فیلم سینمایی لاک قرمز 500 تیزر رایگان از تلویزیون گرفت!

فیلم سینمایی لاک قرمز به دلیل ارزشی بودنش صاحب ۵۰۰ تیزر رایگان از تلویزیون شد ، اتفاقی که برای مسئول پخش این فیلم عجیب بود!

فیلم سینمایی لاک قرمز 500 تیزر رایگان از تلویزیون گرفت!, پورتال خبری فرهنگی گهر

روز گذشته اعلام شد فیلم سینمایی «لاک قرمز» با موضوع اجتماعی ۵۰۰ تیزر رایگان از صداوسیما دریافت کرده است؛ این اتفاق در حالی افتاده که به جز فیلم‌های ارزشی مثل «بادیگارد»، «هیهات»، «ابوزینب» و… بیشتر فیلم‌های سینمایی به دلایل مختلف قید تیزرهای تلویزیونی را می‌زنند. سعید خانی پخش‌کننده «لاک قرمز» می‌گوید خودشان نیز از این اتفاق غافلگیر شده‌اند و توضیحات جالبی در این‌باره داده است.

موسسه نسیم صبا امسال و سال‌های گذشته پخش فیلم‌هایی چون «نیمه شب اتفاق افتاد»، «من»، «خشم و هیاهو»، «قندون جهیزیه»، «در دنیا تو ساعت چند است؟»، «استراحت مطلق» و «بی‌خود و بی‌جهت»و… را بر عهده داشته است، (فیلم‌هایی که همه در ژانر درام تولید شده‌اند و اغلب نگاهی به مشکلات اجتماعی داشته‌اند)، اما جالب است که هیچ‌کدام از این فیلم‌ها در زمان اکران خود نتوانستند تبلیغاتی در تلویزیون داشته باشند، به همین دلیل برخی حضور کامران مجیدی برادر مجید مجیدی به عنوان تهیه‌کننده را در توجه تلویزیون به فیلمی چون «لاک قرمز» بی‌تاثیر نمی‌دانند.

سعید خانی مدیر پخش و فروش دفتر سینمایی نسیم صبا درباره اختصاص ۵۰۰ تیزر تلویزیونی به «لاک قرمز» این‌طور می‌گوید: «خودمان هم از این اتفاق غافلگیر شدیم. در حال حاضر هم به دنبال مشخص شدن زمان پخش این تیزها هستیم چون برای این تیزرها باکس بسته می‌شود و می‌خواهیم پس از تعیین قطعی زمان اکران، نمایش آن‌ها را شروع کنیم تا تیزرها هدر نرود.»

فیلم سینمایی لاک قرمز 500 تیزر رایگان از تلویزیون گرفت!, پورتال خبری فرهنگی گهر

با توجه به این‌که تا کنون برای هیچ‌کدام از فیلم‌های این دفتر پخش چنین اتفاقی نیافتاده است، خانی توضیحاتش را این‌طور ادامه می‌دهد: «برای مثال زمان اکران فیلمی مثل «استراحت مطلق» فضا بسیار بسته بود و نتوانستیم تیزری برای این فیلم بگیریم، درباره «در دنیای تو ساعت چند است؟» هم صداوسیما دلیل عجیبی عنوان کرد، گفتند فیلم زیادی شیک است و مخاطب را یاد فرانسه می‌اندازد و به همین دلیل به این فیلم هم تیزری اختصاص داده نشد. درباره «من» هم سوتفاهمات بی‌جهتی مطرح شد و دست آخر هم به خاطر تیزرهایی که از این فیلم در شبکه GEM پخش شد، تیزری برای این فیلم به ما ندادند.»

او با انتقاد از این رویکرد ادامه می‌دهد: «باید تعامل بهتری میان صداوسیما و پخش‌کننده‌ها وجود داشته باشد، متاسفانه در تلویزیون این درک وجود ندارد که فیلمی با تایید وزارت ارشاد و دارای پروانه نمایش، نیاز به تیزر تلویزیونی دارد. پخش تیزرهای تلویزیونی به عهده بخش بازرگانی صداوسیماست و این بخش هم به دنبال درآمد است، در حالی که باید کسی در این موارد تصمیم بگیرد که سینما را به درستی بشناسد که متاسفانه جای چنین مدیری در صداوسیما خالی است. این تصور اشتباه وجود دارد که مثلا اگر فیلمی یک میلیارد تومان می‌فروشد این مبلغ به جیب تهیه‌کننده می‌رود در حالی که نهایتا یک سوم آن ممکن است به تهیه‌کننده برسد. البته در دوره آقای ضرغامی به خاطر این‌که ایشان قبلا معاونت سینمایی را بر عهده داشتند و اشراف بیشتری در حوزه سینما وجود داشت وضع کمی بهتر بود.»

با توجه به شائبه‌ای که درباره نفوذ کامران مجیدی تهیه‌کننده این فیلم برای گرفتن تیزرهای تلویزیونی این فیلم وجود دارد، از خانی می‌پرسیم خود او چقدر این موضوع را در گرفتن تیزرهای رایگان «لاک قرمز» موثر می‌داند که خانی این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید: «نه واقعا ربطی به آن موضوع ندارد. من خودم درباره فیلم‌هایی مثل «بی‌خود و بی‌جهت» و … به خاطر چنین برخوردی متضرر شدم و اساسا معتقدم درباره فیلم‌های خاصی از این دست باید درک وجود داشته باشد. همه فیلم‌ها برای نمایش تیزر در تلویزیون در شورایی مربوط به این موضوع بازبینی می‌شوند من فکر می‌کنم دلیل این‌که فیلم «لاک قرمز» توانسته است تیزر بگیرد پایان خوبی است که فیلم دارد و قهرمان داستان نیز با وجود مشکلات به هدف نهایی‌اش می‌رسد، در واقع اعضای شورا با این فیلم ارتباط برقرار کرده‌ و تشخیص داده‌اند که یک سلامت اخلاقی در این فیلم وجود دارد.» به گفته او هنوز تیزرهای این فیلم به آن مرحله نرسیده که مشخص شود در مورد بازیگران زن یا صحنه‌هایی از فیلم ممیزی خاصی وجود خواهد داشت یا نه.

موضوع دیگری که بر نمایش تیزر فیلم‌های سینمایی از صداوسیما بسیار موثر است، پخش تیزرهای فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای است که با برخورد شدیدی نیز روبرو می‌شود. البته تهیه‌کنندگان همیشه اقدام شبکه‌هایی مثل GEM را خودسرانه دانسته‌اند و به نظر مدیریت این اتفاق سخت است، از خانی می‌پرسیم تلویزیون تعهدی در این‌باره از او گرفته است یا نه؟ که پاسخ می‌دهد: «بله من هم مثل همه تهیه‌کنندگان چنین تعهدی داده‌ام و این شیوه معمول صداوسیماست، قطعا در صورت بروز این اتفاق ما هم تیزرهایمان را از دست می‌دهیم، اما سعی می‌کنیم مدیریت کنیم و امیدواریم که تیزر فیلم سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درنیاورد، به همین دلیل هم تصمیم داریم آنونس را دیرتر در فضای مجازی منتشر کنیم و فعلا آنونسی از این فیلم پخش نکرده‌ایم.»

آخرین فیلمی که خانی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی است که این تهیه‌کننده درباره آخرین وضعیت این فیلم نیز می‌گوید: «اتفاق تازه‌ای نیفتاده است، اما منتظریم با آمدن وزیر جدید ببینیم ارشاد تصمیم تازه‌ای درباره این فیلم خواهد گرفت یا نه، مسئولان این وزارت‌خانه نیز اعلام وضعیت جدید این فیلم را به سروسامان گرفتن اوضاع بعد از آمدن آقای وزیر موکول کرده‌اند.» او نظر خاصی درباره حذف این فیلم از گزارش وضعیت بنیاد فارابی ندارد و می‌گوید حاضر است پروانه ساخت این فیلم را نیز ارائه کند تا مشخص شود که فیلم با مجوز ساخته شده است

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي