نحوه مدیریت فضای انباری منزل

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 10 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد نحوه مدیریت فضای انباری منزل صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

نحوه مدیریت فضای انباری منزل, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه مدیریت فضای انباری منزل

فضاهای انبار مناطق بدنامی هستند. چرا که هرج و مرج و شلوغی در آن ها بی داد می کند. از آنجایی که ما به طور روزانه از آن ها استفاده نمی کنیم، به سادگی از مرتب کردن این اتاق ها چشم پوشی می کنیم. فقط هنگامی به آن جا خواهید رفت که نیاز به وسیله ای داشته باشید. از این ۵ قدم برای سازماندهی فضای انباری خود استفاده کنید تا فضای مناسب تری داشته باشید. بعد از انجام این کار، برای جلوگیری از وقوع هرج و مرج هر ۶ ماه آن جا را مرتب کنید.

 

مدیریت تعطیلات

وظایف و کارها را به اجزای کوچک تر قابل مدیریت تقسیم کنید. اگر فضای انباری بیش از یک سال مرتب نشده، به مدتی بیش از یک تعطیلات پایان هفته برای انجام این کار نیازمند هستید. چندین آخر هفته متوالی به مدت ۴ ساعت در روز، برای مرتب کردن و رسیدگی به این کار کفایت می کند. اما وقفه ای کمتر از دو ساعت باعث خواهد شده تا بازدهی روند کاری شما کمتر مشهود شده و نهایتاً شما را از انجام آن دلسرد کند.

 

خالی کردن و تمیزکاری

 همه چیز را از فضای انباری خارج کرده و تمیزکاری را در کل فضا انجام دهید. فضاهایی که از این تمیز کاری استثنا شده، باعث وجود آزار و اذیت شما در آینده خواهد شد. اگر به یکباره قادر به خالی کردن کل وسایل داخل انباری نیستید، نیمه آن را خالی کرده و تمیز کنید و مابقی آن را در زمانی دیگر انجام دهید.

 

 می توانید از رنگ سفید برای شفاف تر و درخشنده تر کردن فضا استفاده کنید. از آنجایی که شما قادر به اهمال کردن در مورد یکی از اتاق های خانه خود نیستید، انجام این کار به شما احساس کامل شدن خانه تان را خواد داد.

 

طبقه بندی و ویرایش

 هنگامی که وسایل خود را از داخل انباری بیرون می آورید، آن ها را در طبقه بندی مخصوص خود قرار دهید. این طبقه بندی می تواند شامل بیرون انداختن شود. به این فکر باشید که این طبقه بندی چطور می تواند به اشغال فضای انباری تعبیر شود. فقط چیزهایی را که در شرایطی خوب هستند یا از لحاظ احساسی برایتان ارزش قابل توجهی دارند را حفظ کنید.

 

 عزم این را داشته باشد که بیشتر از سه چهارم از فضای انباری را پر نکنید، لذا با انجام این کار به راحتی و در امنیت قادر به حرکت، کار و خروج خواهید بود.

 

ارزش گذاری و تجهیز

 مقیاس و اندازه کلی از اتاق انباری (که شامل ارتفاع و محل تخمینی قرار گیری اشیا می شود) داشته باشید.

 اجناس و وسایلی را که متداول استفاده می شوند را نزدیک به درب قرار داده و سایر اشیا را در مناطقی دورتر از دسترس قرار دهید.

 

 اجناس انبار شده را از لحاظ اندازه و ارزش، ارزشیابی کرده و سیستمی برای انبار کردن و محفظه های نگهداری آنها در نظر بگیرید.

 فروشگاه های ساماندهی کننده وسایل و همچنین مراکز عرضه سیستم های قفسه بندی منازل را برای این منظور، جستجو و مرور کنید.

 

دوباره انبار کردن

وقتی که وسایل مرتب شده را به محفظه های نگهداری جدید در محل های در نظر گرفته شده انتقال دادید، این راهنمایی ها را مد نظر داشته باشید:

 

 فقط وسایل تمیز شده را انبار کنید؛ لباس ها باید شسته شوند تا از هجوم آفات به آنها جلوگیری شود.

 همه چیز را برچسب گذاری کنید؛ اگر وقت داشتید فهرستی از وسایل داخل انبار که قادر به دیدن برچسب آنها نیستید، تهیه کنید.

 

 درپوش فاضلاب کف اتاق را با محفظه ها، سطل ها یا جعبه ها نپوشانید.

 هیچ چیز را بدون حفاظ و خالی رها نکنید، مخصوصاً وسایلی را که آتش زا هستند. این گونه مواد را در فضایی کمتر از ۳۰ سانتی متر مربع از وسایل دیگر رها نکنید. مواد آتش زا را حداقل در فاصله ۶۰ سانتی متر مربع از منبع تولید آتش بگذارید.

 وسایل آتش‌ نشانی را در انبار نصب کنید و از سنسورهای تشخیص دهنده دود و مونوکسید کربن نیز استفاده کنید.

 

 وسایل خطرزا را در محفظه دارای قفل نگهداری کنید.

 اگر اتاق انباری دارای سیستم لوله کشی است، سیستم گرمایشی با آب (شوفاژ) یا انباری در زیر زمین قرار دارد؛ همه چیز را در داخل انبار در محفظه های ضد آب با ارتفاعی معادل ۳۰ سانتی متر از سطح زمین نگهداری کنید.

 

 لباس ها را داخل کاور پلاستیکی قرار ندهید و به جای آن از کیف های پارچه ای استفاده کنید. از تماس مستقیم لباس ها با چوب سرو، نفتالین و هرگونه مواد ضد آفت، جلوگیری و خودداری کنید.

 از قانون کلی هرچیزی که زودتر اول وارد شود، زودتر هم خارج می شود، استفاده کرده و برای جلوگیری از هرج و مرج و انباشتگی بیش از حد در آینده جلوگیری کنید.

 

۸ ابزار سازماندهی

با استفاده از لیست زیر، بیشترین فضای قابل استفاده را در جاگذاری وسایل در انبار خواهید داشت:

 

قفسه های قابل تنظیم

 کمد های قفل شدنی

 تخته مخصوص نصب ابزار

 

 سطل های پلاستیکی برای نگهداری های بلند مدت به تهویه هوا احتیاجی ندارند.

 رگال پوشش دار محافظ برای لباس ها

 جعبه ها و کیف های پارچه ای

 

 قلاب هایی بزرگ برای نگهداری و گذاشتن آهن ها در یک انبار نمیه کاره

 چهارپایه پله دار تاشو

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي