مطالب پيشنهادي

نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۱۴ آبان
بازديد : 117

میان وعده ها قسمتی از تغذیه بدن ما هستند ؛ میان وعده ها باعث می شوند وعده غذای اصلی را با کنترل میل کنیم و همینطور در کاهش وزن بسیار موثر اند. در ادامه مطلب نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها برای شما کاربران عزیز شرح داده ایم.

نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها

miyan vaede نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها

۱- خوردن میان وعده وقتی گرسنه هستید

فاصله بین وعده های غذایی موجب گرسنگی شدیدی میشود وقتی بین وعده غذایی ۴ ساعت فاصله باشد گرسنه می شوید مثلا وقتی صبحانه یک چای سبز خورید وتاظهرساعت یک چیزی نخورید حتما باید به عنوان میان وعده چیزی مثل گردو بادام بخورید تا احساس سیری پیدا کنید.

۲-خوردن میان وعده وقتی قند خونتان پایین است

مطمئنا خودتان متوجه قند خون پایین می شوید ،غذاهایی که حاوی نشاسته و قند هستند مدت طولانی در بدن نمی ماند به همین دلیل احساس گرسنگی می کنید پیشنهاد ما این است که از خوردن غذاهای نشاسته ای صرف نظر کنید و مقداری سیب یا هویج بخورید تا قند خونتان به حالت طبیعی برگردد.

۳- خوردن میان وعده وقتی هیچ انرژی ندارید

091863 Gahar ir نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها

علی رغم چیزی که میدانید این جمله به معنی قند خون پایین نیست ممکن است غذایی که کالری و مواد مغذی کافی را نداشته باشد بخورید و احساس خستگی کنید کالری واحد انرژی است بیشتر میوه ها و سبزیجات کالری پایین دارند به همین دلیل احساس خستگی می کنید به عبارت دیگر نمی خواهید با خوردن کالری های ناسالم چاق شوید و به جای خوردن نوشابه های انرژی زا قهوه ، شربت آبلیمو و بادام بخورید.

۴-اجتناب از خوردن میان وعده در طول روز

این به معنی خوردن میان وعده نیست در واقع یعنی تقسیم کردن ۳وعده اصلی غذا به وعده های کوچکتر مثلا تقسیم کردن صبحانه نهار شام به نصف یعنی ۶وعده در روز میان وعده در طول روز به معنی این نیست که گرسنه شوید و بعدشروع به خوردن کنید خوردن میان وعده های کوچک در طول روز میزان انرژی را متعادل میکند.

۵- وقتی خسته ناراحت عصبانی و ترسیده هستید میان وعده نخورید

شاید تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که خیلی ناراحت عصبی ترسیده هستید که خوردن میان وعده ها ناسالم را چیزهایی طبیعی تصور میکنید چون خوردن آرامش به ما میدهد بهتر است که بدانیم چه احساسی داریم و ورزش هایی مثل مدیتیشن تنفس انجام دهیم.

۶- با تفکر درست میان وعده بخورید

با تفکر غذا خوردن موجب می شود که عادت های بد را ترک کنید اگر هر روزعصرفقط یک بسته چیپس میخورید الان لحظه ای است که این عادت را ترک و تغییرات را شروع کنید می توانید یک لیوان آب یا یک فنجان چای بنوشید یا مقداری هویج بخورید همینطور از میوه ها و سبزیجات به عنوان میان وعده استفاده کنید.

۷- برای میان وعده خود میوه از آب میوه بهتر است

492885 Gahar ir نکاتی در مورد مصرف میان وعده ها

این حقیقت را جدی بگیرید خوردن میوه ها و مغزها از خرید اب میوه ها بهتر است آبمیوه ها خود حاوی فراوانی قند هستند که خیلی توصیه نمیشودامااگرخانگی باشدمشکلی نداردبه بعضی ابمیوه هاصنعتی بدون قند وموادنگه دارنده گفته میشودامااین طورنیست مضراتی دارد

همیشه برای میان وعده یک پیش بینی از قبل داشته باشید

انتظار غذا و مواد غذایی سالم درخیابان نداشته باشیداین قانون کلی است که اگر توقع غذای سالم داریدباید با خودتان بیاوریداوردن میوه وسبزیجات تازه مغزها میان وعده بسیار مفیدی است.
بخوانید :   هزینه ام ار ای سال 98 ، هزینه MRI

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي