نکات آرایشی برای پوست های خشک

آرایش پوست های خشک معمولا مشکلاتی را به همراه دارد از صاف نشدن مواد آرایشی روی پوست گرفته تا التهابات پوست بعد از آرایش ، با رعایت چند نکته ساده  نتیجه آرایش شما بهتر می شود و همچنین پوستی زیباتر و سالم تر خواهید داشت.در ادامه این مطلب ما را دنبال کنید.

نکات آرایشی برای پوست های خشک

نکات آرایشی برای پوست های خشک

آرایش کردن پوست خشک

همه چیز به آماده سازی پوست باز می گردد، به همین دلیل مراحل زیر را قدم به قدم اجرا کنید:

استفاده از یک کلینزر کرمی

برای شروع روتین آرایش صورت با پوست خشک، ابتدا از یک کلینزر کرمی که حاوی دانه های اسکراب کننده است استفاده کنید، این پاک کننده تمام سلول های مرده سطح پوست را می برد و زمینه برای آرایش را راحت تر می سازد.

استفاده از یک سرم آبرسان جذب شونده سریع

از یک سرم یا روغن جذب شونده ی سریع به جای مرطوب کننده استفاده کنید، این محصولات به سرعت به پوست نفوذ می کنند و باعث آبرسانی آنی می شوند. هدف اصلی این است که پوست مانند مخمل بدرخشد نه اینکه مانند کاغذ سمباده زبر و خشن باشد.

بهترین کرم های آبرسان و مرطوب کننده پوست

استفاده از پرایمر

یکی از ضروری ترین مراحل آرایش صورت با پوست خشک، استفاده از پرایمر است. بافت کرمی آن صورت را مرطوب نگاه داشته و مانند یک محو کننده عمل می کند – بدین صورت که منافذ پوست را به حداقل می رساند و نازیبایی ها را محو می کند. صورتی که با پرایمر مناسب زیرسازی شده باشد بسیار بی نقص و صاف به نظر می رسد.

استفاده از فرمولاسیون صحیح

پوست های خشک به تغذیه مناسب نیاز دارند که توسط مایع یا لوازم آرایش سبک و کرمی تامین می شود که از ورقه ورقه شدن پوست جلوگیری می کند. سپس از یک اسفنج آرایشی مرطوب باید استفاده کنید تا به آن حالت خیس و درخشان بدهد.

برای رژگونه زدن نیز باید از همین ترفند استفاده کنید. از یک رژگونه کرمی یا مایع ساتنی به جای پودر استفاده نمایید.

نبایدها در آرایش صورت با پوست خشک

  1. برای زدن لوازم آرایش از انگشت استفاده نکنید، چون بیشتر رطوبت مورد نیاز پوست را می گیرد.
  2. از پودرها اصلا استفاده نکنید، مگر اینکه بخواهید در قسمت T شکل صورت بزنید که باید خیلی کم هم باشد. مراقب باشید که چربی زیاد هم به معنای رطوبت رسانی به پوست نیست.
  3. از فرمولاسیون های ضداب استفاده نکنید چون تمام رطوبت پوست را خشک می کنند و باعث ورقه ورقه شدن میکاپ می شوند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه