نبردی بزرگ بین دو غول دنیای تکنولوژی؛ اپل و گوگل

نبردی جدید در دنیای موبایل‌ها آغاز شده است، اپل و گوکل خودشان را برای این جنگ آماده می کنند.

 برطبق گزارشی که از انگلستان منتشر شده است، این دو غول دنیای تکنولوژی به سختی مشغول کار بر روی بهبود دستیارهای صوتی خودشان هستند. شما این دو دستیار صوتی را با نام‌های Siri و Google Now می‌شناسید. هر دو کمپانی در حال هزینه کردن میلیون‌ها دلار هستند تا دستیارهای صوتی آن‌ها به نحو هر چه بهتر زبان انسانی را متوجه شده و با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند.

بر خلاف Siri، دستیار Google Now نیازهای کاربر را با خواندن ایمیل‌ها و تقویم آن پیش بینی می کند.گوگل تصور می کند که این بهترین شیوه در فهم زبان انسان‌ها در دنیای واقعی است. این دستیار صوتی علاوه بر گوشی‌های موبایل نقش بسیار مهمی را در گوگل گلس، ساعت‌های هوشمند، ماشین‌ها و خانه‌ها بازی خواهد کرد.

اما اپل نمی‌تواند از شیوه گوگل استفاده کند زیرا بیشتر ایمیل‌ها در دستان گوگل هستند و به طور حتم گوگل به اپل اجازه استفاده از آن‌ها را نمی‌دهد، این می‌تواند خرید کمپانی Topsy را توسط اپل توجیه کند، کمپانی Topsy به صفحات اجتماعی بسیاری از کاربران دسترسی دارد و به گفته مدیر عامل Topsy اپل از دیتاهای این کمپانی برای بهبود کارکرد سیری به خوبی می‌تواند استفاده کند.

نبردی بزرگ بین دو غول دنیای تکنولوژی؛ اپل و گوگل

در حال حاضر بر طبق تحقیقاتی که انجام گرفته تنها 15 درصد کاربران از دستیار صوتی Siri استفاده می‌کنند و به همین خاطر اپل مجبور است تا این دستیار صوتی را مفیدتر و قابل استفاده تر کند.

این دو دستیار صوتی در حال حاضر در ابتدای راه خودشان هستند و به نوعی یک تکنولوژی نوپا به حساب می‌آیند، به طور حتم 4 یا 5 سال آینده شاهد پیشرفت در این دو دستیار صوتی خواهیم بود و حتی امکان این وجود دارد که این دو دستیار صوتی کارهایی برای ما انجام دهند که در زمان حال ما تصور آن را هم نمی‌توانیم داشته باشیم.

 

منبع: جی اس ام

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه