هزینه گرفتن پاسپورت در سال ۱۴۰۲

هر فردی برای خروج از کشور نیازمند اخذ پاسپورت است ، هزینه گرفتن پاسپورت در سال 1402 برای سفر کردن را برای شما عزیزان در مطلب امروز منتشر کرده ایم. اگر شما قصد سفر به هر کشور خارجی را دارید هزینه پاسپورت یکسان است فقط هزینه ویزا برای کشورهای مختلف متفاوت است.

هزینه گرفتن پاسپورت در سال 1402

هزینه گرفتن پاسپورت در سال ۱۴۰۲

مراحل اخذ پاسپورت

برای اخذ پاسپورت باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیکی نیروی انتظامی یا پلیس + 10 مراجعه کنید. در آن جا به شما پوشه ای داده می شود که لیست مدارک مورد نیاز و فرم دریافت گذرنامه در آن ذکر شده است. پس از تکمیل فرم و مدارک باید مجددا حضور پیدا کرده و مدارک خود را تحویل دهید. اسکن اثر انگشت و پرداخت هزینه های دریافت گذرنامه از دیگر کارهایی است که باید انجام دهید. بعد از حدود یک الی دو هفته گذرنامه شما به آدرس پستی که در فرم ذکر کرده اید ارسال می شود.

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

*اصل و کپي شناسنامه و کارت ملي
*ارائه اصل آخرين گذرنامه (در صورت دارا بودن)
*یک قطعه عکس 6×4 جديد و رنگي با زمينه سفيد

توجه : شرایط عکس 

الف: 6 ماه از تاريخ انداختن آن نگذشته باشد.
ب:آقايان بدون کلاه و عينک کراوات و زيور آلات و آرایش مو و محاسن به طوري که پيشاني و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.
ج:خانم‌ها با حجاب کامل بدون آرايش و زيورآلات، با استفاده از روسري و یا مقنعه ساده و تیره به طوري که گردي صورت مشخص باشد. (برای دختران بالاي 6 سال با حجاب کامل)

*اجازه محضري برای افراد زير 18 سال از سوی پدر و یا قیم قانونی.
*اجازه محضري برای بانوان متأهل از سوی همسر
*ارائه اصل و کپي کارت پايان خدمت يا معافيت صرفاً هوشمند

هزینه صدور پاسپورت در سال 1402 ، بابت چه مواردی و به چه میزان می باشد ؟

در پاسخ به این سوال ، باید گفت قیمت صدور پاسپورت در سال 1402 ، شامل پرداخت مبلغ 1000 تومان ، برای دریافت فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه ، پرداخت 3750 تومان در وجه سازمان شهرداری ، 75000 تومان به سازمان نیروی انتظامی ، 15000 تومان هزینه انگشت نگاری ، 20000 تومان هزینه دادرسی ، 42 هزار تومان هزینه عکس و احراز هویت و مبلغ 33000 تومان هزینه دفتر می باشد.

در مجموع ، هزینه صدور گذرنامه در سال ۱۴۰۲ ، به علاوه هزینه اداره پست ، به منظور ارسال مدارک برای شخص متقاضی ، مبلغی حدود 204000 تومان می باشد که می بایست ، از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، پرداخت شود .

پرداخت در وجه شهرداری و نیروی انتظامی ، حتما باید از طریق دستگاه های کارتخوان موجود در دفاتر پلیس 10+ ، صورت پذیرد . پس از پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت و اطلاعات خواسته شده ، درخواست صدور گذرنامه سال ۱۴۰۲  ، ثبت و در صورت عدم وجود مشکل ، به فاصله 5 روز تا یک هفته ، پاسپورت مورد نظر ، به آدرس محل سکونت شخص متقاضی و از طریق اداره پست ، ارسال می گردد .

هزینه پاسپورت ۱۴۰۲

1- هزینه صدور پاسپورت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه صدور پاسپورت شامل هزینه فرم های ثبت نام و شناسه گذرنامه هزینه قابل پرداخت به به شهرداری نیروی انتظامی و پست 125 هزار تومان می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- هزینه تمدید پاسپورت در سال 1402 چقدر است؟

هزینه تمدید پاسپورت در سال ۱۴۰۲ حدود 120 هزار تومان می شود 

3- هزینه صدور مجدد پاسپورت مفقودی در سال 1402 چقدر است؟

هزینه صدور مجدد پاسپورت مفقودی در سال ۱۴۰۲​ حدود 120 هزار تومان می باشد.

 

بخوانید تفاوت پاسپورت و ویزا چیست؟

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه

  1. محمد لطفی says:

    سلام بسیار جامع و کامل بود