نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم

تاريخ : 3 اردیبهشت

۱. شما باید ارزش یکسانی برای یکدیگر قائل شوید. اگر در مورد یک موضوع عقیده متفاوتی دارید یا ساعتی که به رختخواب می روید یکی نیست، این اشکالی ندارد. اما اگر در مورد چیزهایی مثل اینکه چه زمانی شروع به پس انداز پول برای خرید خانه کنید یا در مورد فرزند داشتن یا نداشتن اختلاف داشته باشید، هیچ رابطه طولانی مدتی دنباله دار نخواهد بود. و همین طور زمانی که تلفن خود را خاموش می کنید و با خانواده خودتان وقت گذرانی می کنید برای طرف مقابل خود ارزش قائل نشده اید.

۲. فقط شما می توانید بهترین تصمیم را برای خود و رابطه تان بگیرید. از دوستان و خانواده خود نظر بگیرید و به حرفشان گوش دهید! انها شما را می شناسند و دوستتان دارند- اما اگر قلب شما بهتان حرف دیگری می زند به آن گوش دهید.

 

نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

۳. توجه خود را به او نشان دهید، نشان دهید شما هم نگران چیزهایی هستید که برای او مهم است. اینجا یک قانون کلی وجود دارد: اگرکسی نگران و به فکر شخص دیگری باشد این احمقانه نیست. 

۴. زوج هایی که برای همیشه با هم می مانند افرادی هستند که از مشکلاتی که می تواند باعث جدایی بشود با یکدیگر می گذرند. هیچ رابطه ای عالی یا بدون دعواهای گاه و بیگاه نیست،  اما زوج هایی که چندین دهه با هم مانده اند، کسانی بوده اند که در زمان های سخت و زمانی که مشکل داشته اند هم کنار هم مانده اند و به هم تعهد داشته اند.

 

نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵. مساله رابطه جنسی. رابطه جنسی یک رابطه فیزیکی است که نشان می دهد چقدر انسان طرف مقابلش را دوست دارد. این رابطه همیشه اولین اولویت شما در رابطه نخواهد بود، اما اگر بعد از چند سال این رابطه فیزیکی سرد شود و تبدیل به آخرین اولویت شما شود، مطمئنا هیچ کدامتان خوشحال نخواهید بود.

۶. گاهی اوقات وقتی زندگی یک نفر تغییر می کند ارزشش هایشان نیز تغییر می کند. نقل مکان به خاطر عوض شدن شغل یا برای تحصیل، از دست دادن والدین، یا یک پیشرفت کاری بزرگ می تواند خط مشی زندگی یک نفر را تغییر دهد. اگر این اتفاق برای طرف مقابل افتاد و  متوجه می شوید، به اندازه قبل برایتان اهمیت قائل نیست، پس شما هم منفعل نمانید و کسی را پیدا کنید که برایتان ارزش قائل است.

۷. جاسوسی و بددلی نکنید. اگر به دوست و نامزد خود اطمینان ندارید، در موردش حرف بزنید. جاسوسی کردن همیشه عواقب بدی به همراه دارد.

 

نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم, پورتال خبری فرهنگی گهر


۸.
 اگر همیشه در جستجوی کسی هستید که شبیه فردی باشد که قبلا عاشقش باشید هیچ وقت این فرد را نخواهید یافت. در بهترین حالت شما یک نسخه کم ارزش از فرد افسانه ای که در ذهنتان دارید پیدا خواهید کرد. پس فکر و خیال در مورد عشق قبلی را دور بریزید و به فکر مرد ایده آل خود با خصوصیات جدید باشید.

۹. ظاهر و قیافه، قد و هیکل یا فیش حقوقی بالا باعث نمی شود یک نفر بیشتر دوستتان  داشته باشد. اگر از قرار گذاشتن با فردی که معیارهای زیادی برای انتخاب طرف مقابلش ندارد امنتاع کنید، پس به جای اینکه کسی را بیابید که شما را خوشحال کرده و تحسین کند زمان زیادی را در جستجوی فردی تلف می کنید که همه چیز را زیر ذره بین قرار می دهد.

 

نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۰. رابطه خود را با دیگران مقایسه نکنید. والدین تان از هم جدا شده اند؟ این دلیل نمی شود رابطه شما نیز خراب شود. زوجی که می شناسید رابطه شان ده برابر عالی تر از رابطه شما به نظر می رسد؟ این افراد هم یا دچار عقده هایی هستند که می خواهند تمام عشق و علاقه شان را جلوی دیگران نشان دهند یا اینکه پیش روی دیگران دعوا و بحث نمی کنند. پس از مقایسه کردن دست بردارید!

۱۱. شما نمی توانید دیگران را تغییر دهید. آدم ها به میل و اراده خود در طول زمان تغییر می کنند، اما هرگز نباید وارد رابطه ای شوید به این امید که فرد مورد نظرتان را آنطور که خودتان دوست دارید عوض کنید. اگر مردی به خاطر بهتر شدن رابطه اش خود را تغییر می دهد، خودش این را خواسته است. شما نمی توانید مجبورش کنید.

۱۲. اگر رابطه تان بیشتر از شادمانی بهتان احساس بدی می دهد، به آن پایان دهید. البته یک رابطه همیشه قرار نیست همراه با لبخند و در آغوش گرفتن باشد، اما اگر متوجه شدید اکثر اوقات در مورد خود احساس خوبی ندارد و این از رابطه تان نشات می گیرد، پس این رابطه درستی برای شما نیست.

۱۳. هیچکس نمی تواند ذهن شما را بخواند. اگر می خواهید او برای ولنتاین شما را به شام دعوت کند، نمی توانید بگویید تو اصلا به فکر من نیستی و از دستش ناراحت شوید که چرا برای ولنتاین کاری نکرده است. اگر نیازی دارید و چیزی از او می خواهید پس بهش بگویید.

نکاتی که باید درباره یک رابطه بدانیم, پورتال خبری فرهنگی گهر


۱۴.
 برقراری ارتباط  کلید حل مشکلات و جلوگیری از درگیری هاست. از عبارت «من» برای گفتن خواسته هایتان استفاده کنید. سر یکدیگر فریاد نکشید. اگر می خواهید سر موضوعی بحث کنید، مطمئن شوید که یک بحث موثر است و مشکلی را حل می کند، در این صورت است که یک بحث و دعوای تکراری را دوباره و دوباره به راه نمی اندازید.

۱۵. رابطه شما همه چیزتان است. وقتی در زندگی به عقب نگاه می کنید، آرزو نمی کنید که ای کاش وقتی بیشتری را به خواندن ایمیل ها یا گشتن در فیس بوک گذارنده بودم. درعوض به کسی که عاشقش بودید و لحظه های خوبی که با هم گذرانید، فکر می کنید.

 

منبع: ileev.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي