مهمترین دلائل ازدواج

مهمترین دلائل ازدواج

مهمترین دلائل ازدواج

امروزه ازدواج کردن از دید خیلی ها قدیمی شده است یا اینکه آن را متعلق به سطح خود نمی دانند. جوانان ارتباطات غیر رسمی و عرفی برقرار می کنند اما ترجیح می دهند ازدواج نکنند. اما کشورهایی که افکار سنتی دارند، هنوز بر این باورند که ازدواج در زندگی هر شخص یک اصل جدایی ناپذیر است که فواید زیادی بخ دنبال دارد.

عمر طولانی

تحقیقات نشان داده است که تعداد افراد مجردی که می میرند دو برابر بیشتر از متاهلین هستند.

 

مراقبت کردن از خود

اطلاعات علمی نشان می دهد که زنان و مردان ازدواج کرده سالم تر هستند. برخی از افراد ازدواج کرده در قبال محافظت از خودشان احساس مسئولیت می کنند.

 

زوج های ازدواج کرده یک زندگی و رابطه جنسی پایدار و منظمی دارند، این مسئله خطر گرفتن بیماری های مربوط بیماری های ناعلاج جنسی را کاهش می دهد.

 

سلامتی بیشتر و بهتر

مخصوصا برای خانم ها فواید سلامتی بیشتری در ازدواج کردن وجود دارد که یکی از آنها داشتن سلامت روحی به خاطر رضایت و شادی در زندگی است.

 

درمان مشکلات سلامتی

نه تنها برای خانم ها فوایدی را به همراه خواهد داشت بلکه مردان متاهل نیز هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ روحی سالم تر هستند.

 

قرار گرفتن در شرایط مالی بهتر

واضح است که دو نفر نسبت به یک نفر پول بیشتری خرج می کنند اما نکته ای که اینجا وجود دارد این است، یک زوج می توانند درآمد بهتری داشته باشند. مردان متاهل می دانند که تامین کننده مخارج همسر و فرزندانشان هستند بنابراین تلاش بیشتری برای معاش خانواده می کنند اما مرد مجرد چون تنها زندگی می کند، به همان درآمد کم، قانع است.

 

ترک عادات بد

مطالعات نشان می دهد افراد متاهل خیلی راحت تر از دست عادات بد خود خلاص می شوند، زیرا احساس مسئولیت پذیری آنها اجازه انجام دوباره آن اعمال را نمی دهد.

 

مراقبت راحت تر از کودکان

بزرگ کردن کودکان، زمانی که تنها زندگی نمی کنید بسیار آسانتر خواهد بود زیرا از این طریق کودکان معنی روابط خانوادگی را بهتر درک خواهند کرد.

 

زندگی بهتر

از آنجایی که یک زوج پول بهتری به دست می آورند به این معنی است که می توانند شرایط زندگی خود را بهبود و ارتقا بخشند.

 

مونس مادام العمر

همه ی ما همیشه در رویاهای خود به شخصی فکر می کنیم که می توانیم بقیه ی عمر خود را با او بگذرانیم.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه