مدل جدید جک اس 5 به زودی در ایران ( اس5 نیو فیس) / عکس

خودروهای جک که با فروش خوب در ایران برخوردار شده به زودی مدل جدید جک اس 5 و در واقع نیو فیس مدل قبلی را روانه بازار ایران می کند

جک اس5 از زمان ورود به بازار ایران توانسته اقبال بالای خریداران را جلب کند به طوری که فروشی غیرمنتظره را در مقایسه با محصولات هم رده چینی تجربه کرده است. این کراس‌اوور کوچک کره‌ای که فرم طراحی آن نزدیک به محصولات هیوندای و به طور خاص، نسل قبل مدل توسان است، با قیمتی نزدیک به نصف یک خودروی کره‌ای و استفاده از تبلیغات جذاب، توانست خود را به خوبی به عنوان محصولی پرآپشن، تازه و سریع معرفی کند.

مدل جدید جک اس 5 به زودی در ایران ( اس5 نیو فیس) / عکس

 البته عیوب گسترده محصولات چینی هرگز دست از ضربه زدن به اعتبار این خودرو برنداشت و بارها نقدهای تندی توسط برخی از مجلات خودرویی پیرامون اس5 نوشته شد. عیوبی اعم از تنزل شدید کیفیت رنگ خودرو یا کاهش سریع قدرت موتور و افت کیفیت ترمزگیری که بارها از سوی تحلیلگران فنی بازار خودرو در خصوص تبعات آن هشدار داده شده است.

حال گویا نمونه فیس لیفت یا به روز شده اس5 قرار است توسط کرمان موتور روانه بازار ایران گردد که نمونه‌ای که در این تصویر می‌بینید، در وبسایت رسمی جک به نام اس5 جدید معرفی شده و عکس‌های کاملی از آن موجود است که خبر از تغییرات اندک در فیس‌لیفت جک می‌دهد.

در نمونه‌ای که در تهران مشاهده شده هم به غیر از تغییرات ظاهری در جلو، چراغ‌های مخصوص روز زنون و همچنین سقف پانوراما، اس5 جدید هیچ تفاوتی با نمونه کنونی ندارد و حتی از همان رینگ‌ها روی مدل فیس‌لیفت استفاده شده ولی باید دید در زمان تولید و عرضه نیز در نهایت چه تغییراتی روی این خودرو اعمال خواهد شد. حال سوال اصلی اینجا است که آیا واقعاً نسخه فیس‌لیفت از جک اس5 توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد و این زمان کی خواهد بود؟

با توجه به فشردگی خط تولید کرمان موتور و قراردادهای جدیدی که این شرکت در سال جاری انعقاد کرده، شاید این خودرو سال جاری به بازار ایران عرضه نشود و حتی پیش‌بینی می‌شود که عرضه آن اوایل سال آتی شروع شود اما تست این خودرو در شهر تهران با پلاک آزمایشی می‌تواند شبهات را بر عدم عرضه این خودرو منتفی کند و احتمالاً دیر یا زود شاهد عرضه آن توسط کرمان موتور خواهیم بود.

مدل جدید جک اس 5 به زودی در ایران ( اس5 نیو فیس) / عکس

این خودرو با همان دو پیشرانه 2 لیتری قبلی که یکی از آنها تنفس طبیعی و دیگری از گونه توربو است به خریداران تحویل می‌شود. پیشرانه اولی که قدرت کمتری دارد، نیروئی معادل 136 اسب بخار را به راننده تحویل می‌دهد در حالی که گونه توربو با قدرتی معادل 176 اسب، هندلینگ بالاتر از انتظاری را عاید مالکان جک اس5 توربو می کند. با اینکه جک هم‌اینک ویژگی‌های خوبی در مقایسه با رقبا دارد اما چهره قدیمی این محصول می تواند باعث کاهش فروشش در آینده نزدیک شود.

با توجه به رقابت سخت در رده 90 الی 100 میلیون تومانی، شاسی‌بلندهای چینی زیادی در این رده قیمتی مدعی هستند و جک S5 با توجه به قدیمی‌تر بودن، خوشنامی و عرضه مناسب توانسته یکی از بهترین گزینه‌های این رده قیمتی بین شاسی‌بلندهای چینی بازار باشد و احتمالاً می‌توان شاهد فروش مناسب جک اس5 جدید در زمان عرضه این خودرو بود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه