قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی)

تاريخ : 1 اردیبهشت

گوشی سامسونگ A60 یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ سری A که با دوربین شگفت انگیر و همچنین صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی نیاز خیلی از کاربران را رفع خواهد کرد.

شرکت سامسونگ گلکسی ای ۶۰ را در ماه می ۲۰۱۹ روانه بازار کرد.

خلاصه مشخصات گوشی سامسونگ A60

قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی), پورتال خبری فرهنگی گهر

مشاهده عکس مشخصات در سایز بزرگ

قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی), پورتال خبری فرهنگی گهر

قیمت گوشی گلکسی A60

هنوز در بازار ایران وارد نشده است

قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی), پورتال خبری فرهنگی گهر

شرح مشخصات گوشی سامسونگ A60

 

طراحی

سامسونگ در محصولات میان رده خود در سال ۲۰۱۹ به سبک طراحی نمایشگر بدون حاشیه روی آورده است. برند کره‌ای سعی کرده است تا جایی که می‌تواند ظاهر محصولات سری گلکسی آ را شبیه به محصولات پرچم‌دار طراحی کند. البته برند شیائومی با طراحی گوشی‌‌ موبایل‌های زیبا و با شکوه در زمینه ظاهر تلفن‌های میان رده پیش تاز است. امروزه برای خرید گوشی فاکتورهای مختلفی را کاربران در نظر می‌گیرند. بی‌شک یکی از آن‌ها توجه به ظاهر و قیافه گوشی است. زیرا در نگاه اول تنها چیزی که توجه رابه خود جلب می‌کند ظاهر گوشی است.

اما برند کره‌ای در محصول جدید خود ادعا می‌کند علاوه بر زیبایی به کیفیت مواد به کار رفته در بدنه‌ی گوشی نیز اهمیت ویژه ای داده است. به این صورت که مواد به کار رفته برای ساخت بدنه از نوع با کیفیتی بوده و مقاومت بالایی در برابر صدمات احتمالی دارد. همچنین این گوشی موبایل در مقایسه با سری قبلی خود نازک تر طراحی شده است. اما وزن بیشتری دارد. متاسفانه بدنه این گوشی موبایل با وجود اینکه استحکام بالایی دارد اما در برابر نفوذ مایعات مقاوت ندارد. کاربران برای افزایش عمر گوشی خود باید مراقب باشند تا گلکسی A60 در معرض آب قرار نگیرد.

در نظر گرفتن نمایشگر ۶.۷ اینچ به صورت تمام صفحه زیبایی خاصی به این گوشی موبایل بخشیده است. در بالای نمایشگر دوربین سلفی به صورت قطره‌ای قرار گرفته است.

جزئیات بیشتر در مورد طراحی گوشی گلکسی A60

قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی), پورتال خبری فرهنگی گهر

هر ساله در طراحی گوشی‌های هوشمند شاهد تغییرات کوچک و بزرگی هستیم. به نظر می‌رسد به مرور زمان کلیدهای فیزیکی فریم کناری گوشی‌‌ها نیز حذف شوند. اما هنوز سامسونگ در گلکسی A60 از آن استفاده می‌کند. در فریم سمت راست این گوشی موبایل کلید پاور و کلید فیزیکی تنظیم صدا قرار گرفته است. دسترسی به این کلیدها به آسانی صورت می‌گیرد و جایگاه قرارگیری آن‌ها بسیار مناسب است. در فریم پایین این گوشی موبایل از usb و اسپیکر در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده شده است.

در قسمت پشت گوشی سه لنز دوربین اصلی در یک قاب خود نمایی می‌کند. همچنین فلاش LED نیز در کنار آن‌ها دیده می‌شود. ظاهر این گوشی موبایل بسیار شبیه به شیائومی ردمی ۷ طراحی شده است و رگه‌هایی از تقلید از برند چینی شیائومی در این گوشی موبایل به خوبی مشهود است.

صفحه نمایش سوپر آمولد

برند کره‌ای سامسونگ یکی از بزرگ ترین تولیدکننده‌های پنل سوپر آمولد در جهان است. این نوع پنل که نسل ارتقا یافته و پیشرفته تر پنل‌های قدیمی تر امولد در جهان به شمار می‌رود به دلیل کیفیت بالا و قابلیت‌های متنوعی که دارد نظر برندهای مختلف گوشی موبایل را به خود جلب کرده است. اگرچه در بین محصولات میان رده کمتر از این نوع پنل استفاده می‌شود. اما این بار سامسونگ در محصول جدید خود Samsung Galaxy A60 با توجه به امکاناتی که برای آن در نظر گرفته است از این نوع پنل استفاده کرده است.

اندازه نمایشگر ۶.۷ اینچ است و از میزان روشنایی خوبی برای استفاده در محیط‌های مختلف برخوردار است. نور نمایشگر وابسته به دمای نور در محیط به صورت خودکار تنظیم می‌شود. همچنین برای کار کردن با گوشی در شب کاربران می‌توانند حالت شب آن را فعال کنند تا با تغییر رنگ‌‌های پس زمینه و تنظیم نور آن مانع اذیت شدن چشم شود. میزان رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ است که وضوح و کیفیت بالایی دارد.

میزان تراکم پیکسلی در این نمایشگر ۳۸۵ پیکسل در اینچ می‌باشد که برای نمایشگر با اندازه نسبتا بزرگ تا حدودی کم به نظر می رسد. ممکن است کاربران در هنگام تماشای قیلم‌های باکیفیت بالا فاصله میان پیکسل‌ها برایشان آزار دهنده باشد. استفاده از نسبت تصویر ۱۹.۵.۹ برای این نمایشگر کشیده بسیار مناسب است. زیرا تصاویر به صورت تمام صفحه و با ابعاد مناسب نمایش داده می‌شود.

سیستم عامل اندروید

قیمت و مشخصات گوشی سامسونگ A60 (گلکسی ای 60 رویایی), پورتال خبری فرهنگی گهر

 سامسونگ یکی از بزرگ ترین تولید کننده‌های گوشی موبایل است. این برند در گوشی‌‌های موبایل خود همواره از سیستم عامل محبوب اندروید بهره می‌گیرد. در این گوشی موبایل نیز از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید به نام پای ۹.۰ استفاده می‌کند. امکانات متنوع و جذابی که این سیستم عامل با خود به همراه دارد کار کردن با گوشی سامسونگ را بسیار لذت بخش می‌کند. قسمت‌های مختلف گوشی قابلیت شخصی سازی دارند و افراد می‌توانند آن‌ها را به دلخواه دسته بندی کنند.

همچنین با استفاده از هوش مصنوعی موجود در این نسخه تلفن هوشمند شما به مرور زمان فعالیت‌های شما را فرا می‌گیرد و تجربه کاملا اختصاصی را در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد.

افراد با استفاده از دستیار صوتی موجود در گوشی موبایل Samsung Galaxy A60 می‌توانند کارهای مختلفی را به او واگذار کنند تا در کمترین زمان ممکن و با نظم بیشتری کارهایشان را انجام دهند.

محیط کاربری گوشی گلکسی A60 بسیار ساده طراحی شده است و در هنگام استفاده از گوشی باعث روان تر شدن عملکردهای مختلف آن می‌شود. با استفاده از این سیستم عامل افراد می‌توانند مقدار انرژی مصرف شده توسط هر اپلیکیشن را اندازه گیری کنند و مقدار آن‌ها را محدود کنند. این کار باعث افزایش دوام باتری می‌شود. همچینین برای زمان‌هایی که به وایفای متصل هستید اما از محدوده خارج می‌شوید به صورت خودکار وایفای گوشی را خاموش می‌کند تا از مصرف باتری جلوگیری کند.

سخت افزار موبایل سامسونگ گلکسی ای ۶۰

برند کره‌ای سامسونگ با تکیه بر تجربه های چندین ساله خود با فعالیت در این عرصه توانسته است در زمینه‌های مختلف محصولات خود را ارتقا دهد. این بار نیز از تراشه قدرتمندی استفاده کرده است که در ضمن قدرت پردازش بالا از انرژی کمی نیز استفاده می‌کند. اما برای گیمرها لازم است به این نکته اشاره شود که تراشه گوشی Samsung Galaxy A60 برای اجرای بازی‌های سبک و تا حدودی نیمه سنگین بسیار مناسب است. سرعت و اجرای بازی‌های بسیار روان است. افراد می‌توانند با استفاده از قابلیت LTE موجود در این گوشی موبایل بازی‌های آنلاین خود را با سرعت بالا انجام دهند و از رقابت کردن لذت ببرند.

میزان حافظه داخلی این گوشی موبایل ۱۲۸ گیگابایت است. میزان حافظه رم نیز در دو نسخه ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود.خوشبختانه امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت حافظه micro SD وجود دارد و برای آن اسلات جداگانه ای در نظر گرفته اند. همچنین کاربران می‌توانند در گوشی موبایل گلکسی ای ۶۰ به صورت همزمان از دو سیم کارت استفاده کنند.

سیستم موقعیت یابی در این تلفن هوشمند به صورت پیشرفته ای کار گذاشته شده است. مسیvیابی و خواندن نقشه با کمک سنسورهای مختلف موجود در این گوشی هوشمند باعث می‌شود افراد برای مسیریابی از گوشی موبایل خود مانند یک راهنما کمک بگیرند. همچنین در بخش تصاویر با فعال کردن قابلیت لوکیشن می‌توانید عکس‌های گالری خود را با توجه به موقعیت مکانی که دارند دسته بندی کنید.

دوربین اصلی تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی A6

در دو سال اخیر برند کره‌ای سامسونگ در زمینه دوربین اصلی بسیار شگفتی ساز عمل کرده است. در نظر گرفتن سه دوربین اصلی برای یک محصول میان رده می‌تواند نقطه قوت باشد. غول کره‌ای از لنزهای باکیفیت با رزولوشن ۳۲ و ۸ و ۵ مگاپیکسل استفاده کرده است. توانایی لنزها در ثبت عکس برای روز بسیار فوق العاده است. همچنین برای عکاسی در شب نیز بسیار عالی عمل می‌کند. وضوح بالا و کیفیت مناسب عکس‌های ثبت شده با دوربین هر شخصی را وسوسه می‌کند تا با دوربین گوشی موبایل Galaxy A60 عکاسی کند.

همچنین با استفاده از سنسور تشخیص عمق در تصویر افراد می‌توانند عکس‌های پرتره دسته جمعی را با دوستان خود ثبت کنند و همزمان بعد از ثبت آن را به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران با فعال سازی قابلیت HDR موجود در این گوشی موبایل می‌توانند جزئیات بیشتری از قسمت‌های تاریک و روشن در عکس را ثبت کنند.

با وجود اینکه در دوربین اصلی خبری از لرزشگیر نیست اما در هنگام فیلم برداری تصویر و صدا با کیفیت بالایی ضبط می‌شوند. البته اگر افراد در هنگام ضبط فیلم دقت بیشتری به خرج بدهند دیگر خبری از تاری تصویر نیست. همچنین با استفاده از قابلیت پانوراما افراد می‌توانند از زاویه دیدهای گسترده عکس‌هایی با عرض کم ثبت کنند. میزان کیفیت عکس‌های پانوراما در گوشی موبایل گلکسی ای۶۰ بسیار مناسب است و در مقایسه با سایر تلفن‌های هوشمند میان رده از کیفیت بهتری برخوردار است.

دوربین سلفی

در حالیکه استفاده از لنزهای متعدد در گوشی‌‌های موبایل با رشد چشم گیری رو به روشده است. انتظار می‌رود در بخش دوربین سلفی نیز برندهای مختلف از آن استفاده کنند. اما غول کره‌ای نیز همچنان از یک لنز برای دوربین سلفی استفاده کرده است. میزان رزولوشن آن ۳۲ مگاپیکسل است و دارای کیفیت مناسبی برای ثبت سلفی است.

با استفاده از قابلیت HDR موجود در آن جزئیات کاملی از تصویر به ثبت می‌رسد. همچنین برند کره‌ای برای زمان‌هایی که با دوربین سلفی عکاسی می‌کنیم قابلتی فراهم کرده است تا افراد بتوانند از استیکرها و شکلک‌های مختلف برای تنوع بخشیدن به سلفی‌های خود استفاده کنند. همچنین می‌توانند با استفاده از برنامه‌های مربوط به آرایش صورت عکس‌های سلفی خود را زیباتر کنند.

اسپیکرو میکروفون

متاسافانه برند کره‌ای برای تامین سیستم صوتی این گوشی موبایل فقط از اسپیکر استفاده کرده است و خبری از اسپیکرهای استریو نیست. میزان شدت بلندی صدا و کیفیت آن نیز در حد قابل قبولی است. بر روی بدنه این دستگاه میکروفون اختصاصی کار گذاشته شده است تا در هنگام مکالمه صداهای مزاحم و اضافی اطراف فرد را به خوبی حذف کند و صدایی با کیفیت را به گوش مخاطب انتقال دهد .

امنیت گوشی سامسونگ گلکسی A60

در گذشته گوشی‌‌های موبایل تنها برای مکالمه و ذخیره کردن شماره تماس‌های مختلف کاربرد داشت. اما امرزوه حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و کاری افراد در داخل گوشی‌‌های هوشمند نگهداری می‌شوند. از این رو محافظت از این اطلاعات یک چالش جدی به حساب می‌آید. از این رو برند کره‌ای سامسونگ در گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ ۶۰ از قابلیت شناسایی اثر انگشت استفاده می‌کند. جایگاه قرار گیری اسکنر در زیر نمایشگر است.  افراد بدون نیاز به برداشتن گوشی تنها با لمس صفحه نمایش می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند. میزان دقت این اسکنر بسیار بالا بوده و پس از تشیخص اثر انگشت در کم ترین زمان ممکن قفل گوش را باز می‌کند.

باتری لیتیوم-پلیمر

با توجه به نمایشگر بزگ و استفاده از سه دوربین اصلی و سایر قابلیت‌هایی مختلف موجود در گوشی موبایل Samsung Galaxy A60 نیاز به منبع انرژی بالایی دارد. از این رو در نظر گرفتن باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌امپر ساعت که دارد دوام بالایی دارد. در زمان استفاده از گوشی نیز نتایج خوبی از خود بر جای گذاشته است.

جمع بندی

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A60 با استفاده از نمایشگر بزرگ و سیستم عامل به روز در کنار تراشه قدرتمند و سه دوربین اصلی با کیفیتی که دارد، به عنوان یک رقیب جدی در کلاس میان رده وارد بازار شده است. از آن جایی که برند سامسونگ مدت زمان زیادی است که در این عرصه فعالیت می‌کند طرفداران پر وپاقرص زیادی دارد که تنها شنیدن اسم سامسونگ آن‌ها را در خرید این گوشی موبایل بیشتر مصمم می‌کند. البته باید دید که با توجه به رقابت شدیدی که در بین محصولات میان رده در سال ۲۰۱۹ برقرار است این گوشی موبایل تا چه حد می‌تواند نظرات کاربران را به خود جلب کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي