همه چیز درباره علل ناتوانی جنسی در مردان و درمان آن

درباره علل ناتوانی جنسی چه می دانید ؟

علل ناتوانی جنسی در هر فرد، مختص به خود او است و نمی توان برای تمامی افراد دلایلی مشابه را به عنوان مرجع شناخت مشکل اصلی معرفی نمود. از این رو  علل ناتوانی جنسی در مردان نیز به موازات برخی از معضلات و کمبود های جسمی به وجود می آید.

همه چیز درباره علل ناتوانی جنسی در مردان و درمان آن

اگر چه ناتوانی جنسی در مردان مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌گردد ولی قابل درمان نیز هست.ناتوانی جنسی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص و یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود ولی می‌تواند به صورت دایمی و مزمن باقی بماند. مواردی مثل بیماری‌های مزمن، داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر ناتوانی جنسی شده و مطمئن باشید که در صورت ابتلا به آن مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی نمایید.

برای اینکه نعوظ یا راست شدن آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ گردد. یک مرد تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند.

جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری می‌باشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد.

همه چیز درباره علل ناتوانی جنسی در مردان

رابطه جنسی ابعاد پیچیده روانی و اجتماعی دارد که در صورت بروز اشکال یا اختلالی در عملکرد آن میان زوج ها اختلافات و مشکلات در سایر زمینه ها هم یکی پس از دیگری ایجاد می شوند. بخشی از رایج ترین مشکلات روابط جنسی به آقایان مربوط می شود. بی میلی جنسی، اختلال در نعوظ و انزال زودرس از موارد شایعی هستند که می توانند کانون روابط همسران را از هم بپاشند.

اختلال در نعوظ اختلالی شایع در مردان است و مشکلاتی در زندگی زناشویی زوج‌ها به وجود می‌آورد. 20 تا 30 درصد از مردان در طول زندگی‌شان به این مشکل گرفتار می‌شوند. اگر علت اختلال نعوظ از همان ابتدا بدرستی تشخیص داده نشود، پزشک در درمان بیمار به بیراهه خواهد رفت و بیمار متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد. بنابراین اختلال و مهم‌تر از همه علت، باید تشخیص داده شود.

ضعف کبد:در طب سنتی کبد، محل اجتماع اخلاط چهارگانه و عضوی است که در تامین تندرستی نقش مهمی ایفا می کند. اختلال در کبد باعث ابتلا به سوء مزاج ها می شود. کسانی که دچار ضعف کبدی هستند، معمولا دچار مشکل در رابطه جنسی هستند. برای این افراد مصرف غذاهای مقوی کبد راه چاره است. پسته، بادام، فندق، مویز، کاسنی، آب سیب، آب انار، سکنجبین و گوشت های سریع الهضم پرندگان و گوسفند باعث تقویت کبد می شود.

ضعف بیضه: اگر بیضه ها دچار سوءمزاج شوند، عملکرد طبیعی شان مختل می شود و بر میل جنسی و سایر اختلالات هم تاثیر می گذارد. سوءمزاج گرم و تر باعث پرمیلی جنسی می شود ولی ضرری به فرد نمی رساند، اما در سوءمزاج های گرم و خشک با اینکه میل جنسی زیاد است اما رابطه زناشویی مکرر به سلامت آسیب می رساند، بنابراین مصرف غذاهایی که طبع سردی دارند، توصیه می شود.

علاوه بر انواع ضعف هایی که برشمرده شد، سوء مزاج های مختلف هم در بروز اختلالات جنسی نقش تعیین کننده ای دارند. سوء مزاج زمانی به وجود می آید که تعادل به هم می خورد و در یک مزاج افراط پیش می آید.

درمان ناتوانی جنسی-ابتدا دو قدم برای حل مشکل ناتوانی جنسی وجود دارد.

در قدم اول پزشک نیاز دارد علت ناتوانی جنسی را جستجو نماید و در قدم دوم پزشک به شما کمک می‌کند که درمان مناسب را انتخاب نمایید.

پزشک چگونه علت را پیدا می‌کند؟ پس از سؤالات کافی در مورد نحوه شروع و پیشرفت بیماری و حالت روحی فرد مبتلا، پزشک معاینات کامل به عمل می‌آورد تا از صحت مقدار فشار خون، کار اعصاب و ساختمان آلت اطمینان حاصل نماید.

او سپس ممکن است انجام آزمایش بررسی نعوظ شبانه در حالت خواب را توصیه نماید که کمک زیادی برای افتراق علت عضوی یا روانی می‌کند. در کنار آن، بررسی وضعیت هورمون‌ها و قند خون و یا نحوه جریان خون به داخل آلت ممکن است درخواست گردد.

در صورتیکه علت ناتوانی جنسی شما روحی و فکری تشخیص داده شود پزشک معالج، شما را نزد روان شناس یا روان پزشک مجرب معرفی خواهد نمود. اگر علت عضوی باشد روش‌های درمانی متعددی به شما پیشنهاد می‌گردد که شامل قرص‌های مختلف، تزریق آمپول به داخل عضله و حتی داخل آلت، وسایل خاص برای ایجاد نعوظ مصنوعی و بالاخره عمل جراحی و گذاشتن پروتز می‌باشد.

مسلم است که هر یک از طرق فوق خصوصیات خاص را خود دارند که منطبق با توانایی‌های شما می‌تواند مؤثر واقع شود. بنابر این نگران مشکل خود نباشید و به امید خدا با مشاوره با پزشک اورولوژی مرتفع خواهد شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه