8 روش محافظت از حريم خصوصی آنلاين

دنیای اینترنت گنجینه ای از اطلاعات را ارائه داده است. این به یک جنبه اصلی در زندگی روزمره تبدیل شده است که بیشتر مردم حتی نمی دانند که چقدر به آن وابستگی دارند. با این حال ، شما نمی توانید مزایای اینترنت را بدون نگاه به خطرات جدی ببینید.

حریم خصوصی آنلاین موضوعی که منجر به گسترش قوانین حفظ حریم خصوصی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده های شخصی در فضای مجازی است . با این حال ، در حالی که قوانین حفظ حریم خصوصی سوء استفاده از داده های خصوصی را متمایز می کنند ، پس از وقوع تخلف ، اقدامات کمی برای ترمیم آسیب ها انجام می دهند.

برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین و حفظ ناشناس بودن ، اقداماتی که انجام می دهید بسیار مهم تر از هر چارچوب قانونی است که می تواند عملی شود. در اینجا نکات عملی برای اطمینان از ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی شما از مشاغل ، دولت ها و سود جویانی که می خواهند بدون مجوز صریح شما به آن دسترسی داشته باشند ، شرح داده شده است.

محافظت از حريم خصوصی آنلاين

8 روش محافظت از حريم خصوصی آنلاين, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱- جلوگیری از اشتراک بیش از حد (به خصوص در رسانه های اجتماعی)

رسانه یا شبکه های اجتماعی یک راه برای انتشار اطلاعات غیر ضروری شخصی است. این که آیا این دوستان با توجه به نقاط عطف زندگی ما سرعت بیشتری می یابند یا این فقط غرق پست در اینستاگرام است که جذاب ترین لحظه های شما را ضبط می کند ، هرچه اطلاعات بیشتری در اینترنت به اشتراک بگذارید ، بیشتر احتمال خطر سوء استفاده از اطلاعات شخصی شما را دارد.

برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین ، با بی اعتنایی به بخش های “درباره من” در حساب های شبکه های اجتماعی خود شروع کنید. لازم نیست تاریخ تولد ، شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، آدرس  منزل یا محل کار شما را بدانند. از این گذشته ، افرادی که باید این اطلاعات را در مورد شما بدانند ، از طریق تعامل آفلاین شما آن را دارند.

۲- یک رمز عبور قوی ایجاد کنید (یا رمز دو مرحله ایجاد کنید)

تمام تلاشی که شما در راستای حفظ اطلاعات شخصی خود در اینترنت و یا در امان ماندن از دسترسی غیرمجاز انجام داده اید ، در صورت عدم محافظت از حساب های آنلاین شما با یک رمز عبور قوی ، به هیچ وجه عملی نخواهد شد. یکی از اولین کارهایی که کسی قصد هک کردن حساب شما را دارد انجام خواهد داد ، تلاش برای حدس زدن رمز عبور خود یا شکستن آن از طریق یک حمله بی رحمانه است. بنابراین ، هرچه رمز عبور شما قوی تر باشد ، هک شدن آن برای مهاجمین سخت تر خواهد بود.

اصول اساسی مدیریت رمز عبور را اعمال کنید. این بدان معناست که رمز عبور حداقل ۱۲ کاراکتر دارد و حاوی حروف کوچک و بزرگ ، کاراکترهای خاص و اعداد است. در هیچ شرایطی نباید گذرواژه‌تان دارای اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد ، آدرس ، تاریخ ازدواج ، شماره تلفن و … باشد.

با اجرای احراز هویت دو مرحله ای می توانید سطح دیگری از امنیت رمز عبور را ایجاد کنید. به عنوان مثال ، دریافت کد یک طرفه از طریق پیامک است که برای وارد کردن دسترسی باید پس از وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود ، به آن دسترسی داشته باشید.

۳- حالت مرورگر خصوصی یا ناشناس را فعال کنید

این یک نمایش عالی در مرورگر شما می تواند به عنوان سلاحی برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین باشد. پس از بستن برگه یا پنجره ، مرورگر دنباله شما را حذف می کند. تا زمانی که در این حالت به وب بروید ، هرکسی که به رایانه ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند شما دسترسی پیدا کند ، سابقه مرور ، کوکی ها یا پرونده های اینترنت موقت شما را نمی بیند.

۴- استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN)

VPN تونل ارتباطی رمزگذاری شده خصوصی را از طریق اتصال به اینترنت عمومی ایجاد می کند. این امر با پوشاندن آدرس IP شما ، ناشناس بودن و حریم خصوصی شما را تقویت می کند ، بنابراین باعث می شود هر شخصی اقدام آنلاین را به شما نسبت دهد. استفاده از VPN به ویژه هنگام مرور وب در WiFi عمومی مانند کافی شاپ ، کتابخانه ، مرکز خرید یا فرودگاه بسیار مفید است.

۵- روی هیچ پیوند (لینکی) کلیک نکنید مگر اینکه کاملاً از صحت آن اطمینان داشته باشید

فیشینگ یکی از قدیمی ترین و مؤثرترین تکنیک ها برای بدست آوردن اطلاعات محرمانه بدون مجوز صریح است. مهاجم تلاش می کند فرد را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس شخصی یا شغلی فریب دهد. آنها این کار را با ارسال ایمیل هایی انجام می دهند که به نظر می رسد از منابع قانونی مانند بانک ، مؤسسه آموزشی ، سازمان دولتی یا کارفرمای شخصی سرچشمه گرفته است.

این ایمیلها گیرنده ها را ترغیب می کنند اگر بخواهید مجوز سیستم آنها لغو نشود ، فوراً روی پیوند کلیک کرده و اطلاعات محرمانه خاص (مانند گذرواژه‌ها ، شماره کارتهای اعتباری یا شماره تأمین اجتماعی) را تأیید کنید. با این ترفند ، داده را مستقیماً به مهاجم منتقل خواهید کرد.

اما اگر روی این پیوندها کلیک کنید ، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی شما تنها خطری نیست که در معرض آنها قرار می گیرید بلکه می توانید بدافزار را روی دستگاه خود بارگیری کرده یا در صفحه وب آلوده به ویروس قرار دهید.

۶- از دستگاه های تلفن همراه خود محافظت کنید

در سال ۲۰۱۶ ، تعداد کاربران اینترنت موبایل برای اولین بار از کاربران دسک تاپ پیشی گرفت. با توجه به راحتی ، افزایش توان محاسباتی و قیمت مناسب تلفن های هوشمند .

یک فرد متوسط ​​هر هفته چندین ساعت را در تلفن خود در حال مرور وب ، پاسخ دادن به ایمیل ها ، دنبال کردن دوستان در رسانه های اجتماعی ، تماشای فیلم یا بازی کردن می گذراند. بنابراین مهم است که شما به همان اندازه که در رایانه های رومیزی انجام می دهید ، به همان اندازه توجه کنید (اگر نه بیشتر) به محافظت از حریم خصوصی دستگاه های تلفن همراه.

این کار با ایمن سازی تلفن با رمز عبور ، رمز عبور یا قفل الگو و تکنیک جدید تلفن های هوشمند قفل با تشخیص چهره شروع می شود. ممکن است هر بار که بخواهید به تلفن دسترسی پیدا کنید ، مجبور به ورود به آن شوید اما اگر تلفن شما به سرقت رفته ، گم شده یا افتادن در دست کسی باشد که کنجکاوی از آنها بهتر شود ، یک روش مهم برای محافظت است. هرچند که اگر این محافظت کار کند ، کد عبور ، رمز یا الگوی لازم به اندازه کافی پیچیده هستند ، زیرا باعث می شود کسی آن را حدس نزند.

احتیاط دوم برای حفظ حریم خصوصی تلفن همراه ، بارگیری فقط برنامه ها از فروشگاه های قانونی (مانند Google Play Store و iOS App Store) است. برنامه های موجود در این فروشگاه ها باید قبل از اینکه در دسترس کاربران نهایی قرار بگیرند ، یک مجموعه امنیتی سخت را به تصویب برسانند. اگر برنامه هایی را از سایت های متفرقه بارگیری می کنید ، خطر معرفی نرم افزارهای جاسوسی مضر را بر روی دستگاه تلفن همراه خود دارید.

۷- محافظت از حریم خصوصی آنلاین از طریق Google Alerts

وب در سراسر جهان فضای گسترده ای است با میلیاردها صفحه وب است.

برای شخصی غیرممکن است که به طور دستی این جهان عظیم مجازی را برای مواردی که حریم خصوصی و ناشناس بودن آنها در معرض خطر است ، نظارت کنند.

8 روش محافظت از حريم خصوصی آنلاين, پورتال خبری فرهنگی گهر

خوشبختانه ، Google Alerts می تواند کار را برای شما انجام دهد. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد هشدارهایی برای نام شماست و تعیین میزان هشدارها برای شما ارسال می شود (اگر شخص برجسته نیستید ، باید هفتگی یا ماهانه کار کنید). با این کار ، هر زمان که نام شما در مکالمه در جایی در اینترنت قرار بگیرد ، به سرعت مطلع خواهید شد.

۸- از آدرس ایمیل اصلی و شماره تلفن خود به صورت کم استفاده کنید

برای ثبت نام در بیشتر وب سایت ها یا دسترسی به برخی از سرویس های آنلاین ، باید یک آدرس ایمیل و گاهی شماره تلفن ارائه دهید. اگر آدرس ایمیل و شماره اصلی خود را هر زمان که از شما خواسته شد ارائه دهید ، با گذشت زمان و تعداد زیادی تماس تلفنی ناخواسته از بازاریابهای متجاوز ، به تعداد زیادی اسپم در طول زمان خواهید رسید. درعوض ، یک یا چند آدرس ایمیل یکبار مصرف را برای خرید آنلاین ، اشتراک در لیست پستی ، ثبت نام وب سایت و هر فعالیتی ایجاد کنید که ارتباطی طولانی مدت با زندگی شخصی یا کاری شما نداشته باشد.

محافظت از حریم خصوصی آنلاین امکان پذیر است

نقض گسترده داده ها ، بازاریابانی که به شما دامن می زنند و شخصیتهای سایه ای که در حال بارگیری عکس هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید بارگیری می شوند ، فقط نمونه ای از خطرات حریم خصوصی هستند که معمولاً روزانه کاربران اینترنت با آن روبرو هستند. خوشبختانه ، شما می توانید کاری در مورد محافظت از حریم خصوصی آنلاین انجام دهید. با استفاده از این هشت نکته ، شما می توانید کنترل بیشتری روی داده های شخصی خود به صورت آنلاین داشته باشید و بهتر می توانید از حریم شخصی خود در وب محافظت کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي