نصب تابلوهای عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی

نصب تابلوهای عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی

نصب تابلوهای عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی
نصب تابلوهای عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی

رییس کمیته آموزش، تحقیقات و ارتقای سلامت ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات از نصب هشدارهای عدم مصرف دخانیات در اماکن عمومی تا پایان سال خبرداد.

دکتر شهرام رفیعی‌فر گفت: هشدارهای لازم در خصوص عدم مصرف مواد دخانی بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با دخانیات تا پایان سال در تمام اماکن عمومی کشور نصب می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات این ستاد جرایمی نیز برای کسانی که در اماکن عمومی اقدام به مصرف مواد دخانی می‌کنند اعم از کارمندان، در نظر گرفته شده است که این قوانین نیز به زودی اعمال می‌شوند.

رفیعی‌فر با اشاره به اینکه مبالغ این جرایم مشخص شده ولی روش‌های اجرای آنها هنوز مشخص نیست، گفت: استیکرهایی نیز در همین خصوص آماده شده است تا طبق قانون در خودروهای دولتی، مینی بوس‌ها، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، مترو و کلیه وسائط نقلیه عمومی و اماکن عمومی نصب شوند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: در همین راستا مجموعه‌ای از تیزرهای آموزشی با همکاری قهرمانان ملی ورزشی تهیه و به صورت رایگان از تلویزیون پخش شد.

توزیع ۶ میلیون بسته آموزشی در مدارس ابتدایی؛ سال آتی

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، وی ادامه داد: سال آینده نیز یک انیمیشن در رابطه با مخاطرات و مضرات سیگار و مصرف مواد دخانی برای ۶ میلیون دانش آموز در ۵۸ هزار مدرسه مقطع ابتدایی جهت فرهنگسازی و آموزش به آینده سازان این کشور، ساخته و توزیع می‌شود تا به همراه والدین خود از نکات آموزشی آن استفاده کنند.

گفتنی است دومین نشست کمیته آموزش، تحقیقات و ارتقای سلامت ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

توجه ویژه به مخاطرات مصرف سیگار و قلیان در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال، آمارهای مصرف مواد دخانی در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال،هزینه ۱۰ هزار میلیارد تومانی سالانه مصرف سیگار در کشور و هزینه‌های دو تا سه برابری درمان عوارض ناشی از آن، بحث در خصوص چگونگی اجرای همه جانبه کنوانسیون مبارزه با دخانیات سازمان بهداشت جهانی و قانون جامع مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی در کشور، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در خصوص ترک مواد دخانی، مخاطرات زیست محیطی مصرف مواد دخانی، توجه و نگاه ویژه به دانشجویان و خوابگاه‌های دانشجویی درباره مصرف مواد دخانی و توجه به المان‌های فرهنگی و هنری در تولید کلیپ‌ها و برنامه‌های آموزشی، رئوس مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه