مهمترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مالزی

تاريخ : 14 آبان

مالزی یکی از کشورهای آسیایی است که به واسطه جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی که دارد توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. گهر در این بخش مهمترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مالزی را معرفی می کند.

مهمترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مالزی

مهمترین جاذبه ها و مکان های دیدنی مالزی, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۰٫ ارتفاعات کامرون Cameron Highlands

ارتفاعات کامرون گسترده ترین ایستگاه تپه ای مالزی است که اولین بار در سال ۱۹۲۰ توسط بریتانیایی ها توسعه یافت. ارتفاعات کامرون دارای جمعیتی بیش از ۳۴۰۰ نفر متشکل از مالایی ها، چینی ها، هندی ها و گروه های قومی دیگر است. گردشگران می توانند از جنگل ها و آبشار ها و دیگر نقاط دیدنی این ارتفاعات دیدن کنند. ارتفاعات کامرون، معروف به داشتن مزارع و کارخانه های چای است.

۹٫ جرج تاون ایننر سیتی Georgetown Inner City

جرج تاون در شمال شرق جزیره پنانگ واقع شده و به احترام پادشاه بریتانیایی، جرج سوم، این نام برای آن انتخاب شده است. جرج تاون دارای یک معماری بی نظیر است که نمونه آن را درهیچ نقطه ی دیگری در جنوب شرق آسیا نخواهید دید. به هنگام شب، وقتی که بیشتر مردم محلی برای صرف غذا و نوشیدنی به خیابان های اطراف شهر می آیند، جرج تاون واقع دیدنی می شود.

۸٫ تامان نگارا Taman Negara

تامان نگارا در زبان مالایی به معنی پارک ملی است. تامان نگارا یکی از قدیمی ترین جنگل های گرمسیری در دنیا است. این جنگل دارای درختانی عظیم و کهنسال و همچنین چند آبشار است. چندین مسیر پیاده روی به داخل جنگل وجود دارد و گردشگران می توانند بدون راهنما به داخل جنگل بروند. پارک ملی تامان نگارا پناهگاهی برای انواع مختلفی از گونه های وحشی و در معرض انقراض از قبیل: فیل آسیایی، ببر، پلنگ و کرگدن است. اما تعداد این جانوران و امکان دیدن آن ها در این پارک ملی بسیار کم است. گردشگران بیشتر می توانند شاهد پرندگان، گوزن، مار و شاید خوک ببینند.

۷٫ پولااو تیومان Pulau Tioman

تیومان یک جزیره کوچ در سواحل شرقی شبه جزیره مالزی است. در سال ۱۹۷۰ مجله ی تایمز این جزیره را به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا انتخاب کرد. این جزیره با صخره های مرجانی سفید احاطه شده و مکان مناسبی برای غواصی است. بهترین زمان بازدید از این جزیره در ماه های نوامبر تا فوریه است.

۶٫ مونت کینابالو Mount Kinabalu

مونت کینابالو با ۴,۰۹۵ متر ارتفاع بلندترین کوهستان بورنئو است. این کوهستان به جهت داشتن گونه های گیاهی متنوع و تنوع زیستی اش در سراسر جهان شناخته شده است. بیش از ۶۰۰ گونه سرخس، ۳۲۶ گونه پرنده و ۱۰۰ گونه پستاندار در این کوهستان و اطراف آن شناسایی شده اند. افرادی که دارای وضعیت جسمی خوبی هستند، می توانند با به همراه داشتن وسایل کوهنوردی و همراهی راهنمایان به بلندترین قله این کوهستان صعود کنند.

۵٫ برج های دوقلوی پتروناس Petronas Twin Towers

برج های دو قلوی پتروناس در کوالالامپور واقع شده اند. این برج بلندترین ساختمان دو قلو در جهان می باشد. برج های دوقلوی پتروناس ۸۸ طبقه از بتن و فولاد ساخته شده و نمای شیشه ای آن برای تشبیه آن به نقوش موجود در هنر اسلامی است. این دو برج در طبقات چهل و یک و چهل و دوم دارای یک پل آسمانی است که دو برج را به هم وصل می کند.

۴٫ لنکاوی Langkawi

لنکاوی بهترین مقصد برای گذراندن تعطیلات در مالزی است. مجمع الجزایر لنکاوی دارای ۹۹ جزیره در دریای آندامان است. بزرگترین جزیره سکونتی آن Pulau Langkavi با جمعیتی حدود ۶۵۰۰۰ نفر می باشد که تنها جزیره سکونتی در نزدیکی Pulau Tuba است. این جزیره دارای سواحلی با ماسه های سفید و جنگل های انبوه و کوهستان های ناهموار است. و به همین دلیل است که یکی از مقاصد گردشگری محبوب مالزی محسوب می شود.

۳٫ جزایر پرهنتیان Perhentian Islands

جزایر پرهنتیان در سواحل شمال شرق مالزی واقع شده اند و یکی از مکان های دیدنی در مالزی هستند. این جزایر دارای زیباترین سواحل در دنیا با اقامتگاه های ارزان است. دو جزیره ی اصلی جزایر پرهنتیان، پرهنتیا بسار (Perhentian Besar) به معنی پرهنتیان بزرگ و پرهنتیان کسیل (Perhentian Kecil) به معنی پرهنتیان کوچک هستند. هر دو جزیره دارای سواحل زیبا با آبی شفاف و زلال هستند.

۲٫ مرکز توانبخشی سپیلوک Sepilok Orang Utan Rehabilitation Centre

این مرکز در سال ۱۹۶۴ برای نجات بچه اورانگوتان های بی سرپرست تاسیس شد تا از آن ها دربرابر شکار غیر قانونی محاظت کند. این بچه اورانگوتان ها برای زنده ماندن در طبیعت آموزش می بینند و دوباره به طبیعت بازگردانده می شوند. حدود ۶۰ تا ۸۰ اورانگوتان به طور آزادانه در اینجا زندگی می کنند و این مرکز یکی از جاذبه های توریستی در مالزی است.

۱٫ غار مولو Mulu Caves

غار های مولو در پارک ملی Gunung Mulu در بورنئو واقع شده اند. این پارک حیرت انگیز در محیطی جنگلی کوهستانی است. اتاق ساراواک که در یکی از غارهای زیرزمینی پیدا شده است، یکی از بزرگترین اتاق های غاری در دنیا است. گفته می شود ساراواک آنقدر وسیع است که ۴۰ بوئینگ ۷۴۷ بدون برخورد بال هایشان با هم در آن جا می شوند. خفاش ها هر شب در جستجوی غذا به طور دسته ای ظاهر می شوند.\

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي