فواید آب لیمو ترش برای سلامتی و بدن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 29 مهر

لیمو ترش و همچنین آب لیمو برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد ، فواید آب لیمو ترش برای پوست گرفته تا سنگ کلیه و بوی دهان و …مفید می باشد در این مقاله ۶ فایده آب لیمو ترش را می خوانید .

فواید آب لیمو ترش برای سلامتی و بدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

بخش عمده ای از شواهد حاکی از فواید سلامتی آب لیمو است. تحقیقات علمی اندکی در مورد آب لیمو انجام شده است ، اما تحقیقات در مورد فواید لیمو و آب به طور جداگانه نیز وجود دارد که خواندن آن جالب است.

در اینجا هفت روش وجود دارد که بدن شما از آب لیمو بهره مند می شود.

۱. باعث تقویت هیدراتاسیون می شود

طبق اعلام سازمان غذا و تغذیه ، دستورالعملهای عمومی می گوید زنان باید حداقل ۹۱ اونس و مردان حداقل ۱۲۵ اونس در روز هیدراتاسیون دریافت کنند. این شامل آب حاصل از غذا و نوشیدنی است.

آب بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است ، اما بعضی از افراد به تنهایی طعم آن را دوست ندارند. اضافه کردن لیمو باعث افزایش طعم و مزه آب می شود و این به شما کمک می کند تا بیشتر بنوشید.

فواید آب لیمو ترش برای سلامتی و بدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲- منبع خوبی از ویتامین C است

مرکبات مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند ، یک آنتی اکسیدان اولیه است که به محافظت سلول در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. احتمالاً شنیده اید که ویتامین C ممکن است به جلوگیری یا محدود کردن مدت سرماخوردگی در برخی افراد کمک کند ، اما مطالعات متناقض است در این باره وجود دارد.

ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی و فشار خون را کاهش دهد.

اگرچه لیمو در صدر لیست مرکبات حاوی ویتامین C قرار ندارد ، اما هنوز منبع نبستا خوبی از ویتامین C می باشد. تحقیقات نشان داده است که  آب یک لیمو حدود ۱۸.۶ میلی گرم ویتامین C را تأمین می کند.

*مقدار روزانه توصیه شده برای بزرگسالان ۶۵ تا ۹۰ میلی گرم است.

۳. کاهش وزن

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدانهای پلی فنول موجود در لیموها باعث افزایش چشمگیر وزن در موشهایی که به منظور القای چاقی اضافه شده اند ، کاهش می یابد.

در این مطالعات موش ، ترکیبات آنتی اکسیدانی همچنین اثرات منفی بر روی سطح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین را جبران می کنند که دو عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع ۲ است.

در حالی که همان نتایج باید در انسان به اثبات برسد ، شواهد حکایتی قوی است که نشان می دهد آب لیموباعث کاهش وزن می شود. این مسئله به این دلیل است که افراد به سادگی آب بیشتری می نوشند و احساس پر شدن می کنند.

۴- مفید برای پوست

ویتامین C موجود در لیموها  باعث کاهش چین و چروک شده و از خشک شدن پوست و آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند. اینکه آب چگونه پوست را بهبود می بخشد بحث برانگیز است ، اما یک چیز قطعی است. اگر پوست شما رطوبت خود را از دست داد ، خشک و مستعد چین و چروک می شود.

یک مطالعه آزمایشگاهی سال ۲۰۱۶ نشان داد که یک نوشیدنی مبتنی بر مرکبات به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در موش بدون مو کمک کرده است.

۶. نفس را تازه می کند

آیا تاکنون لیمو را روی دستان خود مالیده اید تا از شر بوی سیر یا برخی دیگر از بوی های قوی خلاص شوید؟ همان داروی مردمی ممکن است در مورد بوی بد دهان ناشی از خوردن غذاهایی با بوهای شدید مانند سیر ، پیاز یا ماهی اعمال شود.

ممکن است با نوشیدن یک لیوان آب لیمو بعد از غذا و یا صبح از شر بوی بد دهان خلاص شوید. تصور می شود لیمو باعث تحریک بزاق می شود و در نهایت باعث جلوگیری از خشکی دهان می شود ، ک

۷. جلوگیری از سنگ کلیه

اسید سیتریک موجود در لیموها ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. سیترات ، یک جزء اسید سیتریک ، به طور متناقض باعث می شود که ادرار کمتر اسیدی شود و حتی ممکن است سنگ های کوچک را بشکند. نوشیدن آب لیمو نه تنها به شما سیترات می بخشد ، بلکه آب مورد نیاز شما نیز برای جلوگیری یا برافروختن سنگ ها به شما کمک می کند.

عوارض جانبی آب لیمو

آب لیمو به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است ، اما چند عارضه جانبی احتمالی برای آگاهی از آنها وجود دارد.

لیمو حاوی اسید سیتریک است که ممکن است مینای دندان را از بین ببرد. برای محدود کردن خطر ، آب لیمو را از طریق نی بنوشید و بعد از آن دهان خود را با آب ساده بشویید.

هنگامی که صحبت از سوزش سر دل شد ، آب لیمو می تواند به هر صورت پیش برود. اسید سیتریک ممکن است در برخی افراد باعث سوزش سر دل شود.

منبع: healthline.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي