نکاتی در مورد کارت عروسی که نمی دانید

تاريخ : 23 بهمن

نکاتی در مورد کارت عروسی را در ادامه این مطلب گهر برایتان عنوان می کنیم.

نکاتی در مورد کارت عروسی که نمی دانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

کارت عروسی با کارت دعوت دعوتنامه‌ ای رسمی می باشد که برای میهمانان احتمالی یک میهمانی رسمی (مانند مجلس نامزدی، جشن عقد، عروسی و یا عزاداری) ارسال می‌شود و از آنان رسما برای حضور در آن مراسم دعوت می‌گردد .

مدل های کارت عروسی:

کارت عروسی برای دعوت ممکن است به‌ صورت دست‌ ساز و دست‌نویس و یا با یکی از روش‌های چاپ طراحی و تهیه شود.  امروزه به دنبال خواسته و تقاضای مشتریان، تنوع کارت‌ها از لحاظ طرح و شکل، بسیار زیاد شده.  در حالی که در گذشته این تنوع به چند طرح ساده خلاصه می‌شد .جنس کارت دعوت نیز ممکن است بسیار متفاوت طراحی شود.  از کاغذ و مقوا، پارچه ابریشمی و مخمل و حتی حصیر و چوب نیز ممکن است برای ساخت کارت دعوت استفاده شود.  معمولاً بر روی کارت‌های چاپی پس از چاپ نیز عملیاتی صورت می گیرد.

آغشته کردن با اکلیل و درج پاپیون یا نگین و مونتاژ آن معمولاً با دست انجام می‌پذیرد.  امروزه در کارت عروسی های جدید از اشکال فانتزی استفاده زیادی می شود.  کارت عروسی در ایران و سوریه بسیار پر کاربردتر از کشورهای دیگر می باشد.

علی‌رغم اینکه گاهی برخی از طرح‌های کارت از سوریه به ایران وارد می‌شود، ولی کارت دعوت ایرانی، به برخی کشورهای منطقه همچون پاکستان، افغانستان، عراق و کشورهای آسیای میانه نیز صادر می شود و این کشورها از لحاظ طرح کارت‌های دعوت، تابع سلیقه ایرانیان می باشند.  تیراژ و تعداد سفارش کارت عروسی بستگی به تعداد مهمانها دارد.

در برخی از نواحی ترکمن ‌صحرا تیراژ کارت دعوت عروسی گاه به هزاران عدد می‌رسد زیرا اقوام زیادی را برای عروسی دعوت می نمایند.  قیمت کارت های دعوت در ایران (بسته به نوع و طراحی آن) از ۱۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متغیر است.  بعضی از فارغ التحصیلان خوش ذوق رشته گرافیک بیشتر از هر کسی می توانند به طراحی کارت عروسی جلوه خاص تر و جذاب تری ببخشند.  زیرا سلیقه و خوش ذوقی آنها شهره عام و خاص است.

باید در نظر بگیرید که اگر فردی هستید که به زیبایی و خاص بودن کارت عروسی اهمیت می دهید حتما به دنبال طراح آن باشید و ایده خود را به او بسپارید.  هزینه زیادی را صرف این مهم نکنید چرا که همه افراد ذوق نگهداری کارت عروسی شما را نخواهند داشت و بعضی ها کارت عروسی شما را بعد از اتمام مراسم داخل زباله می اندازند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي