میانبرهای اندرویدی برای کروم

اگر مرورگر کروم را روی دستگاه اندرویدی خود مورد استفاده قرار می‌دهید، حتما متوجه شده‌اید که نسخه ۳۰ این نرم‌افزار نیز انتشار یافته (نسخه ۳۰.۰.۱۵۹۹.۸۲) و به احتمال زیاد مرورگر شما نیز به‌طور خودکار به این نسخه به‌روزرسانی شده است.

میانبرهای اندرویدی برای کروم, پورتال خبری فرهنگی گهر

این نسخه از کروم علاوه بر رفع برخی اشکالات، چند قابلیت جدید را نیز در خود جای داده است. نمونه‌هایی از این امکانات جدید در میانبرهای حرکتی کروم مشاهده می‌شود که مورد استفاده بسیاری از کاربران است. اگر دوست دارید با این میانبرهای جدید و مفید آشنا شوید، این مراحل را دنبال کنید:

 

حرکت به چپ و راست در نوار آدرس: به نوار آدرس بالای مرورگر توجه کرده‌اید؟ همان جایی که آدرس سایت موردنظر را وارد می‌کنید!؟ شما می‌توانید با کشیدن این نوار به سمت چپ و راست، بین تب‌های باز حرکت کنید. (در گذشته شما می‌توانستید با حرکت دادن هر بخشی از صفحه مرورگر به سمت چپ و راست این کار را به انجام برسانید، اما از نسخه ۳۰ به بعد، این قابلیت با حرکت نوار آدرس امکان‌پذیر است)

 

پایین‌کشیدن نوار آدرس: برخلاف حرکت به چپ و راست، قابلیت جدید دیگری نیز به نوار آدرس اضافه شده است. شما می‌توانید انگشت خود را روی نوار آدرس فشار دهید و آن را به سمت پایین بکشید! با انجام این کار تمامی تب‌های باز در زیر یکدیگر فهرست شده و تصویری از محتوای آنها نیز برای شما به‌نمایش درمی‌آید. حالا می‌توانید با فشار هریک از آنها به تب مورد نظر بروید و به‌این ترتیب براحتی از میان چند تب فعال، تب موردنظرتان را انتخاب کنید.
همچنین شما می‌توانید با کشیدن هر تب به کنار صفحه، آن تب را ببندید.
منبع:jamejamonline.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي