X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

هشت حقیقت شگفت‌انگیز در باره خواب

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۳ شهریور
بازديد : 1198

زنگ‌ هشدار ساعت را یک ساعت قبل از خواب تنظیم کنید. بسیاری از زنان از صدای زنگ برای بیدار شدن در زمان صبح استفاده می‌کنند. آنان عادت دارند هنگام رفتن به رختخواب زنگ هشدار را تنظیم کنند، در حالی‌که متخصصان خواب توصیه می‌کنند یک ساعت قبل‌از این‌که به رختخواب بروید زنگ هشدار را تنظیم کنید. ۲۰ دقیقه اول قبل از خواب را می‌توانید برای انجام هرکاری (آماده کردن شام) سپری‌کنید، ۲۰ دقیقه بعدی قبل از رفتن به رختخواب را برای استراحت و آرامش صرف کنید مجبور نیستند در این زمان تفکر کنید. از تمرینات تنفس عمیق بهره ببرید، قبل از خواب کتاب بخوانید.
sleep children هشت حقیقت شگفت‌انگیز در باره خواب
نگرانی و اضطراب زیاد در ابتدای فهرست دلایل کم خوابی زنان قرار دارد. بخشی از این مشکل هنگام خواب مربوط به سرو‌صدای زیاد در بیرون از اتاق خواب است. این صداهای درهم و برهم نگرانی‌های روز بعد را به خاطر می‌آورد. اگر قصد دارید به این وضعیت پایان دهید و ذهن تان را از هرگونه اضطراب دور نگه دارید سعی‌کنید درباره کاری که روز بعد قصد انجام آن را دارید با خود صحبت کنید تا بدین ترتیب ذهن خسته و کسل شود. اگر می‌خواهید در جلسه‌‌ای شرکت کنید با لحنی آرام و ملایم درباره موضوعات جلسه با خود صحبت کنید، در این حالت درمی‌یابید چگونه حفظ استرس و نگرانی یا حتی بیدار ماندن سخت است.

بخوانید :   ترس از خواب مشکل بسیاری از مردم + درمان

شمارش تعداد گوسفند ممنوع! برخی معتقدند یکی از راه‌های مناسب برای آرام کردن افکار مضطرب شمارش اعداد تا ۳۰۰ در عرض ۳۰ ثانیه است. قطعاً نمی‌خواهید برای شمارش تعداد گوسفند تمرکز کنید. با شمارش، مغز روی موضوع خاصی تمرکز کرده و نمی‌تواند افکار استرس زا را از خود دور کند.

‌نیم‌ساعت زودتر از خواب بیدار شوید؛ اگر از بی خوابی مزمن رنج می‌برید سعی کنید نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید، مهم‌نیست شب قبل چه زمانی خوابیده‌اید. حتی ممکن است فوق‌العاده خواب آلود باشید این خواب آلودگی تا مدت کمی ادامه خواهد داشت ولی موثرترین روش برای تنظیم مجدد ساعت بدن این‌است‌که حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. این روش بسیار موثر است زیرا به بدن پیغام می‌دهد که نمی تواند صبح بیدار شود بنابراین در همان اوایل شب احساس کسالت و خستگی سراغ تان می آید.

از روانشناسان خواب کمک بگیرید. روانشناسان خواب متخصصانی هستند که اطلاعاتی را درباره احساسات رفتار افرادی که مشکل خواب دارند، جمع‌آوری می‌کنند و سپس با حل و فصل مسائل به بهبود مشکل خواب کمک می‌کنند. جلسات رفع کم خوابی معمولاً چهار تا شش جلسه طول می‌کشد.

اگر نمی توانید فوراً بخوابید، نگران نباشید. نباید این تصور را کرد که به محض این‌که سرتان را روی بالش می‌گذارید،خوابتان ببرد. اگر این حالت اتفاق بیفتد نشانه خستگی روز کاری است. در حالت ایده‌آل ۱۵ تا ۲۵ دقیقه از زمانی که دراز می‌کشید تا زمانی که بی اراده می خوابید، طول می‌کشد.

بخوانید :   خواص بی نظیر سیر خام

زمانی که احساس خستگی می‌کنید به رختخواب بروید. اگر از مشکل خواب رنج می‌برید و دائم فکر می‌کنید نیمه شب است و صبح زود باید بیدار شوید، نگران نباشید. خود را مجبور کنید در رختخواب باقی بمانید، به‌جای این که بیدار شوید و فعالیت کنید در رختخواب بمانید و افکار نگران کننده را از ذهن دور کنید.

منبع : خبرگزاری ایران

loading...
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي