معرفی معروف ترین و بهترین مکان های دیدنی دنیا

در دنیا و در کشورها و شهرهای مختلف، مکان های دیدنی و بکری وجود دارد که توجه همه گردشگران از سراسر جهان را به خود جلب می کند. برای آشنایی با بهترین مکان های دیدنی دنیا این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد مکان های گردشگری جهان و مکان های تفریحی دنیا می خوانید.

معرفی معروف ترین و بهترین مکان های دیدنی دنیا

معرفی معروف ترین و بهترین مکان های دیدنی دنیا

بهترین مکان های دیدنیـ دنیا

پارک ملی بَنف، قدیمی ترین پارک ملی در کشور کانادا است. این پارک ملی در میان رشته کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است.

پاییز در شهر میلان یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، میلان در شمال ایتالیا و دومین شهر بزرگ این کشور است، این شهر در دشت لومباردی قرار دارد.

منطقه کوهستانی Bellwald یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا . این منطقه در GMOs در ایالت وله در سوئیس است.

پارک ناهانی در کانادا یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، این پارک در میان چهار مکان میراث طبیعی جهان به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو در سال 1978 به ثبت رسید. پارک ملی ناهانی در منطقه Dehcho از سرزمین های شمال غربی، کانادا، واقع است.

پارک ملی دریاچه پلتوایس یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا و یکی از قدیمی ترین پارک های ملی در جنوب شرقی اروپا و بزرگ ترین پارک ملی در کرواسی است در سال 1979 به ثبت میراث جهانی یونسکو در آمده است و در منطقه آهکی کوهستانی مرکزی کرواسی واقع شده است، در مرز بوسنی و هرزگوین قرار دارد و دارای منطقه محافظت شده ای با وسعت بیش از 296.85 کیلومتر مربع است.

کمپ در ارتفاعات پارک ملی کازیاسکو استرالیا یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، کوه های کازیسکو در ماه های سرد سال پوشیده از برف است و امکان اسکی در آن وجود دارد.

دریاچه بلد اسلوونی یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، در شمال غربی کشور اسلوونی و اطراف کوه های آلپ، منطقه ای به نام کارنیولای شمالی قرار گرفته که دریاچهٔ بلد (Bled) سمبل آن می باشد. این ناحیه که با تپه های شیبدار احاطه شد، منطقه ای کوهستانی و بسیار خوش منظره می باشد.

مجسمه بودای بزرگ لشان در بخش جنوبی استان سیچوان در چین یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، در نزدیکی شهر لشان قرار دارد و در دوران سلسله تانگ ساخته شده است، این بنا در کوهستان امی و در کنار یک رودخانه بنا شده و به عنوان بزرگ ترین پیکره سنگی بودا در جهان شناخته می شود. این مکان نخستین پرستشگاه بودایی است که در چین بنا شده و یکی از مهم ترین مکان های مقدس بودائیسم است. ارتفاع این پیکرهٔ سنگی 71 متر است.

کوه رینیر یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، کوهی در جنوب سیاتل است که به عنوان بلندترین کوه ایالت واشینگتن و ارتفاعات کسکیدز است. این کوه در پارک ملی کوه رینیر قرار دارد.

دریاچه بی نام در پارک استانی گوش طلایی در بریتیش کلمبیا کانادا. یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا

شبی برفی در روستای هالشتات در کشور اتریش یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، این روستا در کنار دریاچه هالشتات ولقع شده است، روستایی با قدمت 7000 ساله که به خاطر داشتن معادن نمک در دنیا معروف می باشد و امروزه تعداد زیادی از ساکنین آن برای کشف نمک به کوهستان های نمک این روستا راهی می شوند، روستای هالشتات در سال 1997 به لیست آثار جهانی یونسکو اضافه شد.

کتابخانه جورج پی بادی در مریلند امریکا یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا و یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا به شمار می رود، این کتابخانه توسط فرد نیکوکاری به نام جورج پی بادی پایه گذاری شده است. او این کتابخانه را به عنوان یک هدیه، برای شهروندان بالتیمور به علت مهربانی و مهمان نوازی آن ها ساخته است. کتابخانه پی بادی به خاطر درونی اش که یک اطاق میانی بلند دارد، شناخته شده است. پنج بالکن موج دار آهنی به حاشیه پر از کتاب متصل شده است و سقف نورگیر، کتابخانه را با نور طبیعی پوشش می دهد. برگزاری مراسم ازدواج زوج های دوستدار کتاب در این مکان از نکات جالب این کتابخانه می باشد.

خانه های رنگارنگ شهر ورنازا ایتالیا. یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس، کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است.

صومعه های مته اورا (Meteora) در یونان یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا. مته اورا معروف به صخره های معلق در هوا از نظر لغوی شبیه به کلمه Meteorite به معنی شهاب سنگ می باشد. مته اورا یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مجموعه های کلیسای ارتدکس شرقی در یونان است و بعد از کوه آتوس در رده دوم اهمیت قرار دارد.

جزیره بینتان اندونزی یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا ، بینتان جزیره ای با 1٬866 کیلومتر مربع مساحت در حدود 48 کیلومتری جنوب شرقی سنگاپور قرار گرفته و بخشی از استان جزایر ریائوی اندونزی است.

شهرک توریستی آیاناپا یکی از بهترین مکان های دیدنی و تفریحی دنیا است که در منتی الیه شرق لارناکا و با فاصله 40 دقیقه از لارناکا می باشد که از مناطق دیدنی قبرس است. آمار سالیانه، آیاناپا را دومین مقصد محبوب جوانان دنیا نشان می دهد. این شهرک در دهه 1980 ساخته شده است. دریای فیروزه ای بی نظیر و تمیز، سواحل فراموش نشدنی با شن های نرم و طلایی، هتل های زیبا و طلوع و غروب افسونگر آن به یاد ماندنی است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه