مصاحبه کوتاه و خواندنی با ترانه علیدوستی به بهانه شهرزاد

تاريخ : 1 اسفند

شهرزاد از سریال های بسیار زیبایی شبکه خانگی است. در این مطلب مصاحبه کوتاه و خواندنی با ترانه علیدوستی به بهانه شهرزاد را منتشر می کنیم.

مصاحبه کوتاه و خواندنی با ترانه علیدوستی به بهانه شهرزاد, پورتال خبری فرهنگی گهر

ترانه علیدوستی بازیگر نقش «شهرزاد» در این سریال درباره اولین تجربه حضورش در یک سریال گفت: «شهرزاد» ‌اولین تجربه حضورم در مدیوم سریال است، به این دلیل که اصولا سریال کار نمی‌کنم. در وهله بعدی حسن فتحی این سریال را در شبکه نمایش خانگی کلید زد و با توجه به این شرایط باز هم فکر نمی‌کردم در این مدیوم کاری را تجربه کنم،اما زمانی که متن داستان را خواندم نظرم کاملا تغییر کرد و دیدم که با کاری کاملا تازه،جدید و بزرگ روبرو هستم.

این بازیگر با بیان اینکه مجموعه عواملی باعث شد تا نگرانی‌ام برای اولین حضور در یک سریال کمتر شود، ادامه داد: صد در صد همه عوامل در انتخاب این نقش تاثیر گذار بودند، اما در این میان از همه مهمتر نامِ حسن فتحی برایم دلگرمی بزرگی بود چراکه در این سالها هر سریالی را کارگردانی کرده‌اند،‌ محبوب‌ترین سریال‌های دوران خود شده و حتی مردم با گذر زمان آنها را به خوبی به خاطر می‌آورند.هم بازی‌هایم در این سریال هر کدام از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون بودند و همکاری با آنها برایم لذت بخش است که در پذیرش انتخابم نیز تاثیر گذار بود، اما در کنار همه اینها باید بگویم که قصه بیش از همه مرا به این انتخاب ترغیب کرد. هنوز هم این نگرانی برایم وجود دارد چراکه کاری تجربه نشده برای من بود و نمی‌دانستم از همان ابتدا قرار است چه اتفاقی بیفتد. بهتر است بگویم آنچه توقع داشتم برایم اتفاق افتاده است.

بازیگر فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» درباره اینکه آیا «شهرزاد»‌ را بهترین بازی‌اش در این سالها می‌داند، نیز گفت:‌ معتقدم که نمی‌توان نام بهترین و بدترین را روی نقش‌ها گذاشت، اما قطعا شهرزاد یکی از تجربه‌های بسیار ویژه‌ام در این مدیوم است. وی درباره نقش‌هایی که به خانم‌های بازیگر ما سپرده می‌شود گفت:‌ این موضوع فقط مختص ایران نیست و همه دنیا با این موضوع در ارتباطند، اما در ایران صد برابر بدتر است. متاسفانه گفتمان اصلی رسانه‌ها به این سمت رفته که داستان، قصه‌ و اخبار همگی مردانه هستند و در حالت عادی شاهد حضور زن‌ها در نقش‌های داخل خانه و مکمل افرادی که در حال پیش بردن داستان هستند و همچنین حامی مردهایی که گره‌های اصلی را باز می‌کنند،می‌شویم. معمولا زن‌ها در آثار نمایشی ما زمانی حضور دارند که قصه سوراخ دارد و نمی‌تواند پر شود، زن‌ها در قصه‌های ما فردیت و عاملیت خاصی ندارند و دچار شخصیت پردازی‌های اشتباه هستند.

علیدوستی درباره حضور خانم‌ها در قصه‌هایی که در صدا و سیما به تصویر کشیده می‌شود نیز بیان داشت:‌ این موضوع در صدا و سیما بیشتر دیده می‌شود، آنهم به این دلیل که مسئولین در صدا و سیما فکر نمی‌کنند که باید توقع مخاطب را خیلی در نظر بگیرند و به هر حال بودجه‌ای را در میان می‌گذارند و بعد از تولید کارها هم اگر در میزان استقبال مخاطب شکست بخورد و یا کمتر دیده شود،‌برایشان هزینه بر نیست. اصلا یادم نمی‌آید که در سریالی خانم‌ها خیلی نقش مهمی داشته باشند و اگر هم این موضوع در آثار نمایشی بوده است، در برخی فیلم‌های سینمایی بوده که داعیه فرهنگی داشته و یا فیلم‌های فستیوالی بوده‌اند. بین کارهایی که قرار بوده مردم‌پسند باشند و با توده بزرگتری از عوام ارتباط برقرار کنند،‌ زنی که منفعل نباشد و شخصیت خاصی داشته باشد را کمتر دیده‌ام.

این بازیگر درباره نقشش در سریال «شهرزاد» گفت:‌ شهرزاد دانشجوی پزشکی است که مثل خیلی از جوان‌های آن زمان، زندگیش در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ دگرگون می‌شود. همانطور که دیدید در این سریال بازیگران به طور گروهی کار می‌کنند و نمی‌توان گفت بازیگری دقیقا مقابل بازیگر دیگری بازی می‌کند. بر همین اساس من هم نمی‌توانم بگویم که نقش مقابلم به طور مشخص کدام بازیگر است.

بازیگر فیلم سینمایی «زندگی با چشمان بسته» با اشاره به حضورش در آثار تاریخی نیز بیان داشت:‌ اولین باری است که در یک سریال تاریخی بازی می‌کنم و باید بگویم اولین باری است که لباسی غیر از لباس عادی خودم می‌پوشم و این موضوع یکی از دلایلی است که باعث می‌شود تا سریال «شهرزاد» برایم تازگی داشته باشد.هیچگاه فکر نمی‌کردم که حضورم در یک سریال، تجربه جذابی برایم باشد و جالب است بدانید جای خالی آن را نیز حس نمی‌کردم، اما الان که مدتی از حضورم در این سریال می‌گذرد، با اطمینان می‌گویم که چقدر خوب شد که این اتفاق افتاد چراکه از این تجربه لذت می‌برم.

این بازیگر درباره ادامه‌دار شدن سریال «شهرزاد» ‌در فصل‌های دو و سه نیز تصریح کرد:‌ باید استقبال مخاطبان را دید و اگر اتفاقات خوبی بیفتد من نیز در ادامه با کمال میل همراه سریال خواهم بود. وی درباره اینکه آیا حاضرید برای حضور در «شهرزاد» کارهای سینمایی‌تان را رد کنید نیز گفت: من در سینما نیز زیاد پر کار نیستم، به همین خاطر این موضوع برایم زیاد مطرح نیست.

علیدوستی که مدتی است مادر شده،درباره به تعادل رساندن کار در منزل و بازیگری نیز گفت:در کل مادر بودن را دوست دارم و فکر می‌کنم در جامعه ما تعداد خانم‌هایی که هم مادر هستند و هم شاغلند زیاد است و بالاخره همه افراد در کنار زندگی شخصی‌شان باید فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي