فواید شگفت انگیز موز که نمی دانستید!

موز یکی از میوه های پرطرفدار که معمولاً در سراسر جهان قابل دسترس است و به عنوان میوه تقویت کننده انرژی معروف است ؛ اما فواید خوردن موز را تا به حال می دانستید؟ در ادامه به 7 مزایای شگفت انگیز موز پرداخته ایم . همراه ما باشید

فواید شگفت انگیز موز که نمی دانستید!

فواید شگفت انگیز موز که نمی دانستید!

نگاهی به مواد مغزی موز 

در هر 100 گرم ، حاوی 0.3 گرم چربی کل ، صفر کلسترول ، 1 میلی گرم نمک ، حدود 360 میلی گرم پتاسیم ، 2.6 گرم فیبر رژیم غذایی ، 12 گرم قند و پروتئین 1.1 گرم است.

1- فیبر بالا

موز با فیبر ، هم محلول و هم غیر محلول است. فیبر محلول تمایل به کاهش سرعت هضم و احساس آرامش کامل برای مدت زمان طولانی تر دارد. به همین دلیل موز اغلب در یک وعده غذایی صبحانه گنجانده شده است تا بتوانید بدون نگرانی در مورد غذای بعدی ، روز خود را شروع کنید.

2- سلامت قلب

گفته می شود غذاهای پر فیبر برای قلب مفید هستند. طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه لیدز در انگلیس انجام شده است ، افزایش مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند موز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و بیماری عروق کرونر قلب (CHD) را کاهش دهد.

فواید شگفت انگیز موز که نمی دانستید!

3- هضم راحت

موز طعم شیرین و ترش دارد. گفته می شود که طعم شیرین احساس سنگینی را به وجود می آورد ، اما طعم ترش برای تحریک agni (آب گوارشی) شناخته شده است و از این طریق هضم را پشتیبانی می کند و به ایجاد سوخت و ساز کمک می کند.

4- منبع مواد مغزی

موز هنگام تغذیه وزن سنگین است. این ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم ، کلسیم ، منگنز ، منیزیم ، آهن ، فولات ، نیاسین ، ریبوفلاوین و B6 پر شده است. اینها همه در عملکرد صحیح بدن و سالم نگه داشتن شما نقش دارند.

فواید شگفت انگیز موز که نمی دانستید!

5- منبع بالای پتاسیم

محتوای بالای پتاسیم موجود در موز ، آن را به یک میوه فوق العاده تبدیل می کند. این ماده معدنی به دلیل داشتن خواص بی شماری برای سلامتی شناخته شده است – به تنظیم ضربان قلب ، فشار خون کمک می کند و مغز را هوشیار می کند. بنابراین حتماً برای حفظ سلامت قلب و مغز ، به علاوه برای فشار خون بیشتر ، موز را به روزانه اضافه کنید.

6- فشار خون

این یک واقعیت شناخته شده است که فشار خون بالا ، نمک مقصر است. موز دارای نمک کم و پتاسیم بالایی است و این خواص ایده آل برای افرادی که تحت این شرایط قرار دارند کمک می کند. اما مطمئن شوید که قبل از افزودن رژیم غذایی با پزشک یا پزشک خود مشورت کنید.

7- به مبارزه با کم خونی کمک می کند

به دلیل داشتن آهن زیاد در موز ، برای کسانی که از کم خونی رنج می برند ، مصرف آن توصیه می شود. کم خونی شرایطی است که در آن تعداد گلبول های قرمز یا هموگلوبین خون کاهش می یابد ؛و منجر به خستگی ، تنگی نفس و کمرنگی می شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه