هفت میوه برای زیباتر کردن پوست صورت

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 3 آبان

هفت میوه برای زیباتر کردن پوست صورت

آگهی‌های شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای تلاش دارند تا به ما بگویند تنها راه داشتن پوست صورتی درخشان و سالم استفاده از پاک‌کننده‌ها و انواع کرم‌های موجود در بازار است. این مطلب تا حدودی درست است اما تنها نیمی از حقیقت است: سلامت درونی در دنیای بیرون (ظاهر ما) نمود پیدا می‌کند، یعنی مواد غذایی که در رژیم غذایی ماست و هرروز از آن‌ها استفاده می‌کنیم به اندازه این کرم‌ها و مواد آرایشی در ظاهر ما تأثیرگذار هستند.
در این پست تعدادی میوه را بررسی خواهیم کرد که به طرزی باورنکردنی برای سلامت و زیبایی پوست صورت ما مفید هستند. شاید وقتی از فواید آن‌ها آگاه شوید، استفاده از این میوه‌ها را به عنوان راه درمانی جدیدی بر ای محافظت و زیباسازی پوست خود برگزینید.

هفت میوه برای زیباتر کردن پوست صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

آووکادو

بله، آووکادو یک میوه است. فرقی نمی‌کند به صورت کرم از آن استفاده کنید یا به شکل خام در سالاد، در هر دو صورت این میوه عالی مانع از ایجاد خشکی در لایه اپیدرم پوست می‌شود. آووکادو در بهبود رنگ و بافت پوست و مبارزه با قرمزی و التهاب آن نیز مؤثر است زیرا حاوی امگا- ۹ است. آووکادو هم‌چنین حاوی مقادیر زیادی از بیوتین است که می‌تواند برای برطرف کردن خشکی پوست، مو و ناخن‌هایتان سودمند باشد. اگر پیوسته از این میوه استفاده کنید از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند خواهید شد. تحقیقات نشان داده است که مصرف آووکادو به همراه میوه‌ها و سبزیجات دیگر توانایی بدن در جذب آنتی‌اکسیدان‌های کلیدی و مواد مغذی را افزایش می‌دهد.

پاپایا ( انبه هندی )

به عنوان ” میوه ویتامین ” معروف است. از آنجا که این میوه حاوی میزان بالای ویتامین‌های A,C و E است می‌توان آن را به عنوان یک نیروگاه آنتی‌اکسیدان تلقی کرد. بدین معنا که پوست را از شر مواد سمی که منافذ پوستی را مسدود می‌کنند خلاص کرده و از پوست صورت در برابر تابش آفتاب محافظت می‌کند. پاپایا به طور طبیعی منبعی غنی از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) است به همین دلیل به آن نسخه طبیعی کرم‌های صورت باکیفیت می‌گویند. برای روشن و مرطوب کردن پوست بهتر است مقداری از آن را برش دهید و لایه داخلی آن را جدا کرده و بر روی پوست صورت بگذارید یا ماساژ دهید. به دلیل اسید دار بودن پاپایا یا اسیدیته آن، این میوه برای درمان لک‌های سیاه نیز مفید است.

موز

مگر طعم آن را دوست نداشته باشید وگرنه هیچ دلیل دیگری وجود ندارد که این میوه اسرارآمیز را به رژیم غذایی خود اضافه نکنید. موز به عنوان یک افزودنی کامل و سریع در وعده‌های غذایی معروف است زیرا به زمان آماده‌سازی خاصی نیاز ندارد. شامل ۷۵% آب است، و از آنجا که موز منبعی سرشار از ویتامین‌های C و B6 است از پوست شما به خوبی در برابر چین و چروک و افتادگی محافظت خواهد کرد زیرا این دو ویتامین عناصری حیاتی برای حفظ خاصیت کشسانی (الاستیسیته) پوست هستند. می‌توانید از موز به عنوان یک مرطوب‌کننده استفاده کنید بدین صورت که تکه‌ای خیسانده شده از آن را با استفاده از قاشق یا چنگال بر روی صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اگر این ماسک را از روی صورت خود بردارید متوجه تغییر شکل و نرمی آن خواهید شد. اگر می‌خواهید تا آنجا که ممکن است از فواید این میوه بهره‌مند شوید پوست موز را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس آب سرد شدهٔ آن را میل کنید (یا حتی می‌توانید پوست موز را در یک مخلوط کن انداخته و عصارهٔ آن را بنوشید). محققان در تایوان پس از انجام تحقیقاتی پی به این مطلب برده‌اند که عصاره پوست موز منبعی غنی از سروتونین (مادّه شیمیایی مهمی در مغز است که به عنوان «انتقال‌دهنده عصبی» شناخته می‌شود. ) است.

لیمو

اگر واقعا می‌خواهید پوست بهتری داشته باشید این میوه را در سبد خرید خود جای دهید. لیمو نه تنها با از بین بردن لکه‌های سیاه، موجب بهبود رنگ پوست و روشن‌تر شدن آن می‌شود بلکه می‌تواند به عنوان آب تونیک سبک برای پوست‌های چرب استفاده شود. علاوه بر این، دیگر نیازی نیست که به خاطر زخم‌ها و تغییرات رنگ ناشی از آن‌ها غر بزنیم زیرا تنها کافی ست مقداری لیمو بر روی آن زخم بگذارید تا آثار ناشی از زخم به مرور زمان از بین برود. اگر از وجود جوش بر روی پوست خود گله‌مند هستید، لیمو می‌تواند پوست شما را ترمیم کند و مانع از جوش زدن دوباره بر روی پوست شما شود. می‌توانید این میوه را به صورت خام استفاده کنید یا آب آن را بنوشید. اگر فواید عصاره پوست لیمو بیشتر از خود لیمو نباشد، کم‌تر از آن هم نیست زیرا سطح مواد سمی موجود در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد که این امر موجب پاک‌سازی سلول‌های پوستی می‌شود.

پرتقال

همه ما می‌دانیم که پرتقال به دلیل اینکه منبعی غنی از ویتامین C است در سبد غذایی خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. نکته ی جالب توجه این است که بیشتر مواد مغذی موجود در پرتقال در پوست ضخیم آن ذخیره شده است بنابراین استفاده از پوست و تکه‌های پرتقال در سالاد بهترین روش بهره‌برداری از مزایای این میوه خوش‌مزه است. آنتی‌اکسیدان موجود در پرتقال روشی مؤثر و آسان برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که موجب چین و چروک، آسیب پوست و حتی سرطان می‌شود فراهم می‌کند. از آنجا که پوست صورت ظریف‌ترین پوست موجود در بدن انسان است، استفاده از موادی که از عصاره پرتقال تهیه شده‌اند مطمئن‌ترین راه برای کاهش سرعت پیری پوست است.

توت‌فرنگی

به دلیل برخورداری از ویتامین C که برای ترمیم پوست مفید است و خواص ضدالتهابی آن، توت‌فرنگی به عنوان خوش‌مزه‌ترین اکسیر برای پوست جوانان شناخته می‌شود. توت‌فرنگی سرشار از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) است. اگر توت‌فرنگی را له کنیم و آب آن را با گلاب ترکیب کنیم، بهترین ترکیب برای از بین بردن آکنه به دست می‌آید. الاژیک اسید (Ellagic Acid) موجود در توت‌فرنگی از پوست صورت در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند.

گیلاس

هر وقت قصد خرید گیلاس داشتید از این قاعده پیروی کنید: هر چه گیلاس روشن‌تر و قرمزتر باشد، بهتر است. رنگ قرمز این میوه نشان دهنده این است که چقدر مواد مغذی در آن وجود دارد. گیلاس منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان است به همین دلیل یکی از مهم‌ترین میوه‌ها برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. شاید این نکته را تا به حال نمی‌دانستید که آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین دوست پوست شما هستند. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان طی بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن یک لیوان آب گیلاس قرمز در روز ،  روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. اگر می‌خواهید پوستی محکم داشته باشید (کی نمی خواد؟) گیلاس‌های بدون هسته را در یک ظرف له کنید و له‌شده ی آن را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. ویتامین C موجود در گیلاس آسیب‌های پوستی را کاهش می‌دهد. خوب، با این همه خواص مختلف چرا شروع نمی‌کنید، گیلاس بخرید و نوش جان کنید

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي