مراقبت از موهای رنگ شده چگونه؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 7 شهریور

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد  مراقبت از موهای رنگ شده چگونه؟  صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

مراقبت از موهای رنگ شده چگونه؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر موهایتان را رنگ می کنید، پس باید اصول مراقبت از موهای رنگ شده را نیز یاد بگیرید. در آوردن موها به رنگ دل خواهی که به شخص بیاید، احتمالا بعد از بارها آزمایش و رفتن به آرایشگاه های مختلف و صرف زمان و پول زیاد حاصل آمده و قرار نیست به همین راحتی خراب شود، رنگش عوض شود یا از بین برود.

 

شما باید نکاتی را برای مراقبت از موی رنگ شده رعایت کنید.

 

۱ ) از شامپوی سازگار با موی رنگ شده استفاده کنید  

مثل هر اتفاق شیمیایی دیگر، رنگ کردن موها هم آسیب های خودش را دارد و این یعنی مراقبت از موهای رنگ شده باید بیشتر از موهای عادی باشد.

 

از شامپو و نرم کننده ی مخصوص مراقبت از موی رنگ شده استفاده کنید که رطوبت موها را حفظ می کند و باعث می شود رنگ مو برای مدت بیشتری شفاف و براق بماند.

 

۲ ) موهایتان را خیلی نشویید 

هرروز شستن موها باعث کم رنگ شدن تدریجی آن ها می شود. سعی کنید از شامپو کردن هر روزه موها دوری کنید. می توانید برای اینکه موهایتان چرب به نظر نرسد از شامپوهای خشک استفاده کنید.

 

۳ ) موهایتان را نرم و مرطوب نگه دارید 

موهای رنگ شده همیشه تشنه هستند. برای مراقبت از موهای رنگ شده باید همواره به آن ها آبرسانی کنید. استفاده از تقویت کننده های طبیعی و ماسک مو می تواند رطوبت آن را حفظ کند و موهایتان را تقویت کند.

 

۴ ) از موهایتان در برابر گرما محافظت کنید 

استفاده بیش از حد از سشوار با دمای بالا و اتوی مو یکی از مواردی است که موها را به شدت تخریب می کند. این کار هم باعث شکننده شدن موها و هم دوتا شدن سر آن ها یا اصطلاحا موخوره می شود. یکی از اصول مراقبت از موی رنگ شده کم کردن استفاده از این وسایل، یا استفاده از محصولات ضد حرارت، روی موهاست که کمک می کنند موها رطوبت خود را حفظ کرده و همچنین آن ها را براق و جذاب می کند.

 

۵ ) موهایتان را خنک کنید 

شاید دوش گرفتن با آب داغ مخصوصا در فصل های سرد خیلی دلچسپ و وسوسه انگیز باشد، اما آب داغ کوتیکول های مو را باز می کند و باعث از بین رفتن رنگ می شود. برای مراقبت از موهای رنگ شده در برابر کم رنگ شدن، درجه حرارت آب را کم کنید و موهایتان را با آب ولرم بشویید.

 

۶ ) مراقب آب استخر و دریا باشید. 

قبل از ورود به آب استخر یا دریا موهایتان را زیر دوش خوب خیس کنید. موی خیس نسبت به موی خشک کلر و نمک کمتری جذب می کند. این دو هر دو از مواردی هستند که رنگ مو را خراب می کنند. همچنین وقتی از آب بیرون می آیید، سریعا مو را با آب تمیز بشویید.

 

هیچ چیز غمگین تر از این نیست که شاهد کمرنگ شدن رنگ موی مورد علاقه تان باشید. حال که این چند اصل ساده مراقبت از موهای رنگ شده را می دانید، می توانید برای مدت بیشتری از رنگ شفاف و زیبای مویتان لذت ببرید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي