مراسم رونمایی آلبوم «اکسیژن» بابک جهانبخش / عکس

نشست خبری رونمایی آلبوم بابک جهانبخش«اکسیژن» صبح دیروز با حضور تعدادی از اهالی رسانه،نوازندگان این آلبوم  و هواداران این خواننده در هتل هما برگزار شد.

بابک جهانبخش خواننده آلبوم«اکسیژن» در ابتدای این برنامه گفت: «خیلی سخت است در طول یکسال با توجه به توقعات بسیار زیاد هواداران مجموعه ای را جمع آوری کرد. اما امیدوارم این کار یک اتفاق خوب باشد.»

وی افزود: «سال گذشته بعد از رونمایی آلبوم «من و بارون»، فکر نمی کردم اتفاقات خوبی بیفتد اما به لطف طرفداران این اتفاق خوب ایجاد شد.اما این بار سطح توقعات بیشتر از قبل است و این، کار من را سخت تر کرده است. شاید هر کس جای من بود بعد از انتشار آلبوم «من وبارون» دیگر کار تازه ای منتشر نمی کرد.»

«من وبارون» آلبوم پنجم من است و این ریسک بزرگی است که در فاصله ای کوتاه آلبوم دیگری جمع آوری شود.

این خواننده ادامه داد: «بعضی از دوستان در زمینه انتشار آلبوم فاصله‌های زیادی را در نظر می‌گرفتند که این باعث موفقیت آنها نمی‌شد چرا که رشته کار از دستشان در می‌رفت، بنابراین تصمیم گرفتم این ریسک را بپذیرم و تمام سعی و تلاشم را روی این آلبوم متمرکز کنم.»

وی اظهار داشت: «این آلبوم 12قطعه دارد که در آن سبک های مختلفی وجود دارد. کلیات این کار مانند دیگرآثارم است اما از ریتم‌های جدید استفاده شده است اما نه اینکه با این کار بخواهم «من و بارون» را زیر سوال ببرم یا آن را تکرار کنم. چرا که آن آلبوم تکرار ناشدنی است و «اکسیژن» فقط مکمل آن است.»

جهانبخش درباره شباهت این کار با آثار قبلی اش گفت: «چیزی که از بابک جهانبخش می شنوید سبک و سیاق خودش است و این ادعا را دارم که بابک جهانبخش نون بازوی خودش را می خورد و این کار نه کاور کاردیگری است و نه از روی قطعات عربی و یونانی ساخته شده است.اما اگر این کار نزدیک به کار خودم باشد حداقل از این موضوع خوشحال می شوم.»

وی ادامه داد: «جمع آوری آلبوم چیزی جز زحمت ندارد.  با گوش کردن یک – دوتا کار نمی شود در مورد این آلبوم قضاوت کرد چون ترانه ها و تنظیم این آلبوم ارتقاء داشته است. حتی اگر هم مقایسه کنید از نظر کیفیت باید بگویم این کار یک سرو گردن بالاتراز دیگر کارهایم است. من در این کار بچه های گروه را یک قدم رو به جلو می بینم.»

جهانبخش در مورد اینکه چرا بیشتر آثارش عاشقانه است و کمتر از اشعار اجتماعی استفاده شده است اظهار داشت: «هرصدایی یک شخصیتی دارد من یک خواننده سی‌ساله هستم وحرف‌هایم باید با سنم تطبیق داشته باشد. قرار است من با کار خودم بزرگ شوم.در واقع مخاطب من قبول نمی‌کند یک کار پدرانه بخوانم در صورتی که یک موی سفید در سرم ندارم. همچنین باید بگویم شخصیت من حماسی نیست اما در جشنواره موسیقی مقاومت یک کاربسیار زیبا برای جنگ ساخته‌ام که ترانه سرای آن محسن شیرآلی است و به هیچ وجه سفارشی نیست.»

وی افزود: «اجازه بدهید من و مخاطبانم همراه با هم بزرگ شویم و حرفهایمان نیز بزرگتر شود. برای خواندن کارهای سیاسی یا اجتماعی نه اجازه آن را داریم و نه اینکه به ما می آید.»

این خواننده ادامه داد: «برای من مهم است که به مخاطبم انرژی القاء کنم. ترانه برای تاثیر گذار بودن حتما نباید تلخ باشد. موسیقی پاپ حرفش با مخاطب عام است و من دلم می‌خواهد حرف‌هایم را مثبت القا کنم. از طرفی کلام شعرای کلاسیک روی کارهای من نمی‌شیند.»

بابک ریاحی‌پور نیز در این برنامه گفت: «هرخواننده‌ای موظف است که سبک خود را حفظ کند و بابک جهانبخش هم طرفدار‌های خواست خودش را دارد که حق دارند که این موسیقی را بشنوند.»

محسن شیرآلی، ترانه سرای این آلبوم  نیز در این نشست گفت: «بهترین ترانه سراها که ژانرهای اجتماعی در کارشان وجود دارند هیچ گاه نتوانستند کارهایشان را اجرا کنند. بابک جهانبخش در کارش بسیار حرفه ای برخورد می کند. به نظر من بعضی وقتها عوض کردن ژانر یک عقب گرد و اشتباه است.»

آلبوم «اکسیژن» 12ترک دارد که ترانه سرای آن محسن شیرالی، یاحا کاشانی، علی بحرینی ‌، بهاره مکرم‌،بیتا طاعی و حمید رضا اسدی است . همچنین قطعه «تا حالا شده» به ترانه سرای خواننده این اثر است.

آهنگسازی این آلبوم نیز بر عهده پیام هوشمند، بابک حهانبخش و علیرضا طالب زاده بوده است. همچنین انوشیروان تقوی‌، معین راهبر،پیام هوشمند‌،اشکان آبرون و رضا تاجبخش تنظیم کننده این اثر هتستند.

آلبوم «اکسیژن» از سوی موسسه فرهنگی -هنری اکسیرنوین منتشر شده است.

 

مراسم رونمایی آلبوم «اکسیژن» بابک جهانبخش / عکس

 

مراسم رونمایی آلبوم «اکسیژن» بابک جهانبخش / عکس

 

مراسم رونمایی آلبوم «اکسیژن» بابک جهانبخش / عکس

 

منبع: موسیقی ایرانیان

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه