مدل جدید کیف قاپی با ماشین شاسی بلند

همه جور کیف قاپی دیده بودیم جز کیف قاپی با ماشین مدل بالا شاسی بلند

خبرگزاری آنا: اعضای یک باند کیف قاپی که از چند ماه قبل سرقت های سریالی خود را در مشهد آغاز کرده بودند در حالی با تلاش کارآگاهان اداره عملیات ویژه آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که «دزدان خشن لیفان سوار» با جرایم خود وحشتی را در بین طعمه های خود به راه انداخته بودند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای پرونده «X60 وحشت» به خراسان گفت: از مدتی قبل پرونده های کیف قاپی در کلانتری ها و پلیس آگاهی مطرح می شد که محتویات آن نشان می داد سرنشینان یک دستگاه لیفان X60 سفیدرنگ در نقاط مختلف مشهد اقدام به کیف قاپی های خشن می کنند.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: با افزایش پرونده های کیف قاپی و ایجاد احساس ناامنی در بین شهروندان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با صدور دستورات ویژه ای از پلیس آگاهی خواست هر چه سریع تر اقدامات پلیس برای دستگیری کیف قاپان در دستور کار قرار گیرد. وی گفت: در پی صدور این دستور و با تدابیر سردار امیری مقدم، بلافاصله گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه، مأمور رسیدگی به پرونده کیف قاپی ها شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان که با سرپرستی سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه) تحقیقات تخصصی و فنی خود را آغاز کرده بودند با بررسی محتویات پرونده های کیف قاپی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد در سرقت های مذکور که با استفاده از یک دستگاه لیفان شاسی بلند سفید رنگ انجام می شود یک زن و یک دختر نوجوان نیز نقش دارند.

این در حالی بود که بررسی های پلیس، با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان ادامه یافت اما هیچ کدام از قربانیان این حوادث نتوانستند سرنخ قابل پیگیری به پلیس ارائه دهند تا این که کارآگاهان هنگام بررسی مناطقی که کیف قاپی در آن ها رخ داده است به شماره هایی از پلاک خودروی لیفان X60 دست یافتند. اما بررسی ها بیانگر آن بود که شماره های مذکور مربوط به یک دستگاه پژو ۲۰۶ است. بنابراین تحقیقات پلیس در این باره متمرکز شد تا این که با انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی، جوان ۳۰ ساله ای به نام حسین شناسایی شد.

سرهنگ بیدمشکی افزود: این مظنون در یک عملیات غافلگیرانه و با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت که بدین ترتیب راز سرقت های سریالی در مشهد فاش شد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به کشف حدود ۴۰ عدد کیف زنانه و تعداد زیادی کارت های شناسایی و مدارک از مخفیگاه متهم ادامه داد: با اعترافات فرد دستگیر شده دیگر اعضای این باند که یک زن ۳۴ ساله و دختر ۱۴ ساله وی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه بیدمشکی خاطرنشان کرد: تعدادی مدرک شناسایی مانند گواهینامه، کارت ملی، پاسپورت، اسناد و… مربوط به زائرانی که از دیگر شهرها به مشهد مسافرت کرده بودند نیز از آن ها کشف شد. وی به اعترافات متهمان اشاره کرد و افزود: متهمان این پرونده در حالی که شیشه های جلوی خودرو را پایین می کشیدند کنار طعمه های خود قرار می گرفتند و در یک لحظه کیف را می ربودند که در این میان طعمه هایی که مقاومت می کردند نیز به خاطر کشیده شدن پشت سر خودرو زخمی می شدند که برخی از آنان به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

این گزارش حاکی است: روز گذشته حدود ۳۰ تن از شهروندان که اموال خود را در میان کشفیات پلیس شناسایی کرده بودند از اعضای این باند شکایت کردند و خواستار صدور اشد مجازات های قانونی برای آنان شدند. دختر دانشجویی که با دیدن جوان ۳۰ ساله دست و پایش به لرزه افتاده بود گفت: از روزی که او بی رحمانه کیف مرا دزدید دیگر حتی از سایه خودم هم وحشت دارم. هرگاه موتورسیکلت و یا خودرویی را می بینم که از کنارم عبور می کند خیلی می ترسم به طوری که دیگر نمی توانم خواب راحتی داشته باشم.

وی ادامه داد: ساعت 9:30 شب بود که قصد عبور از عرض خیابان در نزدیکی پل استقلال مشهد را داشتم. مادرم از خیابان عبور کرد اما من با دیدن خودروی لیفان ایستادم تا پس از عبور خودرو حرکت کنم اما ناگهان راننده کیفم را چنگ زد و متواری شد. با فریادهای من مردم جمع شدند اما او در تاریکی شب گم شد. زن ۴۷ ساله دیگری که از طعمه های باند «X60 وحشت» بود نیز گفت: ساعت 12:30 شب از مجلس عروسی در بولوار سجاد بیرون آمدیم.

در حال خداحافظی با مهمانان بودیم که ناگهان خودروی لیفان سفید رنگ کنارم قرار گرفت. یک زن و دختر نوجوان سرنشین آن بودند که آن زن کیفم را چنگ زد. من که دستم به بند کیف گیر کرده بود روی زمین افتادم و چند متر کشیده شدم که هنوز هم آثار زخم روی دستانم وجود دارد و از آن روز به بعد ترسی وحشتناک وجودم را فرا گرفته است. به همین دلیل از قوه قضاییه می خواهم این مجرمان خطرناک را به اشد مجازات برساند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه