لباس آقایان قد کوتاه چگونه باید باشد؟

آقایانی که قد کوتاهی دارند اغلب با مشکل انتخاب لباس مواجه اند و نمی دانند که چه نوع مدل لباسی برای آن ها مناسب است. گهر در این بخش راهنمای لباس آقایان قد کوتاه را برای شما عزیزان شرح می دهد.

لباس آقایان قد کوتاه چگونه باید باشد؟

آقایان قد کوتاه چگونه لباس بپوشند؟

حالت بدن

باور کنید یا نه، شما چند سانتیمتر قد پنهان دارید که با درست ایستادن می توانید آن را نشان دهید. در کنار مصرف یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و 8 ساعت خواب در شب، صاف ایستادن یکی از راههای طبیعی برای بلندتر نشان دادن قد شما است.

اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، ما شما را راهنمایی می کنیم. سر خود را بالا بگیرید، پشت خود را صاف نگه دارید و سینه هایتان را به سمت جلو هل دهید و این قوانین را در کل روز رعایت کنید.

لباس های تک رنگ

پوشیدن لباس های تک رنگ با سایه روشن های متفاوت، بدن را بلندتر نشان می دهد. با این روش چشم ها بدون لحظه ای مکث به سمت بالای بدن جذب می شود. هر چه این رنگ ها تیره تر باشد، بهتر است.

سایز مناسب لباس

انتخاب لباس هایی با سایز مناسب از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر بلندی قد شما خواهد بود. شما باید سایز خود را بدانید (بسیاری از مردان لباس های بزرگ تر از خود می خرند) و لباس هایی تهیه کنید که کاملا روی بدن شما می نشیند.

از پوشیدن لباس های گشاد و شلوارک های کوتاه نیز خودداری کنید و به خیاط خود بگویید که متناسب با اندام و خواسته شما لباسی برازنده برایتان بدوزد.

راه راه عمودی

این قانون را هیچگاه فراموش نکنید، لباس هایی با طرح راه راه افقی اندام را چاق تر و پهن تر نشان می دهد، بنابراین خلاف آن که راه راه عمودی است بپوشید تا بلندتر و لاغرتر به نظر آیید. می خواهید دلیل آن را بدانید؟ زیرا راه راه عمودی چشم را به سمت بالا می کشد به همین دلیل بدن شما کشیده تر به نظر می آید.

جزییات کم

علاوه بر کلیات لباس، شما باید به جزییات آن نیز توجه کنید. همان گونه که لباس تان نباید گشاد و بزرگ باشد، جزییات زیادی هم نباید داشته باشد. یقه، عرض کروات، دستمال گردن یا حتی سر آستین باید کوچک و باریک تر از حد معمول انتخاب شود. با این روش قد شما بلند تر از قبل به نظر می آید.

تاکید بر بالاتنه

حتما این را می دانید که برای بلندتر نشان دادن قدتان باید توجه را به بالا تنه جلب کنید طوری که چشم در نگاه اول به سمت بالا کشیده شود. برای این کار می توانید از اکسسوری هایی مانند کلاه، دستمال جیبی، سوزن کراوات و عینک استفاده کنید.

یقه

تمام افرادی که لباس هایی با یقه V شکل به تن کرده اند می دانند که چقدر بر ظاهرشان تاثیرگذار است. این نوع یقه باعث می شود که چشم ها به سمت بالا کشیده شوند و شانه ها بیشتر به چشم آیند.

نکات مهم، ساده، کاربردی:

1- اگر علاقه به پوشیدن کت های اسپورت دارید بهتر است از کت های اسپورت با اپل های سبک وکوچک استفاده کنید تا نیمه ی بالایی بدن خود را عضلانی تر نشان دهید.این به آن معنا نیست که اپل های بزرگتر شما را عضلانی تر نشان می دهد نه بلکه اپل کوچک بااعث هماهنگی بین قسمت پایین تنه وبالا تنه میشود بنا بر این از پوشیدن کت وپلیور های گشاد با اپل های بزرگ تر خودداری کنیدبخصوص با شلوارهای تنگ وچسبان ویا بالعکس شلوارهای گشاد با کت های تنگ وچسبان.

2- نکته ی مهم در مورد مردان لاغر اندام پوشیدن پیراهن هایی است که در بخش میانی بدن کمی آزاد وگشاد باشند وقفسه کوچک سینه را بپوشانند واز پوشیدن پیراهن و تی شرت های تنگ وچسبان و یا با جنس پارچه های کشی خودداری کنند.پیراهن های خیلی گشاد هم مناسب نیست زیرا جثه را بیش از حد کوچک نشان می دهد.

3- از پوشیدن هر نوع لباس با پارچه شل در قسمت شانه و زیر بازوها خودداری کنید وهنگام خرید لباس مورد نظرتان از اینکه این کت یا پیراهن ولباس متناسب واندازه ی اندام شما دوخته شده اطمینان حاصل نمایید.

4-از پوشیدن کت های خیلی کوتاه یا خیلی بلند پرهیز کنید.بهتر است اندازه ی کت تا زیر ران شما را بپوشاند .کت کوتاه تر قد را کوتاه تر جلوه می دهد وهمچنین کمر ،بازوها وپاهای لاغر شما را بیشتر نشان می دهد .از طرف دیگر کت بلند تر از زیر ران نیز شما را نا متناسب نشان خواهد داد ومثل این است که کت خودتان را نپوشیده اید.

5-از شلوارهای جلو صاف و راسته استفاده کنید به طوریکه از بالا تا پایین برشی یکنواخت داشته باشد.از پوشیدن شلوارهای لوله تفنگی یا جین های خیلی تنگ وچسبان خودداری شود .داشتن جیب هم به اندام شما حجم می دهد .پوشیدن شلوارهای راه راه و طرح دار نیز باعث افزایش حجم عضلات بدن می شود ،اما در مورد بالا تنه وپیراهن از پارچه هایی با راههای بسیار ریز وباریک خودداری شود زیرا لاغر تر به نظر خواهید آمد.

6-انتخاب لباسهایی با پارچه های ضخیم وبافتهای درشت نکته ی مهمی در پوشش مردان لاغر اندام است بخصوص در مورد انتخاب کت وشلوار که بهتر است حتما از پارچه های پشمی ضخیم تر استفاده شود وپیراهنهای نخی نیز با میزان نخ بیشتر.در ماههای خنک تر نیز از مدل هایی مانند کت وزاکت های پشمی وکشباف استفاده شود تا اندام به همین نسبت پرتر به نظر برسدمثلا پوشیدن شلوارهای مخمل کبریتی ضخیم در فصل مورد نیاز بسیار اندام را عضلانی تر وخوش تیپ تر نشان خواهد داد.

7-در فصل سرما و زمستان پلیور و بلوز های یقه اسکی بپوشید و از پوشیدن بلوزهای یقه هفت که گردن را نشان می دهد و شما را لاغرتر به نظر می رساند بپرهیزید.پس هنگام خرید لباس به یقه ی آن دقت کرده و پیراهنی بخرید که یقه ی پهنی داشته باشد زیرا بالا تنه و سینه شما را پهن تر و درشت تر نشان می دهد. لباسهای یقه باز مناسب این اندام ها نیست وتا جایی که ممکن است دکمه لباستان را ببندید.

8-از رنگهای روشن بیشتر استفاده شود زیرا همانطور که میدانید رنگهای تیره بخصوص مشکی اندام را لاغر تر نشان می دهد.

9- از کمر بند های پهن با شلوارهای کتان اما نه تنگ استفاده کنید و کمر بند را زیاد سفت ومحکم دور کمر نبندید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه