معرفی تجهیزات عکاسی در آتلیه

عکاسی یکی از رشته ها و حرفه ها و هنرهایی با تجهیزات ویژه است که هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد و حتما باید تحصیلات آکادمیک در این رشته را بگذراند و یا در کلاس های آموزش عکاسی به فراگیری اصولی عکاسی بپردازد. برای آشنایی با تجهیزات عکاسی در آتلیه این بخش گهر را بخوانید.

معرفی تجهیزات عکاسی در آتلیه

معرفی تجهیزات عکاسی در آتلیه

تجهیزات عکاسی

عکاسی یک حرفه پرسود و با ارزش است اگر، عکاسان تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشند. عکاسی دارای شاخه های مختلفی مثل عکاسی پرتره، عروسی، گرفتن عکس از دانش آموزان، عکاسی رسانه ها و غیره می باشد. هر کدام از این طبقه بندی ها و یا ترکیبی از آنها برای عکاسی حرفه ای نیازمند تجهیزات عکاسی خاص خود می باشند.

انتخاب مناسب ترین دوربین مشکل به نظر می رسد. ممکن است زوم و کلیک کردن عادی با یک دوربین برای عکاسان تازه کار مناسب باشد، ولی عکاسان برای ثبت یک گالری عکس حرفه ای به چیزی فراتر از یک دوربین عادی نیاز دارند.

یک دوربین مجهز، به عکاسان اجازه می دهد تا بتوانند از آنچه که در طبیعت وجود دارد به طور حرفه ای عکاسی کنند، به همین دلیل شرکت های سازنده دوربین به سختی در حال فعالیت هستند تا دوربین هایی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را در اختیار عکاسان حرفه ای قرار دهند.

یک دوربین حرفه ای باید دارای ویژگی هایی مانند: سرعت بالای شاتر برای ثبت تصاویر حوادث ورزشی، تعداد بالای مگاپیکسل جهت وضوح بهتر تصاویر گرفته شده و برخورداری از نویز کمتر و داشتن عملکرد مناسب در مکان هایی با نور کم مانند مجالس عروسی, عکاسی در فضای باز می باشد.

لنزها

لنزهای قابل تعویض دوربین های حرفه ای امکان عکاسی در فواصل مختلف را برای عکاسان فراهم می کنند. انتخاب این نوع لنزها به نوع کار و فاصله اشیا مدنظر برای عکاسی، بستگی دارد. به طور مثال لنزهای تله فوتو(یک نوع خاص ازلنز با تمرکز بالا که در آن طول فیزیکی لنز کوتاه تر از فاصله کانونی است)، زوم لنز که بر روی اشیا در مکان های دور مانند حوادث ورزشی، حیات وحش و غیره تمرکز می کند.

فلاش

بسیاری از عکاسان در شب یا مکان های تاریک عکسبرداری می کنند که ممکن است به نور مصنوعی نیاز پیدا کنند. حتی عکاسی در آتلیه نیازمند یک نور ثابت می باشد که در این حالت فلاش و تمام تجهیزات آن (با توجه به نوع عکسبرداری) مهمترین وسیله می باشد.

سه پایه عکاسی

عکاسان حرفه ای و آماتور برای هر نوع از عکاسی مانند استودیو، ورزشی، پرتره و غیره نیاز به یک سه پایه مخصوص عکاسی برای ثابت نگه داشتن دوربین خود دارند. سه پایه های عکاسی با توجه به مدل های مختلف دارای اندازه های مختلف، وزن سبک و قابلیت حمل و نقل می باشند.

سایر تجهیزات عکاسی در آتلیه به شرح زیر می باشد:

  • فون عکاسی(بک گراند آتلیه)، پرده ای که در آتلیه ها به عنوان پس زمینه عکاسی استفاده می شود.
  • پنکه پایه دار و جت فن که مخصوص عکاسی فشن می باشند.
  • بریل وسیله ای است که بصورت برقی و یا با استفاده از کلیدهای کنترل برای جمع و باز کردن فون ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پانتوگراف جهت نگهداری تجهیزات آتلیه شامل نور, جت فن به منظور تنظیم ارتفاع و تغییر حرکت آن ها در جهات مختلف روی سقف اتاق مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ستون واشری، پایه ای جهت بستن فلاش و دیگر لوازم بین سقف و زمین مورد استفاده قرار می گیرد.
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه