ساكنانش قرار مي‌دهد امكاناتي كه با بهترين و مجلل‌ترين هتل‌ها برابري مي‌كند و شايد بالاتر هم باشد به هرحال اين برج‌هاي شيك فقط براي كساني طراحي شده است كه كمترين دغدغه مالي ندارند و از سرمايه‌هاي كلان و غير‌قابل توصيف برخوردارند.

ويلای 31 ميلياردی در تهران /عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

روما رزيدنس

اين مجتمع در زميني با مساحتي بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع در خيابان كامرانيه شمالي قرار دارد.

اين مجتمع با ۴۷۰۰۰ مترمربع زيربنا شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفيد واحدهاي مسكوني، ۱۰۰۰ مترمربع واحدهاي تجاري و ۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهاي تفريحي و مشاعات است.

روما رزيدنس شامل ۶۵ واحد مسكوني در ۱۵طبقه است كه محيط تمامي طبقات مسكوني به صورت چليپا طراحي شده تا تمام واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

همچنين شيب طبيعي زمين پروژه روما كمك شاياني به چشم‌انداز واحدها كرده است. به اين صورت كه حتي طبقه اول ساختمان نيز از چشم‌انداز بي‌نظير برخوردار است.

برج روما رزيدنس داراي سه طبقه زيرزمين و يك طبقه همكف با محيطي مستطيل شكل است كه دربرگيرنده تمامي پاركينگ‌ها، فضاهاي تاسيساتي، لابي، مكان‌هاي تفريحي، سالن اجتماعات، بلوك‌هاي تجاري و ساير مشاعات و داراي سينماي سه‌بعدي است.

پنت‌هاوس ۱۴۰۰متري به صورت دوبلكس در طبقات ۱۴ و ۱۵ قرار گرفته كه در طبقه چهاردهم Master Bedroom، يك سوئيت مستقل با در مجزا، آشپزخانه، سالن غذاخوري، TV Room و فضاي سبز قرار گرفته است. چهار اتاق خواب ديگر همراه ساير فضاي پذيرايي، در طبقه ۱۵ جانمايي شده است.

همچنين در پنت‌هاوس‌هاي ۹۲۶متري، پنج اتاق‌خواب، سالن غذاخوري و دو سالن پذيرايي پيش‌بيني شده است.

براي رفاه حال ساكنان پنت‌هاوس‌ها، آسانسورهاي اختصاصي در نظر گرفته شده است.
مي‌گويند سازه اين ساختمان در برابر زلزله تا ۸.۶ ريشتر مقاوم است اين ساختمان به سيستم شست‌وشوي نما و پنجره مجهز است. قيمت فروش و اجاره اين برج نيز همانند برج چناران پارك است.

ويلای 31 ميلياردی در تهران /عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

مجتمع چناران

مجتمع چناران پارك يكي از مجلل‌ترين برج‌هاي تهران است كه به ادعاي سازندگانش كه در سايت مجتمع نوشته‌اند: ما مجتمعي لوكس و تمام‌عيار بنا كرديم.

اين مجتمع بهترين امكانات از قبيل سيستم امنيتي پيشرفته، لابي بسيار مجلل، خدمات سرو غذا، سالن‌هاي ورزشي با بهترين امكانات، فضاي مشجر و بهترين چشم‌انداز را دارد.

در مجتمع چناران پارك رزيدنس چيزي غيرقابل تصور را طراحي و مهندسي كرده‌ايم كه بالا‌ترين انتظارات ساكنان را برآورده سازد.

مجتمع در زميني به وسعت حدود ۸۰۰۰ متر‌مربع در الهيه با تنوع متراژ آپارتمان‌ها از ۲۶۰ الي ۵۵۰ مترمربع احداث شده است كه فضايي بيش از ۵۰۰۰ مترمربع محوطه و فضاي سبز در اطراف برج شامل محيط‌هاي جذاب، آب‌نما و آبشار‌هاي زيبا و نيز جاده تندرستي و پيست دوچرخه‌سواري است.

در اين سايت آمده است: يك ساختمان مدرن با استفاده از آخرين تكنولوژي ساخت روز دنيا و نيز آرامش فضاي سبز محوطه، شما را به يك فضاي گرم و كلاسيك داخلي دعوت مي‌كند. جايي كه از ورودي و لابي واژه لوكس احساس مي‌شود و شما لوكس‌ترين و زيباترين معماري همگون را همراه با بهترين كيفيت مصالح در آپارتمان‌ها مشاهده مي‌كنيد.

دانيال تيموري كه در امر خريد و فروش اين‌گونه آپارتمان‌ها فعاليت مي‌كند در مورد قيمت اين برج مي‌گويد: حداقل قيمتي كه براي واحد‌هاي اين برج مي‌توان گفت رقم متري ۱۵ ميليون تومان است كه به بالاي متري ۳۰ ميليون تومان هم مي‌رسد كه رقم آخر در مورد پنت‌هاوس‌هايي است كه درنوك برج و طبقات بالايي قرار دارند.

وي در مورد امكانات برج مي‌افزايد: لابي بزرگ و مجلل، مشاعات بي‌نظير، استفاده از بهترين مصالح ساختماني نظير شير‌آلاتي كه روي آن آب‌طلا كار شده است همراه امكاناتي چون كيترينگ، كارواش ماشين، خشكشويي، رستوران و سالن ورزشي از امكانات اين برج است.

وي همچنين به سيستم ورود و خروج از اين ساختمان اشاره مي‌كند و مي‌گويد: اين ساختمان از گارد ويژه‌اي برخوردار است كه ورود و خروج از آن براحتي امكان‌پذير نيست. درهاي ورودي به شكلي كه امروزه همه درها داراي ريموت هستند نيست، بلكه درها با شماره پلاك هر ماشين به صورت ديجيتال باز مي‌شود و ديگر احتياج به ريموت نيست.

تيموري در مورد اجاره واحد‌هاي اين برج اضافه مي‌كند: يك واحد ۳۵۰ متري حدود ۷۰۰ الي ۸۰۰ ميليون تومان رهن كامل اجاره داده مي‌شود، البته برخي واحدها تا يك ميليارد تومان هم اجاره رفته است.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين واحدها هميشه مشتري خود را دارند مي‌گويد: هميشه مشتري خريدار خانه‌هاي لوكس وجود دارد اين در حالي است چنين واحدهايي براي اجاره كم است ووقتي موردي پيدا مي‌شود بلافاصله اجاره مي‌رود.

ويلای 31 ميلياردی در تهران /عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

ويلاي ۳۱ ميلياردي

تابستان امسال يك خانه ويلايي در جردن در شمال تهران ركورد گران‌ترين ملك مسكوني تهران را در اختيار خود قرار داد.اين خانه‌ ويلايي، مساحتي بيش از هزار مترمربع زيربنا دارد.
به گزارش سامانه مجازي معاملات مسكن، مالك آن به دليل موقعيت ملك، قيمت پيشنهادي فروش را ۱۲ برابر ميانگين قيمت مسكن در تهران تعيين كرده است.

قيمت پيشنهادي براي فروش اين خانه ويلايي مترمربعي ۲۵ ميليون تومان تعيين شده كه قيمت كل آن ۳۱ ميليارد و ۲۷۵ ميليون تومان برآورد مي‌شود.

مالك اين خانه اعلام كرده است: ملك داراي دو اتاق خواب و يك خط تلفن است و در عين حال عمر بناي ساختمان بيست و پنج ساله است. زمين اين ملك ۱۲۵۱ مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نيز ۴۰ متر است.

ظاهرا مالك اين بنا، قيمت فروش را بر حسب ارزش زمين اعلام كرده به اين معني كه عملا بناي ساختمان آن قابل سرمايه‌گذاري نيست.

جستجو در اين بخش از واحدهاي فروشي نشان مي‌دهد كه فايل‌ها اغلب به واحدهاي قديمي، اما بازسازي شده در نقاط شمالي شهر اختصاص پيدا كرده‌اند كه به دليل سن بالا قيمت پيشنهادي براي آنها از سوي مالك تنها با در نظر گرفتن قيمت زمين ارائه شده است.

به عنوان مثال ويلايي ۶۳۰ متري در فرمانيه با عمري بيش از ۲۵ سال، مترمربعي ۱۵ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است، اما مالك در توضيحات ملك خود مزايايي را براي آن برشمرده است كه گذر ۱۷ متري، دوبلكس بودن و انجام عمليات بازسازي ويلا از جمله آنها است.

علاوه بر اين مالك اين ويلا در توضيحات ارائه شده براي ملك خود آورده كه اين ويلا گرچه قابل سكونت است، اما در قيمت‌گذاري آن تنها قيمت زمين ويلا لحاظ شده است.

ويلاي ديگري در خيابان ملاصدرا كه بيش از ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد متري ۱۳‌ميليون تومان براي فروش پيشنهاد شده است.

اين واحد نيز بيش از ۲۵ سال عمر دارد و قيمت زمين آن به تنهايي لحاظ شده است. در فروش خانه‌هاي ويلايي معمولا قيمت كل عبارت است از مجموع قيمت زمين و قيمت بنا. اما در ويلاهاي قديمي برخي مالكان از قيمت‌گذاري بنا صرف نظر و فقط قيمت زمين را لحاظ مي‌كنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي