مشخصات فنی بورگوارد bx7

مشخصات فنی بورگوارد bx7

یک برند اصیل آلمانی با مالکیت چینی دیگر که در مطلب زیر شما را با آن آشنا می کنیم.
شرکت آلمانی بورگوراد در تلاش است تا در سال 96 شاسی بلند لوکسش را برای رقابت با نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس وارد بازار کند: Borgward BX7 بزودی به خیابان‌های کشورمان می‌آید.
تا اواخر سال 96 احتمالا محصول جدید به کلاس شاسی‌ بلندهای لوکس متوسط ایران اضافه می‌شود؛ خودرویی کاملا جدید از برندی بسیار قدیمی بورگوارد BX7 در راه است.
این روزها کمتر کسی پیدا می‌کنید که با کمپانی بورگوارد آشنایی داشته باشد چرا که این برند حدود نیم‌قرن در بازار جهانی حضوری نداشت!
بورگوارد اوایل دهه 30 میلادی در شهر برمن (Bremen) آلمان تاسیس شد. مالک آن یکی از مهندسان و طراحان معروف آلمانی به نام کارل بورگوارد بود که این روزها او را به عنوان پیشگام صنعتی شهر برمن می‌شناسند.
کارخانه خودروسازی بورگوارد، که در آن زمان Borgward Automobil نام داشت، در آن سال‌ها عمدتا خودروهای سنگین و نظامی برای ارتش می‌ساخت. تا قبل از دهه 40 میلادی این کارخانه با بیش از 23 هزار پرسنل، یکی از بزرگترین کارخانه‌های آلمانی محسوب می‌شد.

طراحی ظاهری و بدنه بورگوارد

همه چیز برای بورگوراد خوب پیش می‌رفت تا آنکه در جریان جنگ جهانی دوم و در سال 1944، کارخانه بورگوارد بدست نیروهای متحدین بمباران شد. بعد از این اتفاق حدود نصف کارگران این کارخانه اسیر جنگی شدند و خود کارل بورگوارد نیز به مدت 4 سال اسیر و تمام دارایی‌هایش توقیف شد.
بعد از احیای بورگوراد، نخستین محصولی که این کمپانی تولیدش را آغاز کرد، شاسی‌ بلندی به نام BX7 است که پلتفرم مشترکی با Senova X65 دارد. این خودرو نخستین‌بار در نمایشگاه ژنو 2015 رونمایی و تولیدش از اواسط 2016 در پکن آغاز شد که البته تا سال 2018 فروش آن در بازارهای اروپایی از جمله آلمان نیز آغاز می‌شود. BX7 تنها یک پیشرانه دارد که از نوع 4 سیلندر توربوست. این پیشرانه تحت لیسانس فوتون است اما خود فوتون آنرا با همکاری میتسوبیشی ساخته!

طراحی داخلی و کابین بورگوارد

بورگوارد BX7 در رده کراس اور های میان سایز قرار گرفته جایی که سانتافه  و سورنتو در حال حکمرانی بازار هستند.اما باید بدانید این خودرو در تمامی ابعاد از سانتافه  بزرگتر می باشد در نتیجه میزان فضای درونی و همچنین میزان فضای بار این خودرو کاملا مناسب خواهد بود. بورگوارد BX7 به لطف فاصله محوری زیاد توانسته فضای جاداری را برای پای سرنشینان عقب و جلو فراهم آورد.این خودرو در حال حاضر بصورت 5  و 7 صندلی عرضه می گردد.

ابعاد بدنه بورگوارد BX7 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

وزن
کیلوگرم

فاصله دو محور
میلیمتر

حجم صندوق بار

بورگوارد BX7

4713

1911

1694

1640

2760

545

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه