قرص فروفورت + موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت

تاريخ : 28 خرداد

کم خونی یکی از رایج ترین بیماری هاست،  قرص فروفورت برای کسانی که از کم خونی رنج میبرند مناسب است چرا که کم خوبی بر روی بسیاری از افراد،جوان و پیر به طور جهانی تأثیر می گذارد، موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت را در مطلب زیر دنبال کنید…

قرص فروفورت 

قرص فروفورت + موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت

کپسول فروفورت گاین (Ferro Fort Gyn) از داروهای برطرف‌کننده کم خونی است که مصرف آن علاوه بر خونسازی باعث ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، سوزش سردل یا استفراغ برخی از عوارض مصرف کپسول فروفورت گاین است.
قرص فروفورت + موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

کم خونی

شایع‌ترین انواع كم خونی تغذیه‌ای در كشور ما به دلیل كمبود آهن، پروتئین و كمبود اسید فولیک در دوران بارداری رخ می‌دهد كه با اصلاح شیوه تغذیه می‌توان آن را درمان كرد.

شاید به ظاهر این بیماری چندان خطرناک نباشد اما این تصور اشتباه است؛ چرا که خون اصلی‌ترین مایع حیاتی بدن است و در صورتیکه بدن با کمبود آن مواجه شود، در کار سایر اعضای بدن اختلال ایجاد می‌شود.

فرد کم خون دچار پوستی رنگ پریده و لب‌هایی بی‌رنگ است. خستگی، بی‌اشتهایی، سردرد، تنگی نفس، افسردگی، یبوست و سرد بودن دائمی دست و پا از علائم کم خونی است.

البته ممکن است فردی به این بیماری مبتلا بوده ولی همه این علائم را نداشته باشد. بنابراین بهترین کار برای مشخص شدن کم خونی انجام آزمایش خون است.

 

کپسول فروفورت گاین چیست؟

کپسول فروفورت گاین برای درمان کم خونی مناسب است. مصرف آن علاوه بر خونسازی در ایجاد انرژی و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. فروفورت گاین، حاوی “آهن” و “اسیدفولیک” بوده و مصرف آن می‌تواند کمبود آهن را تا حدی در بدن جبران کند.

کمبود آهن در کودکان و بزرگسالان با احساس خستگی، اختلال در تمرکز و ضعف عمومی مشخص می‌شود. اسید فولیک نیز یکی از ویتامین‌های ضروری است که بدن قادر به ساخت آن نیست و نیاز به آن در افراد مسن، ورزشکاران و خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی، افزایش می‌یابد. اسید فولیک برای جلوگیری از نقص‌های جنینی، ضروری است.

 

عوارض قرص فروفورت

مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، سوزش سردل یا استفراغ، اختلالات سیستم عصبی مرکزی، حساسیت های پوستی، تغییر رنگ مدفوع، تغییر رنگ دندان‌ها

 

تداخل دارویی

داروهای ضد درد یا ضد روماتیسم (مانند سالیسیلات‌ها و فنیل بوتازون)، داروهای ضد تشنج، تتراسیکلین،کلستیرامین، داروهای حاوی کلسیم، منیزیم و آلومینیوم، پنیسیلامین، متیل دوپا، لودوپا، آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولونی مانند سیپروفلوکساسین، لووفلوکساسین، نورفلوکساسین و افلوکساسین، داروهای ضد صرع

قرص فروفورت + موارد مصرف و عوارض قرص فروفورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

مقدار و نحوه مصرف کپسول فروفورت گاین

مقدار دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد. به طور معمول برای بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سالیک کپسول در روز مصرف می‌شود. در موارد کمبود شدید آهن در بزرگسالان و نوجوانان بالاتر از ۱۵ سال و یا با وزن بیشتر از ۵۰ کیلوگرم، مقدار مصرف ممکن است ۲ یا ۳ کپسول در شروع درمان باشد. کپسول فروفورت گاین باید به صورت ناشتا و یا با معده خالی در هنگام صبح (حدود یک ساعت قبل از صبحانه) و یا در فاصله زمانی مناسب، حدود ۲ ساعت قبل و یا بعد از غذا مصرف شود. دوره درمان بر اساس شدت کم خونی و نیاز فردی معمولا ۳ تا ۶ ماه است که ممکن است در برخی موارد طولانی‌تر نیز گردد.

نکاتی که در رابطه با مصرف این کپسول باید بدانید

  • افرادی که مشکلاتی نظیر هموکروماتوز دارند، نباید از این دارو استفاده کنند.
  • هر نوع سابقه حساسیت دارویی که داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
  • دارو را کاملا مطابق با دستور پزشک خود و طبق دوره درمان توصیه شده، مصرف کنید.
  • قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرف خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها با داروی زاکسیم تداخل داشته باشند.
  • اگر یک نوبت را فراموش كردید، به مجردی كه به یاد آورید مصرف كنید. البته اگر تقریبا موقع نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها كرده و به برنامه منظم دارویی‌تان برگردید. مقدار دارو را دو برابر نكنید.
  • مصرف این کپسول طی دوران بارداری و شیردهی جهت درمان کمبودهای آهن و اسید فولیک، مطابق با دستور پزشک انجام می‌گیرد.
  • به دلیل امکان تغییر تیره رنگ مدفوع، آزمایش وجود خون مخفی در مدفوع ممکن است مثبت شود.
  • مواد موجود در قهوه، چای، شیر و نوشیدنی‌های کولا از جذب آهن به درون خون جلوگیری می‌کنند.
  • در صورتیکه مبتلا به بیماری‌های شدید کلیوی و یا زخم‌های روده‌ای هستید، قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي