هزینه پیاده روی اربعین ۹۸

ثبت نام و هزینه پیاده روی اربعین ۹۸ چقدر است ؟  هزینه شرکت در مراسم اربعین 98 به چه صورت می باشد و مدارک مورد نیاز برای رفتن به کربلا ، برای پاسخ به تمام سوالات شما در ادامه این مطلب همراه ما باشید…

هزینه پیاده روی اربعین ۹۸

هزینه پیاده روی اربعین ۹۸

تا سال پیش برای سفر به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین باید ویزای عراق را تهیه می کردید. خبر خوب آن که امسال می توانید بدون ویزا به عراق سفر کنید. یعنی نیازی نیست مانند پارسال هزینه 40 دلاری ویزا را بپردازید و فقط کافیست در سامانه سماح ثبت نام کنید.

ثبت نام در سامانه سماح

برای شرکت در پیاده روی اربعین باید به سامانه سماح مراجعه و با ورود اطلاعاتِ خود، ثبت نام کنید. توجه کنید که اگر در این سامانه ثبت نام نکنید، نمی توانید از کشور خارج شوید.

هزینه ثبت نام: برای ثبت نام در سماح باید هزینه ای برابر با 25,000 تومان برای بیمه حوادث و خدمات درمانی بپردازید.

مدت اعتبار: از تاریخ 1398/6/19 (10 محرم 1441) تا 1398/8/7 (30 صفر 1441)، می توانید بدون ویزا و فقط با ثبت نام در سماح به عراق سفر کنید.

سال گذشته عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین حذف شده بود و به احتمال زیاد امسال نیز نیازی به پرداخت عوارض نداشته باشید.

زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

پس هزینه سفر به عراق و کربلای معلی از تاریخ 19 شهریور تا 8 آبان 98 مبلغ 25000 تومان می باشد ( ضمنا برای سفر به هر کشوری بایست پاسپورت داشته باشید که هزینه آن مجزاست و در زیر ذکر شده)

تفاوت ویزا و پاسپورت

هزینه پاسپورت

برای سفر به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین، باید گذرنامه شما حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت لازم است برای دریافت پاسپورت جدید اقدام کنید. هزینه های پاسپورت عبارت است از:

  1. 1,000 تومان بابت شناسه
  2. 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
  3. 100,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
  4. 36,980 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

هزینه پیاده روی اربعین

برای سفر به عراق باید چه چیزی به همراه داشته باشیم؟

رحمانی روند ثبت‌نام اربعین را بدون مشکل ارزیابی کرد و یادآور شد: متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند، در غیر این صورت از خروج متقاضیان از مرز جلوگیری خواهد شد.

اعزام زائران اربعین بدون روادید است، اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است، اما مهر ورود و خروج باید در گذرنامه ثبت شود.

با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه