نکاتی در مورد سرمایه گذاری روی طلا

تاريخ : 4 شهریور

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد  نکاتی در مورد سرمایه گذاری روی طلا  صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

نکاتی در مورد سرمایه گذاری روی طلا, پورتال خبری فرهنگی گهر

سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری روی فلز زرد درخشان هستند این روزها راه های بسیاری دارند. آنها می توانند وارد بازار سهام طلا بشوند و یا می توانند خود طلا را خریداری و در گاوصندوق های شان ذخیره کنند. اما منظور اصلی چیست؟ آیا سرمایه گذاری روی طلا جواب می دهد؟ چرا بسیاری از سرمایه گذاران هنوز روی این فلز سرمایه گذاری می کنند؟

بررسی ها نشان می دهد در بسیاری از مکاتب مدرن و امروزی، طلا در محیط اقتصادی جای خود را به ارزهای کاغذی داده و بسیاری از افراد تنها به عنوان جواهر و برای زیبایی از آن بهره می گیرند. اما مکاتب دیگری نیز وجود دارند که تاکید می کنند طلا یک دارایی ارزشمند است. سال ها پیش طلا به عنوان ارز عمل می کرد و در نتیجه نقش پول را داشت؛ به همین خاطر بود که اهمیت و ارزش آن نیز بالا رفت. اما امروز دیگر طلا چنین نقشی ایفا نمی کند. البته هنوز هم در دنیای مدرن، طلا حرف اول را می زند.

سرمایه گذاری روی طلا هنوز جواب می دهد؟

واقعیت این است که هر چند طلا در جبهه مبادلات ارزی حضور ندارد اما در اقتصاد جهانی بسیار موثر است. نگاهی به ذخایر بانک های مرکزی و صندوق بین المللی پول به خوبی اهمیت این فلز زرد درخشان را نشان می دهد. طبق آمار، در حال حاضر حدود یک پنجم از کل ذخایر طلای روی زمین در بانک های مرکزی و صندوق بین المللی پول ذخیره شده است. بسیاری از بانک ها نیز تلاش می کنند ذخایر طلای خود را افزایش بدهند.

قلمروی امن

تنش ها چه در خاورمیانه و چه در سایر کشورها، چه در زمینه سیاسی و چه در زمینه اقتصادی، امری اجتناب ناپذیر به شمار می آیند. در واقع یکی از حقایق اقتصاد مدرن همین تنش ها هستند. در تمام این شرایط، سرمایه گذاران همواره طلا را قلمروی امن برای سرمایه گذاری خود دیده اند. در واقع هرگاه ناامنی یا تنشی در حوزه سیاست یا اقتصاد رخ می دهد، سرمایه گذاران تمامی پول و سرمایه خود را راهی بازار طلا می کنند. در طول تاریخ نیز هر گاه امپراتوری ها سقوط می کردند همیشه ارزها از میان می رفتند اما آن دسته از سرمایه گذاران که روی طلا سرمایه گذاری کرده بودند، تقریبا همیشه نجات پیدا می کردند. در هر دوره آشوبی، طلا حکم قلمرویی امن و امان را داشته که سرمایه گذار را از مهلکه نجات داده است.

البته سرمایه گذاران راه های بسیاری برای تنوع بخشی به سرمایه گذاری در دنیای طلا دارند. برخی از آنها روی سکه های طلا یا شرکت های طلاسازی سرمایه گذاری می کنند، برخی به سراغ سهام طلا در بازار می روند و تعداد کمی نیز به صورت مستقیم روی خود این فلز سرمایه گذاری می کنند. یعنی آنها جواهرات را خریداری و به عنوان سرمایه نگهداری می کنند.

به گفته کارشناسان، کسانی که به دنبال بهره گرفتن از تغییرات آنی قیمت طلا در بازار هستند باید روی سهام طلا سرمایه گذاری کنند اما آن دسته اندکی که نگاه دراز مدت دارند و می خواهند بعدا از سرمایه گذاری خود بهره بگیرند، بهتر است روی طلای فیزیکی سرمایه گذاری کنند یعنی سکه و جواهرات بخرند. در هر حال این فلز هنوز در عرصه سرمایه گذاری جواب می دهد. از آنجا که این کالای سرمایه گذاری، نقش قلمرویی ایمن را ایفا می کند، سرمایه گذاران همچنان به آن روی خوش نشان می دهند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي