هزینه سفر به جام جهانی روسیه

جام جهانی 2018 در کشور روسیه برگزار خواهد شد و کشور روسیه علاوه بر اینکه خود یکی از کشورهای توریستی بوده به همین واسطه افراد زیادی را به سمت خود خواهد کشاند و علاقمندان به جام جهانی به این کشور سفر خواهند کرد.

اما هزینه سفر به روسیه چقدر هست؟ هزینه رفت و آمد بین شهری ، هزینه بلیط بازی ها ، هزینه غذا و … در ادامه این مطلب به پاسخ تمام سوالات خود خواهید رسید 🙂

همان طور که اشاره کردیم، جام جهانی ۲۰۱۸ در پهناورترین کشور جهان یعنی روسیه برگزار خواهد شد و افراد زیادی در حال برنامه‌ریزی برای سفر به روسیه هستند تا این دوره از  جام جهانی را از نزدیک و در کشور روسیه ببینند. از طرفی نیز با توجه به دستور رئیس جمهور این کشور مبنی بر لغو ویزا برای تماشاگران این رویداد بزرگ، علاقه‌مندان برای دیدن بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از نزدیک رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند. اما یکی از سوالاتی که قبل از سفر به روسیه برای دیدن بزرگ‌ترین رویداد ورزشی از نزدیک پیش می‌آید، این است که «هزینه سفر به روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸ چقدر است ؟». در ادامه با ما همراه باشید تا هزینه سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ را بررسی کنیم.

 

این دوره از جام جهانی در شهرهای کالینینگراد (Kaliningrad)، کازان (Kazan)، مسکو (Moscow)، نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod)، روستوف نا دونو (Rostov-on-Don)، سن پترزبورگ (Saint Petersburg)، سامارا (Samara)، سارانسک (Saransk)،سوچی (Sochi)، ولگوگراد (Volgograd) و یکاترینبورگ (Ekaterinburg) برگزار خواهد شد.

هزینه سفر به جام جهانی روسیه چقدر است؟

هزینه سفر به جام جهانی روسیه

 

هزینه سفر به روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸:

در این مقاله زرین‌نما بلاگ سعی کرده‌ایم هزینه‌های تقریبی اقامت در روسیه، هزینه تقریبی خورد و خوراک و رستوران‌‌ها، هزینه تقریبی سوغات و پوشاک، هزینه‌های حمل و نقل در روسیه، هزینه‌های اینترنت و خدمات موبایلی و هزینه‌های تفریح در این کشور زیبا را برایتان آماده کنیم تا با خیالی آسوده‌تر برای سفرتان برنامه‌ریزی کرده و سفر خود شروع کنید.

  • اطلاعاتی در رابطه با واحد پول روسیه

واحد پول رسمی روسیه روبل (RUB) است که اختصارا به صورت RUB و یا RUR نشان داده می‌شود. هر روبل روسی به ۱۰۰ کوپک تقسیم می شود. به طور مثال : ۲۱۵۰٫۲۰ که خوانده می شود ۲۱۵۰ روبل و ۲۰ کوپک.

نرخ تبدیل ارز روسیه نیز به این صورت است که هر ۱۰۰ روبل مسکو تقریبا برابر با ۱.۵ تا ۱.۸ دلار آمریکا می‌باشد.

هزینه سفر به جام جهانی روسیه
واحد پول رسمی روسیه روبل (RUB) است که اختصارا به صورت RUB و یا RUR نشان داده می‌شود

 

  • هزینه‌های سیستم حمل و نقل شهری در روسیه

تقریبا می‌توان گفت که در همه شهرهای روسیه می‌توانید از سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند مترو، تاکسی و اتوبوس‌های شهری استفاده کرد؛ و ممکن است که در برخی شهرها مانند سن پترزبورگ، انواع دیگری از سیستم‌های حمل و نقل مانند اتوبوس‌های آبی و یا تراموا نیز باشید. اما اکثر گردشگرانی که به روسیه سفر می‌کنند، از متروی این کشور برای جابجایی استفاده می‌کنند. چرا که سیستم متروی کشور روسیه یکی از عمیق‌ترین متروهای جهان است که در واقع یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه نیز به شمار می‌رود. هزینه‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، مربوط به هزینه‌های جابجایی در سن پترزبورگ هستند، و هزینه‌هایی که در شهرهای دیگر روسیه نیز برای جابجایی و حمل و نقل پرداخت می‌شود، ممکن اندکی متفاوت باشند.

 

  • مترو

ایستگاه‌های مترو در این شهر با تابلو‌هایی با علامت «M» نشان داده می‌شوند. برای استفاده از مترو می‌توانید از کارت‌های اعتباری و یا بلیط‌های تک سفره، که معمولا به صورت سکه هستند، استفاده کنید. بلیط‌های تک سفره را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو با قیمت ۴۵ روبل روسیه (تقریبا معادل ۰.۷۵ دلار) خریداری نمایید؛ علاوه بر سکه‌ها و کارت‌های تک سفره، نوعی کارت‌های چند سفره (۱۰/۲۰/۲۵/۴۰/۵۰/۷۰ سفره) نیز برای استفاده از مترو در روسیه وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. برای مثال می‌توانید یک کارت ۱۰ سفره (که تا یک هفته می‌توانید از آن استفاده کنید) را با قیمت حدودی ۳۵۵ روبل (معادل تقریبی ۶ دلار) تهیه کنید. اما راه ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر این است که کارت‌های اعتباری برای سفرهای خود با مترو تهیه کرده و آن را به مقداری که نیاز دارید، شارژ کرده و استفاده کنید. از این کارت‌ها معمولا می‌توان در سایر سیستم‌های حمل و نقل نیز استفاده کرد.

 

هزینه سفر به جام جهانی روسیه
ایستگاه‌های متروی روسیه از جمله زیباترین ایستگاه‌های متروی جهان هستند

 

  • اتوبوس

اتوبوس‌های شهری تقریبا همه سطح شهر را پوشش می‌دهند و نسبتا هم ارزان‌تر هستند. ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر سن پترزبورگ با تابلوهایی با علامت «A» مشخص شده‌اند. هزینه‌ای که بایستی به ازای هر بار استفاده از اتوبوس‌ها پرداخت کنید، برابر با ۴۰ روبل (معادل ۰.۷ دلار) است که به صورت بلیط بایستی خریداری نمایید.

  • marshrutka

marshrutkaها مینی‌ون‌ها یا مینی‌بوس‌هایی هستند که توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و در اکثر شهرهای روسیه نیز وجود دارند. این مینی‌ون‌ها مسیرهای مشخصی دارند اما ایستگاه‌های ثابتی ندارند و هرجایی که شما بخواهید توقف می‌کنند. هزینه استفاده از این مینی‌بوس‌ها در داخل و جلوی آن‌ها نمایش داده می‌شود. توجه کنید که هنگام سوار شدن به این مینی‌بوس‌ها کرایه خود را به صورت نقدی پرداخت کنید. چرا که کارت‌های اعتباری که برای مترو و یا اتوبوس‌ها استفاده می‌کنید، برای مینی‌ون‌ها قابل استفاده نیستند. هزینه‌ای که برای هر بار استفاده از marshrutka پرداخت می‌شود، معمولا برابر با ۴۰ روبل است.

  • تاکسی

همانند همه شهرهای جهان، علاوه بر مترو و اتوبوس، تاکسی‌های زیادی نیز در سطح شهرهای روسیه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای گردش در شهر و جابحایی در سطح شهر استفاده کنید. البته بایستی توجه داشت که تاکسی‌ها نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گران‌تر هستند و معمولا هزینه حداقل آن‌ها برای یک مسیر تقریبا پنج کیلومتری، حدود ۳۰۰ روبل (۵ دلار) تا ۴۰۰ روبل (۶ دلار) بوده و به ازای هر کیلومتر بیشتر، بایستی ۴۰ تا ۶۰ روبل هزینه کنید. توجه داشته باشید که معمولا هزینه تاکسی‌ها در روز و شب متفاوت بوده و ممکن است که کرایه تاکسی‌ها در شب کمی بیشتر از کرایه‌های روز باشد. همین طور می‌توانید سر کرایه‌های تاکسی چانه زده و هزینه اضافی پرداخت نکنید.

