فواید بی نظیر انجام ایروبیک

تاريخ : 3 مرداد

تعطیلات تابستان بهترین زمان برای انجام ورزش است که یکی از گزینه های انتخابی بسیاری از افراد ایروبیک می باشد اگر می خواهید تاثیرات این ورزش فوق العاده را بر زندگی روزانه مشاهده کنید این مطلب را از دست ندهید.

این روزها مردم بیشتر به حفظ سلامتی خود اهمیت می دهند و تعداد زیادی فعالیت های ورزشی را در برنامه روزانه خود می گنجانند. البته برخی هم رژیم غذایی را انتخاب می کنند، اگرچه آن هم تمرین خوبی است، اما نسبت به ورزش تاثیر کمتری در کاهش وزن می گذارد. بنابراین همراه با رژیم غذایی عضویت در یک باشگاه تاثیر مضاعفی بر کاهش وزن دارد. و یکی از بیشترین تاثیرها در ورزش ایروبیک مشاهده می شود.

فواید بی نظیر انجام ایروبیک, جدید ۱۴۰۲ -❤️ گهر

۱. در مورد ورزش ایروبیک
مفهوم کلی ایروبیک تمرینات ورزشی شاد و مفرح و شادابی مداوم، با هدف بهبودی تمام اصل های بدن سازی است. نوعی از تمرینات فیزیکی که در یک گروه انجام می شود با یک مربی که با ضرباهنگ موسیقی تمرینات ورزشی می دهد. حرکات و مراحل متنوع به صورت منظم طوری طراحی شده که بر روی ماهیچه های خاص کار کند. یک کلاس ایروبیک معمولا یک ساعت یا بیشتر طول می کشد.

۲. کلاس های بدنسازی
در اکثر باشگاه ها کلاس های بدنسازی در ساعت هایی برگزار می شود که مشتری با راحتی بتواند تحت نظارت مربی و برنامه ها و دستورهای مربی در آن شرکت کند. این کلاس ها اغلب در ساعت ۵-۶ صبح، ۱-۲ بعد  از ظهر و ۵-۶ عصر با تغییرات کمتر برگزار می شود. مرحله مطلوب بدنسازی نقش مهمی در مرحله ای که مشتری انتخاب کرده و در آن شرکت می کند بازی می کند. هر کلاسی از نظر پیچیدگی، سختی و شدت و ضعف مراحل کار متفاوت است. بنابراین معمولا افراد از مراحل مبتدی شروع کرده و به مرور به مراحل پیچیده تر و سخت تر می روند.

۳. ایروبیک و ذهن
علی رغم اینکه ایروبیک یک ورزش فیزیکی است، اما به خاطر یاد گرفتن مراحل ورزشی و به خاطر سپردن حرکات تاثیر ذهنی و فکری مثبتی نیز دارد. یکی از مزیت های این ورزش که همزمان بر روی اندام ها و انعطاف بدن کار می کند بدون اینکه بدان توجه کنیم ذهن مان را نیز به کار می کشد. به همین دلیل به شدت توصیه می شود افرادی که در یک دوره کنترل قسمتی از بدن خود را از دست داده یا مدتی در بیمارستان بستری شده اند، ایروبیک کار کنند. چنین افرادی بهتر است در کلاس های ایروبیک در سطحی که شدت حرکات کمتر است و زیر نظر مربی دارای مدرک که در زمینه های فیزیک درمانی آگاهی داشته باشد شرکت کنند.

۴. طبیعت ایروبیک
ایروبیک در شاخه تمرینات قلبی عروقی یا هوازی قرار گرفته است. دلیل آن هم چربی سوزی حرکات ایروبیک است. در طول ورزش حرکات تکرار شونده در ماهیچه های بزرگ در بازوها، پاها و لگن وجود دارد. بنابراین افزایش تنفس و جذب حداکثر مقدار اکسیژن در خون دیده می شود که در نتیجه میزان انرژی مصرفی افزایش و متابولیسم بدن بالا می رود. از دیگر مزایای ورزش ایروبیک اینکه جریان خون به سمت ماهیچه ها و ریه ها افزایش پیدا کرده و به این اندام ها اکسیژن بیشتری رسیده و مواد سمی آنها خارج می شود. همچنین بدن اندورفین بیشتری آزاد می کند که حال روحی انسان را بهتر و استرس را کاهش می دهد.

۵. نظم و ایروبیک
اکثر مشکلاتی که با ایروبیک وابسته است اساسا در نتیجه ناتوانی و اشتباه در ورزش کردن به روش درست به وجود می آید. بیشتر افراد  قبل از شروع کردن ورزش برای شناخت محدودیت های بدن خود وقت نمی گذارند. برای همین توصیه می شود فرد قبل از ورزش برای چکاپ کلی- با تاکید مخصوص بر روی قلب و مفاصل- نزد پزشک برود. مثلا کسانی که قوزک پای ضعیف دارند یا کشک زانو جابجا شده باید از آتل های پارچه ای  fabric braces استفاده کرده تا مفصل مستقیم در جای خود قرار بگیرد و از جای خود خارج نشود. کسانی هم که مشکل قلبی دارند توصیه شده از نظر شدت روی حرکاتی کار کنند که احتمال حمله قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

فواید بی نظیر انجام ایروبیک, جدید ۱۴۰۲ -❤️ گهر

۶. ایروبیک و لباس پوشیدن
نوع ایده آل لباس ورزشی ورزش ایروبیک برای اکثر افراد مورد منازعه بوده است. اغلب افراد نمی دانند که تمرینات ورزشی بدون کفش مخصوص، استرس زیادی روی ماهیچه های خاص خصوصا قسمت پایینی کمر و قسمت بالایی ران ها وارد می کند. که در نتیجه کشیدگی در این ماهیچه ها یا جابجایی دیسک ایجاد می شود. لباس ورزش ایروبیک هم باید کاملا اندازه باشد تا دست و پاگیر نبوده  و حرکات ورزشی به راحتی انجام شود. همچنین خانم ها از پوشیدن شلوارک های خیلی کوتاه و تاپ های خیلی کوتاه بالای ناف خودداری کنند. جنس پارچه لباس نیز باید خیلی سبک و جذب بدن باشد، و نیز نرم که از اصطکاک و خراشیدن بدن جلوگیری شود.

۷. غذا، آب و ایروبیک
مقدار آب و غذای مصرفی هنگام شروع ورزش باید حداقل مقدار ممکن باشد. وعده های غذایی باید یک ساعت و نیم قبل از ورزش خورده شده باشد تا زمان کافی برای هضم آن وجود داشته باشد. وعده های جایگزین غذایی می تواند وعده غذایی کوچک حاوی پروتئین، یا موز یا سالاد مخلوط باشد. از سوی دیگر آب را می توان بعد از ورزش نیز نوشید.  بی توجهی به تغذیه هنگام ورزش منجر به سرگیجه و ضعف می شود. با نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در طول روز آبی که بدن هنگام ورزش از دست داده را دوباره به دست می آوریم.

۸. ایروبیک و سبک زندگی
بهانه بیشتر مردم برای توجیه ورزش نکردن گران بودن باشگاه ورزشی است. اما این حرف درست نیست، چرا که باشگاه های ورزشی با قیمت پایین همه جا وجود دارد. اگرچه فوایدی که از طریق ورزش ایروبیک به بدن ما می رسد ارزش پول خرج کردن دارد. یک گزینه دیگر هم خریدن سی دی های ورزشی است که با آنها می توانید در خانه ورزش کنید. این روش اگرچه موثر و ارزان قیمت است، اما با بودن مربی و حاضر شدن در کلاس ها هم جدیت بیشتری خواهید داشت و هم مربی شما را برای انتخاب حرکات مناسب راهنمایی می کند.
فواید ایروبیک بسیار است- این ورزش  قلب را قوی می کند، کلسترول خوب بدن را بالا می برد، وزن را کاهش می دهد، فعالیت مغزی را بهتر کرده و …. برای دست یابی به این مزایا فقط باید ورزش را وارد سبک زندگی خود کنید. ورزش کردن و به خصوص ورزش ایروبیک ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارد.

منبع: ileev.com
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي