فروش 15 میلیون تومانی فیلم یک میلیاردی!

دنیای اقتصاد:  «خوابم می‌آد» رضا عطاران هم نتوانست از پس اوضاع نابسامان سینمای ایران در سال ۹۱ بربیاید.

فروش پایین سینماهای پایتخت به نحوی است که فیلم «راه بهشت» با وجود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تولید تنها ۱۵ میلیون تومان فروخته است.

خوابم مي‌آد با وجود سختگیری در اکران و محدود بودن سالن‌های سینما اگرچه توانست فروشش را در ۳۶ روز در تهران به یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند، اما این فروش هم دردی از دردهای فصل بی‌رونق فروش سینمای ایران کم نکرد.

البته این رقم فروش در قبال هزینه صرف شده برای تولید فیلمی مثل «خوابم می‌آد» رقمی نیست که باعث ضرر تولیدکننده شود. در همین فصل اکران هستند، فیلم‌هایی که هزینه تولید آنها میلیاردی یا نزدیک به میلیارد است.

«شور شیرین» با هزینه ۹۷۰ میلیون تومانی ساخته شده، اما در مدت ۱۷ روز نمایش تنها ۶۵ میلیون تومان فروش کرده است. سینمای ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. شاید اگر برنامه اکران سینماها در ماه رمضان می‌توانست مخاطب را به سمت سینماها جذب کند، در سانس‌های ویژه اتفاقات خوبی می‌افتاد، اما حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرده فیلم‌های روی پرده در سانس ویژه به نمایش درمی‌آیند و از ۵ مرداد «من و تو» محمد بانکی روی پرده می‌رود.

همچنین «نامزد آمریکایی من» داود توحیدپرست با افتادن کف فروش «بدون اجازه» جایگزین این فیلم در سینماها خواهد شد. به نظر می‌رسد با برنامه‌ نه چندان منسجم شورای صنفی نمایش برای اکران در ماه رمضان، اوضاع فروش فیلم‌ها در این ماه با افت قابل توجهی همراه باشد.

فروش 15 میلیون تومانی فیلم یک میلیاردی!, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي