7 مزیت و فواید لبخند زدن برای سلامتی

ما ایرانیها می گوییم : خنده بر هر درد بی درمان دواست! بله ، اگر فواید لبخند زدن را به معنای واقعی درک کنیم خواهیم فهمید لبخند زدن برای سلامتی چه فواید اعجاب انگیزی دارد!

در برخی تحقیقات نشان داده اند که لبخند زدن در واقع می تواند مغز شما را فریب دهند که یعنی خوشحال هستید.

هنگامی که شما لبخند می زنید ، می توانید ما را به فکر کردن در مورد خاطرات خوشایندی که تجربه کرده ایم وا دارید  که باعث تقویت روحیه طرف مقابل هم خواهد شد. لبخند زن می تواند هورمونهای شادی به نام آندورفین را آزاد کنند که باعث می شود احساس شادی بیشتری در وجود فرد ایجاد شود ، زیرا لبخند زدن می تواند مسیر احساسی مغز شما را تغییر دهد.

7 مزیت و فواید لبخند زدن برای سلامتی

تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که لبخند می زنند می توانند دوست داشتنی تر باشند و همچنین دیگران را نیز خوشحال تر کنند. لبخند زدن می تواند مسری باشد!

بنابراین اکنون که اثرات کمی از لبخند زدن را درک کردید ، می توانیم مزایای لبخند زدن را برای خودتان شرح دهیم ، حتی یک لبخند زدن ساده هم می تواند ما را به احساس خوشبختی سوق دهد.

7 مزایای سلامتی لبخند زدن

امیدوارم ، پس از خواندن این موارد ، مستعد لبخند زدن باشید ، حتی اگر احساس رضایت خاصی نداشته باشید ، چرا که خواهید فهمید لبخند چه فوایدی برای شما خواهد داشت

1. لبخند زدن استرس و اضطراب را کاهش می دهد

همانطور که قبلاً ذکر شد ، لبخند زدن می تواند باعث افزایش انرژی مثبت ما شود و باعث شود احساس شادی و سرحال بودن کنیم.

در مطالعاتی که افراد مجبور بودند با لبخند زدن به موقعیتهای استرس زا مقابله کنند ، افرادی که لبخند می زدند نسبت به کسانی که لبخند نمی زدند ضربان قلب پایین تری داشتند.

ضربان قلب می تواند با استرس و اضطراب در ارتباط باشد ، بنابراین واقعیت این است که لبخند زدن باعث پایین آمدن ضربان قلب می شود و نشان می دهد که این یک مزیت سلامتی عالی از لبخند زدن است.

از آنجا که لبخند زدن می تواند ضربان قلب ما را پایین بیاورد و به ما کمک کند احساس استرس و اضطراب کمتری داشته باشیم ، پس می توانیم احساس خوشبختی بیشتری داشته باشیم و بتوانیم یک روحیه بهتر و مثبت تر برای مقابله با شرایط استرس زا داشته باشیم.

2. لبخند اندورفین ها را آزاد می کند

لبخند زدن به دلیل هورمون هایی که هنگام لبخند آزاد می شوند می تواند به استرس و اضطراب نیز کمک کند.

وقتی اندورفین ها آزاد شدند ، می توانیم احساس شادتر و مثبت تری داشته باشیم. اندورفین همان هورمونی است که به طور معمول هنگام ورزش آزاد می شود و این باعث می شود احساس بسیار بهتری ، انگیزه بیشتر و استرس یا نگرانی کمتری داشته باشید.

3. لبخند زدن شما را به هم نزدیک تر می کند

7 مزیت و فواید لبخند زدن برای سلامتی

همچنین مطالعات نشان داده است که بیشتر افراد احساس می کنند وقتی لبخند می زنند بر خلاف کسانی که لبخند نمی زنند می توانند به دیگران بسیار نزدیکتر شوند.

این می تواند به کار ، دوستان و افراد غریبه کامل کمک کند ، زیرا دیگران احساس می کنند شما راحت تر با آنها صحبت می کنید و از نزدیک شدن به شما نمی ترسند.

به طور مشابه ، این می تواند یک تجربه کلی بهتر هنگام صحبت و تعامل با کسی که لبخند می زند ، فراهم کند ، نه با کسی که نمی کند.

4- لبخندها مسری هستند

آیا تاکنون متوجه شده اید که وقتی کسی به شما لبخند می زند ، شما به طور خودکار لبخند می زنید؟ این می تواند یک دوست ، همکار یا حتی یک غریبه باشد.

تحقیقات نشان داده است که به دلیل چیزی که همه ما به نام نورونهای آینه ای داریم ، اغلب با تقلید از آن و لبخند زدن به خود ، به عمل لبخند زدن پاسخ می دهیم.

این امر همچنین باعث می شود احساساتی که در اثر لبخند زدن به وجود می آید را شبیه سازی کنیم. در نتیجه ، این باعث می شود که افراد درگیر عمل لبخند زدن  ، شادتر شوند و احساسات شادتری را نیز بدست آورند. بنابراین ، لبخند ها واقعاً می توانند مسری باشند!

5- لبخند فعالیت شما را تقویت می کند

7 مزیت و فواید لبخند زدن برای سلامتی

لبخند نه تنها باعث می شود حس و حال شادتر و مثبتی داشته باشید ، بلکه می تواند به شما نیز کمک کند تا فعالیت بیشتری داشته باشید.

مطالعات نشان داده است که خنده و شادی تأثیر زیادی در بهره‌وری در محیط کار دارد.

لبخند زدن می تواند باعث خوشبختی ما شود و احساسات شاد را تجربه کنیم! این به ما کمک می کند تا بتوانیم فعالیت بیشتری داشته باشیم چرا که می توانیم ذهنیت بهتری داشته باشیم.

اگرچه ، این نیز می تواند بر خلاف جمله بالا باشد ، اما احساسات منفی می تواند باعث شود انرژی ما تخلیه و فعالیت کمتری داشته باشیم، بنابراین لبخند بزنید.

6. لبخند درد را از بین می برد

نشان داده شده است که لبخند به شما تسکین می بخشد و هر درد دیگری را فراموش خواهید کرد. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، لبخند زدن می تواند اندروفین را آزاد کند ، که می تواند باعث شود شما احساس خوشبختی تری داشته باشید.

این هورمون ها همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی شناخته می شوند. آنها همچنین می توانند برای تسکین دردی که تجربه می کنید کمک کنند.

7. لبخند زدن شما را جوان تر  می کند

مطالعات نشان داده است که لبخند زدن می تواند شما را نسبت به گذشته جوان تر جلوه دهد. به طور متوسط ​​، تحقیقات نشان داده است که شما به طور معمول می توانید حدود 3 سال جوان تر به نظر برسید. وقتی لبخند می زنید ، به طور طبیعی می تواند صورت شما را جوان کنید و خطوط اخم را از بین ببرد. در نتیجه ، این می تواند به شما کمک کند جوان تر به نظر برسید.

ترجمه : گهر /  منبع : thelawofattraction

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه