وزیر ارشاد در آستانه برکناری؟!

خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» کسب اطلاع کرد، به احتمال قوی سید محمد حسینی وزیر ارشاد، گزینه بعدی برکناری های رییس جمهور است.

بنابراین گزارش، شنیده شده احمدی نژاد نسبت به عملکرد سید محمد حسینی ناراضی است و درصدد است در فرصتی مناسب، وی را از وزارت ارشاد عزل کند.

پیش از این، احمدی نژاد صراحتاً از تصمیم و اظهارات وزیر ارشاد در توقیف روزنامه شرق انتقاد کرده بود.

 

وزیر ارشاد در آستانه برکناری؟!

 

در همین حال، خبرنگار «انتخاب» کسب اطلاع کرده که اختلافات وزیر ارشاد و احمدی نژاد طی ماههای اخیر افزایش یافته است.

همچنین شنیده شده، رییس جمهور و اطرفیانش، از انتصاب علی اصغر پورمحمدی (رییس سابق شبکه سوم سیما) به قائم مقامی وزارت ارشاد ناراضی هستند.

این در حالی است که روز گذشته وزیر ارشاد سخنانی به زبان آورد که باعث ناخرسندی اطرافیان رییس جمهور شده است.

وزیر ارشاد گفته است: سال گذشته که خدمت رهبری رسیدیم، رئیس جمهور گفت بحث‌های اقتصادی مهم است، مباحث فرهنگی را به زمان دیگری موکول کنید که بنده به رئیس جمهور گفتم، فرهنگ را بر همه چیز مقدم بدارید؛ چون رهبری اهتمام ویژه دارند و می‌خواهند در جریان امور فرهنگی باشند، رئیس جمهور در ابتدا پذیرفت، اما بعد نظرش تغییر کرد و به علت عدم رعایت وقت توسط همکاران، هنگام صحبت کردن فرصتی برای بررسی مسائل فرهنگی پیش نیامد که رهبر معظم انقلاب نیز به صحبت نکردن در زمینه مسائل فرهنگی انتقاد کردند؛ ایشان با این انتقاد می‌خواستند عنایت خویش را به مسئله فرهنگ نشان بدهند؛ چون همه افراد باید در زمینه فرهنگ پای کار باشند و این فقط مختص وزارت ارشاد نیست، به عنوان مثال شهرداری با همه بودجه کلان خود، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه و در واقع همه نهادها باید در این زمینه فعالیت کنند.

خبرنگار «انتخاب» به نقل از منابع مطلع می افزاید: با توجه به اینکه طی ماههای اخیر، اختلافات رییس جمهور با وزیر ارشاد، بیشتر حول محور دخالت های «جریان انحرافی» در این وزارتخانه بوده، این اظهارات کنایه آمیز وزیر ارشاد، قطعاً بهانه به دست اطرافیان رییس جمهور می دهد که نسخه دومین وزیر ارشاد محمود احمدی نژاد ، پیچیده شود.

وزیر ارشاد در آستانه برکناری؟!

با این اوصاف، این سخنان وزیر ارشاد می تواند پایانی بر اختلاف نظرهای سید محمد حسینی و محمود احمدی نژاد باشد.

در این حال یک مقام ارشد دولتی در گفتگو با انتخاب ، این برکناری را تکذیب کرد.

باید منتظر روزهای آتی بود تا صحت و سقم این خبر مشخص شود.

 

 

گردآوری: گروه خبر گهر

منبع: انتخاب

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه