نقش ویدئوهای تجاری در بازاریابی آنلاین
نقش ویدئوهای تجاری در بازاریابی آنلاین
روزانه میلیونها کاربر در اقصی نقاط جهان، تعداد بیشماری ویدئو و کلیپ در اینترنت را تماشا میکنند.
یوتیوب به تنهایی بیش از ۳ میلیارد بازدیدکننده در روز دارد.
بسیاری از این ویدئوها تجاری بوده و به نوعی با کمپینهای بازاریابی و فروش مرتبط است.
با توجه به این واقعیت که فیلمها و کلیپهای ویدئویی یکی از بهترین شیوههای ترویج محصولات و خدمات کسب و کارها به شمار میرود، تحقیقات مختلفی نیز در این حوزه صورت گرفته است.
موارد ذیل بخش کوچکی از یافتههای شگفتآور این پژوهشهاست:
۱٫ به طور متوسط یک دقیقه ویدئوی آنلاین میتواند به اندازه ۱٫۸ میلیون کلمه، مفهوم و پیام منتقل نماید. این خود برابر است با ۳۵۰۰ پست وبلاگی.
۲٫ کاربران در وبگردیهای خود، در سایتهای ویدئودار ۸۸ درصد بیشتر از سایتهای فاقد ویدئو درنگ میکنند.
۳٫ بیش از ۷۰ درصد خریداران ترجیح میدهند با مراجعه به وبسایت فروشگاه، ویدئویی از محصول را تماشا کنند.
۴٫ نزدیک به ۶۰ درصد خریداران آمریکایی که ویدئوی محصول را مشاهده کردهاند، میگویند این امر پیش از خرید، به آنها حس اعتماد به نفس میبخشد.
در ضمن این این گروه از مشتریها، رغبت کمتری به عودت دادن کالا از خود نشان میدهند.
۵٫ در حال حاضر یوتیوب سلطان بلامنازع این حوزه به شمار میرود.
۶۰ درصد مشتریان، ویدئوهای معرفی محصولات را از این سایت تماشا میکنند.
۶٫ اگر چه هنوز هم رایانهها اولین گزینه برای دیدن ویدئوهای آنلاین به شمار میرود ولی بیش از ۵۰ درصد کاربران گفتهاند که تماشای ویدئو بر تلفنهای همراه هوشمند (اسمارت فونها) سریعتر بوده و این کار روش مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به کالاها به حساب میآید.
۷٫ با قرار گرفتن یک ویدئو بر روی صفحه فرود (Landing Page) سایت تجاری، احتمال این که سایت در صفحه اول پاسخهای جستجوی گوگل قرار گیرد، ۵۳ درصد افزایش مییابد.
۸٫ شرکتهایی که در بازاریابی ایمیلی خود از عنصر ویدئو نیز استفاده میکنند، به طور متوسط ۷۵ درصد کمتر با لغو اشتراک ایمیلی از سوی کاربران – که اصطلاحاً Opt-out نامیده میشود – مواجه میگردند.
Opt-out قابلیتی است که طی آن، فرد میتواند آدرس ایمیل، نام و مشخصات خود را از یک لیست حذف کند تا دیگر دریافتی از سوی ارسالکننده نداشته باشد.
۹٫ در نظرسنجیهای جدید صورت گرفته بر صدها مدیر اجرایی، بخش قابل توجهی از آنها (۸۵ درصد) گفتهاند که ویدئوهای تجاری را مشاهده میکنند.
۶۵ درصد نیز اذعان نمودهاند که پس از تماشای یک ویدئو، به وبسایت شرکت مربوطه مراجعه میکنند.
اگر شما تاکنون از قدرت بازاریابی ویدئو غافل بودهاید و یا اهمیت این مقوله را دست کم گرفتهاید، اکنون زمان آن است که قدری در روش خود تغییراتی به وجود آورید.