 

توجه داشته باشید همان طور که اشاره شد، هزینه‌های اشاره شده برای شهر سن پترزبورگ بود و ممکن است که هزینه‌های سیستم حمل و نقل شهری در سایر شهرها اندکی متفاوت باشند.

 

هزینه سفر به جام جهانی روسیه
هزینه سفر به روسیه جام جهانی ۲۰۱۸

 

  • هزینه اقامت در روسیه

هزینه اقامت در هتل‌های روسیه با توجه به زمان مسافرت، مکان اقامت و شهر مقصدتان کاملا متغیر هستند،

 

  • هزینه‌های خورد و خوراک در روسیه

در سفر به هر شهر و یا کشوری هزینه‌های خورد و خوراک از جمله هزینه‌هایی است که بایستی حتما به آن توجه شود. هزینه‌هایی که در ادامه آماده کرده‌ایم، هزینه‌های تقریبی پایتخت روسیه یعنی شهر مسکو است. در حالت کلی، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک در مسکو ۸٪ ارزان‌تر از تهران است؛ در لیست زیر می‌توانید اطلاعاتی را درباره غذاها و خوراکی‌های معمول در شهر مسکو مشاهده نمایید.

  • نهار معمولی همراه با نوشیدنی: ۴۰۸ روبل روسیه (حدود ۲۳ هزار تومان)
  • فست فود (مانند Big Mac): حدود ۲۹۱ روبل روسیه (حدود ۱۶ هزار تومان)
  • ۵۰۰ گرم گوشت مرغ: ۱۶۲ روبل روسیه (حدود ۹ هزار توماان)
  • یک لیتر شیر پرچرب: ۶۷ روبل روسیه (حدود ۴ هزار تومان)
  • ۱۲ عدد تخم مرغ: ۱۰۹ روبل روسیه (حدود ۶ هزار تومان)
  • یک کیلوگرم گوجه فرنگی: ۱۹۱ روبل روسیه (حدود ۱۱ هزار تومان)
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: ۳۵ روبل روسیه (حدود ۲ هزار تومان)
  • نوشابه ۲ لیتری کوکا کولا: ۸۷ روبل روسیه (حدود ۵ هزار تومان)
  • نان برای دو نفر و برای یک روز: ۳۰ روبل روسیه (حدود ۲ هزار تومان)

همان طور که اشاره کردیم، این قیمت‌ها برای شهر مسکو هستند؛ ولی قیمت‌ها در شهرهای دیگر روسیه نیز نزدیک به همین ارقام هستند. البته توجه داشته باشید که این قیمت‌ها ممکن است با توجه به مکان و با گذر زمان تغییر کرده و اندکی متفاوت باشند.

هزینه سفر به جام جهانی روسیه
هزینه‌های سفر به روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸

 

  • هزینه بلیط سفر به روسیه

همانند هزینه‌های اقامت، با توجه به زمان مسافرت و شهر مقصدتان ممکن است که قیمت بلیط‌ها کاملا متغیر و متفاوت باشند. از طرفی نیز معمولا در رویدادهای بزرگی مانند جام جهانی و المپیک به علت رزرو زودهنگام بلیط‌ها، معمولا قیمت‌ها اندکی نسبت به زمان‌های مشابه گران‌تر می‌شوند. برای مثال در حال حاضر قیمت بلیط پرواز به سن پترزبورگ و یا مسکو از ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان شروع می‌شوند، ولی مطمئنا با نزدیک شدن با برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸، این قیمت‌ها افزایش خواهند یافت. بنابراین در صورتی که تصمیمتان برای سفر به روسیه و جام جهانی ۲۰۱۸ قطعی است، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از نزدیک شدن به بازی‌ها بلیط خود را رزرو کنید.

 

  • قیمت بلیط بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

قیمت بلیط بازیهای جام جهانی روسیه از طرف فیفا اعلام شده است که لیست آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید. هزینه بلیط این بازی‌ها از ۱۰۵ دلار برای بازی‌های گروهی شروع شده و تا ۱۱۰۰ دلار برای بازی فینال جام جهانی می‌رسد.

هزینه سفر به جام جهانی روسیه
قیمت بلیط بازی های جام جهانی روسیه طبق اعلام فیفا

 

لازم به ذکر است سفر به روسیه برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ نیازی به ویزا ندارد 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه