معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

در ادامه نکاتی در مورد معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست و همچنین طرز تهیه آن را می خوانید

معجزه ماسک انگور برای شفاف شدن پوست

اگر پوست صورت شما کدر شده و شادابی خود را از دست داده این ماسک را امتحان کنید. به گفته بقراط پدر علم پزشکی، انگور می‌وه‌ای غنی است که می‌‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز را به بدن انسان برساند و تنها مصرف آن در تمام طول عمر برای انسان کفایت می‌کند. امروزه به اثبات رسیده که انگور غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله فلاونوئیدها و تانن‌هاست که روند پیری را کند کرده و بدن را در برابر بیماری‌ها مصون می‌کنند و تقویت کننده سیستم ایمنی است.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان و بیماری‌های مزمن می‌شود. رزوراتول نوعی آنتی‌اکسیدان است که خواص ضد التهابی دارد و با افزایش متابولیسم چربی و کاهش کلسترول نه تنها از قلب محافظت می‌کند بلکه محرک تولید کلاژن و تولید آنزیم‌های سلولی است که پیری پوست را به تاخیر می‌اندازند. مصرف انگور به تمام افراد مبتلا به کم خونی، خستگی و استرس فیزیکی و روحی، افراد مبتلا به افت قند خون و کمبود ویتامین توصیه می‌شود.

از انگور ماسک‌های ضد‌چروک فوق‌العاده‌ای هم تهیه می‌شود که قدرت کشسانی پوست را بالا می‌برند. برای تهیه ماسک انگور به این ترتیب اقدام کنید:

ماسک تغذیه پوست و زیباسازی:
انگور را پوست کنده و دانه‌های آن را درآورید و له کرده و لایه ضخیمی از آن را روی صورت بمالید و ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید. بعد از این مدت با آب ولرم ماسک را پاک کرده و صورت را با آب خنک بشویید تا منافذ پوست بسته شده و از افتادگی پوست جلوگیری شود. این ماسک را یک بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

ماسک آبرسان
۵ عدد انگور بی‌هسته را با ۳ قاشق چایخوری آرد ذرت و یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. این خمیر را روی صورت و گردن بمالید و به صورت دایره‌ای ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک ضد پیری
۷ انگور کشمشی بزرگ له شده را با یک فنجان آب معدنی و یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک چهارم آب کیوی مخلوط کرده و به مدت ۳ ساعت در فریزر قرار دهید. بعد روی صورت و گردن بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت را با آب گرم بشویید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه