نقش حمام و آرایش پیش از رابطه جنسی

تاريخ : 23 بهمن

متاسفانه خیلی از زوج‌ها، تنها در ماه‌های اول پس از ازدواج، خودشان را برای یکدیگر آراسته می‌کنند و بعد از مدتی، دیگر به فکر آراستگی‌های ظاهری‌شان در منزل نیستند.

نقش حمام و آرایش پیش از رابطه جنسی, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر بهزاد قربانی، روان‌پزشک، معتقد است که زیبایی و آراستگی ظاهری می‌تواند تاثیر خوبی بر بهبود روابط زوج‌ها و عملکرد جنسی آنها داشته باشد.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به «سلامانه» می‌گوید: «متاسفانه، برخوردار نبودن از آراستگی ظاهری، یکی از نقاط ضعف زوج‌ها است. معمولا خانم‌ها و آقایان، در دوران عقد و نامزدی یا ماه‌های اول پس از ازدواج، در آراسته‌ترین و بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر هستند. آنها در این دوران، از بهترین لباس‌ها، عطرها و لوازم آرایش برای تحریک و ترغیب هم استفاده می‌کنند اما چند ماه بعد از ازدواج و به‌خصوص بعداز بچه‌دار شدن، قاعده آراستگی کم‌کم از بین می‌رود.»

دکتر قربانی تاکید می‌کند که عدم آراستگی ظاهری می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت رابطه جنسی و کاهش لذت طرفین هم بشود.

وی می‌افزاید: «استفاده از لباس‌ها، عطرها و لوازم‌ آرایش‌های محرک، در کسب لذت بیشتر زوج‌ها از یکدیگر نقش برجسته‌ای دارد. این در حالی است که با کمال تاسف، برخی از زوج‌های ما قبل از برقراری رابطه جنسی، حتی دوش هم نمی‌گیرند یا لباس‌های خود را عوض نمی‌کنند. چرا؟ چون معتقدند که باید بعد از اتمام فعالیت‌های جنسی خود، استحمام کنند و لباس تمیز بپوشند. بنابراین زحمت استحمام یا تعویض لباس را پیش از شروع فعالیت‌های جنسی، به خودشان نمی‌دهند و نمی‌دانند که با این کار، باعث افت کیفیت و لذت رابطه زناشویی خود می‌شوند.»

منبع: سلامت نیوز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي