نکات 5 گانه ضروری در مراقبت از پوست

نکات 5 گانه ضروری در مراقبت از پوست

شما وقتی که در معرض نور خورشید، دود سیگار و هوای سرد قرار دارید، بدنتان بدون محافظ مانده و شروع به تولید ترکیبات مضری می کند که رادیکال های آزاد نامیده می شوند. این ترکیبات پوست را خراب کرده و سبب لک و چین و چروک می شوند. پس انتی اکسیدان ها را وارد زندگی تان کنید: اولین مرحله دفاعی در خنثی کردن رادیکال های آزاد. دراینجا عادت هایی را می گوییم که پوست را در معرض خطر قرار می دهند، و علاوه بر آن آنتی اکسیدان هایی که از پوست محافظت می کنند را نیز معرفی می کنیم.

02

اگر در شهر بزرگی زندگی می کنید…
چه چیزی  اعصاب خرد کن تر از ترافیک های چند ساعته است؟ دود ماشین ها حاوی اکسید نیتریک است که همراه با اوزون رادیکال آزاد باعث خرابی DNA پوست و در نتیجه زبری و حساسیت می شود.

آنتی اکسیدان موثر: چای سفید یا سبز 
این چای ها قبل از اینکه رادیکال های آزاد به پوست نفوذ کرده و باعث خرابی شوند، انها را خنثی می کنند. این دو مدل چای یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های در دسترس هستند.

اگر SPF روزانه پوست شما ناکافی است…
وقتی که اشعه UVبه پوستتان نفوذ می کند، رادیکال های آزاد کلاژن و حالت کشسانی پوست را از بین می برند، و رنگ دانه هایی روی پوست زیاد می شود. نتیجه اینها می شود: خطوط روی پوست، چین و چرک، و نقطه های قهوه ای. راه حل کلیدی ضد آفتاب است، اما درصورتیکه به درستی و به صورت کامل استفاده شود. درغیر این صورت نتیجه آن بیشتر شبیه استفاده از درب توری شکل است تا درب استیل.

03

آنتی اکسیدان موثر: ویتامین C
این ویتامین SPF طبیعی پوست را بالا می برد، لک ها را کمرنگ می کند و به تولید کلاژن  کمک می کند. نکته: ویتامین C ناپایدار و بی ثبات است مگر اینکه همراه با ویتامین E استفاده شود.

اگر زیاد به مهمانی می روید…
اگر در مهانی الکل مصرف می کنید، باید بدانید الکل سبب التهاب و تولید رادیکال های آزاد شده و این منجر به خشکی و شکسته شدن رگ های خونی می شود. همچنین تا دیر وقت بیرون از خانه رفتن و دیر شدن ساعت خواب باعث می شود از زمانی که بدنتان برای ترمیم خودش در خواب شبانه لازم دارد کاسته شود.

آنتی اکسیدان موثر: Sulforaphane
این آنتی آکسیدان در کلم بروکلی یافت می شود که مقاومت طبیعی بدن را بهتر کرده و در برابر مسمومیت نیز بدن را مقاوم می کند. (این سبزی درمان خیلی عالی برای مستی است!)

اگر به ورزش های بیرون از خانه علاقه زیادی دارید….
وقتیکه سلول های پوست شما در هوای سرد بدون محافظ می شود (مثلا در سراشیبی های یا زمان دویدن در فضای بیرون) یک واکنش طبیعی در بدنتان رخ می دهد، رادیکال آزاد تولید می شود و به پوست شما حمله کرده و رطوبت آن را می گیرد. ترک خوردن پوست بدن در زمستان به همین دلیل اتفاق می افتد.

آنتی اکسیدان موثر: ویتامین E
این ویتامین نه تنها رادیکال های آزاد را خنثی می کند، بلکه از پوسته سلول ها محافظت کرده و رطوبت و نرمی پوست را بیشتر می کند. ویتامین E مثل یک خط دفاعی است که از فرار کردن رطوبت پوست جلوگیری می کند.
نکته آخر: بدن شما بیشتری رادیکال های آزاد را در طول روز تولید می کنید، پس ویتامین ها را در طول روز استفاده کنید.
منبع: ileev.com

 

 

 

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه