معرفی کتاب سرگذشت فلسفه

کتاب خواندن یکی از بهترین کارهای دنیا محسوب می شود و انتخاب بهترین کتاب برای خواندن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کتاب سرگذشت فلسفه یکی از کتاب های مفید در زمینه فلسفی می باشد. برای آشنایی با کتاب سرگذشت فلسفه این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد کتــــاب سرگذشت فلسفه و نویسنده کتــــاب سرگذشت فلسفه می خوانید.

معرفی کتاب سرگذشت فلسفه

معرفی کتاب سرگذشت فلسفه

کتاب سرگذشت فلسفه

نام کتاب: سرگذشت فلسفه

نویسنده سرگذشت فلسفه: برایان مگی

مترجم سرگذشت فلسفه: مانی صالحی علامه

انتشارات سرگذشت فلسفه: کتاب آمه

سال نشر سرگذشت فلسفه: ۱۳۸۸

زبان سرگذشت فلسفه: فارسی

تعداد صفحات سرگذشت فلسفه: ۲۴۱ صفحه

خلاصه داستان سرگذشت فلسفه

پروفسور برایان مگی در کتاب مصور داستان فلسفه، ۲۵۰۰ سال فلسفه‌ غرب را از یونان باستان تا اندیشمندان جدید، پی می‌گیرد. در سایه‌ی دریافت عمیق او از فلسفه و پیچیدگی‌های آن، کتابی در دست دارید که هم برای خواننده‌ی عادی قابل فهم است و هم خواننده‌ی آشنا با فلسفه از آن لذت می‌برد.

فلسفه چیست؟ فلاسفه اصول بنیادین شناخت و وجود را مورد پرس‌وجو قرار داده‌اند؛ سؤالاتی مانند «هستی چیست؟» و «آیا وجود خدا را می‌توان ثابت کرد؟» ازجمله موضوع‌هایی است که در این کتاب درباره‌شان بحث شده است. برایان مَگی به سراغ همه‌ی فیلسوفان نامدار، از افلاطون تا پوپر می‌رود و از جمله به قدیس اوگوستینوس، لاک، نیچه و … می‌پردازد. او به این ترتیب با بیانی روشن ما را وارد جهان اندیشه‌ها می‌کند.

سرگذشت فلسفه، اثری است مصور و سرشار از نکات هوشمندانه درباره‌ی بحث‌های جذاب فلسفی؛ کتاب راهنمایی است که خواندنش برای همه‌ی دوستداران فلسفه ضرورت دارد. این نوشته‌ی سلیس و جامعِ پروفسور براین مَگی، فیلسوف، نویسنده و مصاحبه‌گر نامی، مباحث اصلی فلسفه را شرح می‌دهد، پرسش‌های مهم فلسفی را به‌دقت بررسی می‌کند و به تحلیل آثار عمده‌ی فیلسوفان بزرگ می‌پردازد که هم به کار پژوهندگان فلسفه می‌آید، هم به کار آنان که تازه پا به عرصه‌ی فلسفه نهاده‌اند.

ساختار سرگذشت فلسفه

کتابِ “داستان فلسفه”، خلاصه‌ای از تاریخ فلسفه غرب از دوران ماقبل سقراط تا اوایل قرن بیستم است. این اثر با زبانی ساده به بیان مفاهیم عمیق فلسفی می‌پردازد و به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به دنیای فلسفه به شمار می‌آید. برایان مگی کتاب خود را به گونه‌ای نگاشته است که خواندن آن نیازی به مطالعات پیشین فلسفی و آشنایی و داشتن تخصص در آن ندارد.

این کتاب، تاریخ فلسفه غرب را با تقسیم آن به دوران‌های یونان باستان، قرون وسطی، رنسانس و سپس دوره معاصر بررسی می‌کند. همچنین این کتاب در در دوران یونان باستان به اندیشمندان پیش از سقراط می‌پردازد و بررسی‌های خود را با معرفی طالس یونانی به عنوان یکی از نخستین اندیشمندان آغاز می‌کند. فلسفه معاصر، بخش بیشتری از این کتاب را به خود اختصاص داده است. فلسفه در فرانسه پس از “دکارت” و آلمان پس از “کانت” و در انگلستان پس از “جان لاک” شکوفاتر می‌شود و در این سه کشور با وجود برخی اشتراک‌های فرهنگی متفاوت از یکدیگر است. این کتاب دارای حواشی و تصاویری است که به جذابیت آن افزوده‌اند.

اطلاعات سرگذشت فلسفه

کتاب داستان فلسفه ترجمه ای است از کتاب The Story of Philosophy (به فارسی: داستان فلسفه) نوشته برایان مگی که نخستین بار سال ۱۹۹۸ در انگلستان منتشر شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه