نکات طلایی برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و شیک

تاريخ : 10 اسفند

نکات طلایی برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و شیک

 

نکات طلایی برای داشتن آشپزخانه ای زیبا و شیک, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه ای زیبا

.

۱ – عناصر اضافی و غیر ضروری را از فضای دکوراسیون آشپزخانه حذف کنید، زیرا در آشپزخانه به اندازه کافی وسایل ضروری و مهم وجود دارد که دیگر جایی برای وسایل غیر ضروری نباشد. وسایل ضروری و لازم را نیز درست نزدیک منطقه ای قرار دهید که مورد استفاده قرار می گیرند.

۲ – مسیر عبور و مرور در دکوراسیون آشپزخانه باید به اندازه کافی پهنا داشته باشد. گذرگاه های موجود درآشپزخانه باید به طور کلی حداقل ۹۰ سانتیمتر عرض داشته باشند و این عرض در منطقه پخت و پز باید حداقل به حدود یک متر و نیم برسد تا کار در آشپزخانه راحت انجام شود.

۳ -دکوراسیون آشپزخانه را به دو قسمت عمومی برای استفاده و رفت و آمد تمام اعضای خانواده و قسمتی کاربردی که تنها برای پخت و پز استفاده می شود تقسیم کنید و اجاق گاز را در قسمت دوم و یخچال را به عنوان مهم ترین وسیله در قسمت اول قرار دهید.

۴ – هنگام طراحی و تعیین جای کابینت ها، نصب کابینت را در قسمت های کنج و گوشهآشپزخانه فراموش کنید. زیرا بر خلاف تصور شما، نه تنها هیچ کمکی به افزایش گنجایش فضاهای ذخیره سازی در آشپزخانه نمی کند، بلکه ممکن است هنگام باز شدن کابینت های کنار هم به طور همزمان دچار مشکل شوید.

۵ – برای قرار گیری مایکروفر دردکوراسیون آشپزخانه ارتفاعی مناسب در نظر بگیرید، اگر در خانه کودکی وجود ندارد،‌ ارتفاع ۹۰ سانتی متر از سطح زمین برای قرارگیری مایکروفر کافی است اما اگر فرزند کوچکی دارید، برای ایمنی بیشتر جای قرار گیری مایکروفر را در ارتفاع بالاتری تعبیه کنید.

۶ – برای انجام کارهای روزمره درآشپزخانه از جمله تهیه غذا و سرو آن و … سطوحی به اندازه و وسعتی کافی در نظر بگیرید.

۷ – زمانی که نحوه قرارگیری کابینت ها و کانتر را درآشپزخانه تعیین می کنید، در نظر داشته باشید که در طرفین اجاق گاز، سینک ظرفشوئی و یخچال باید حدود ۶۰ سانتی متر از اجاق گاز فاصله داشته باشد.

۸ – برای کانترهای آشپزخانه خود، از دو سطح ارتفاع مختلف استفاده کنید، یک ارتفاع مناسب با قد شما و ارتفاع دیگر مناسب با قد فرزندتان که دوست دارد در تهیه غذا به شما کمک کند.

۹ – در صورت امکان از وسایل ضروری و پر استفاده به صورت دوتایی استفاده کنید. برای مثال با وجود یک یخچال بزرگ و اصلی از یک یخچال کوچک نیز در قسمت زیر مایکروفر بهره مند شوید.

۱۰ – بر دیوار طرفین اجاق گاز، تعدادی طبقه نصب کنید تا بتوانید قوطی های ادویه را روی آن به ترتیب و در دسترس بچینید؛ هم چنین برای آویختن دستمال های دم دستی تعدادی حلقه آویز به شکل s را نیز بر دیوار نصب کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي