نظر کیانوش عیاری در مورد اسکار اصغر فرهادی

تاريخ : 11 اسفند

نظر کیانوش عیاری در مورد اسکار اصغر فرهادی را در این بخش از سایت گهر برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

نظر کیانوش عیاری در مورد اسکار اصغر فرهادی, پورتال خبری فرهنگی گهر

کیانوش عیاری کارگردان فیلم «کاناپه» درباره کسب اسکار اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» گفت: «خوشحال باشیم یا ناراحت فرهادی جایزه ارزشمندی را برده است. او با این جایزه به سینمای ایران اعتبار برزگی بخشیده و نمی توان آن را کتمان کرد.»
به گزارش سینماسینما، فرهادی برای دومین بار و این دفعه برای ساخت فیلم « فروشنده» توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان مراسم اسکار را کسب کند. او به دلیل منع ویزا برای هفت کشور مسلمان از سوی دولت آمریکا حضور در این مراسم را تحریم کرد؛ نمایندگان فرهادی در این مراسم انوشه انصاری و فیروز نادری بودند که اسکار فرهادی را دریافت کردند.

کیانوش عیاری کارگردان سینما درباره کسب دومین اسکار اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» گفت:« کسب اسکار آن هم برای دومین بار برای اصغر فرهادی را به فال نیک می گیرم. اتفاق مهمی است که هر چه درباره آن صحبت کنیم کم است . مهم نیست که چه کسی از کسب این جایزه خوشحال می شود یا ناراحت ، در نهایت اصغر فرهادی جایزه اسکار را کسب کرده و باید به او افتخار کنیم. تمام این اتفاقات و کسب چنین جایزه ای به سود سینمای ایران است و ما باید این موضوع را به خوبی درک کنیم. کسانی هم که نمی دانند و متوجه نیستند باید درک کنند که فرهادی کمک بزرگی به سینمای ایران کرده است.»

او ادامه داد:«بیانیه فرهادی به اندازه جایزه ای که برد اهمیت داشت. زیرا ما اکنون در شرایط ویژه ای هستیم. این شرایط را آمریکا به وجود آورده است ؛ و فرهادی با موضوعاتی که در این مراسم ابراز کرد نشان داد که درک و فهم بالایی از شرایط دارد و مسائل به خوبی تجزیه و تحلیل کرده است.»

کارگردان فیلم «کاناپه» درباره مورد توجه قرار گرفتن فیلم های اصغر فرهادی در جشنواره های بین المللی گفت: «سینمای ایران طی سه دهه اخیر ویژگیهای زیادی داشته است؛ همین موضوع باعث شده که مورد توجه مخاطبان غیر ایرانی قرار بگیرد. البته بعضی اوقات در فیلم های اجتماعی افراط بیداد می کند. اما نمونه ملایم تر و واقع گرایانه آن در فیلمهای فرهادی به خوبی دیده می شود. به همین دلیل، سینمای ایران طی سالهای اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده و نزدیک به سی سال است که سینمای ایران مورد توجه بسیاری از جشنواره های خارجی قرار گرفته.»

عیاری درباره فرهادی گفت: «به آقای فرهادی تبریک ویژه می گویم. البته تبریک من کاملا دو آتیشه است. به فرهادی افتخار می کنیم و امیدوارم که این راه را به خوبی دنبال کند.»

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي