فردا آخرین مهلت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 30 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : فردا آخرین مهلت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

فردا آخرین مهلت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

حذف یارانه پردرآمدها که بنابر تکلیف بودجه در سال گذشته و امسال از چند ماه قبل آغاز شد بی واکنش از سوی حذف شدگان نبود و در جریان غربالگری لیست یارانه بگیران این گونه به نظر می رسد که افرادی شامل خطای احتمالی شده و از جرگه یارانه بگیران حذف شده اند.

این در حالی است حتی کسانی که وضعیت مالی مناسبی داشته و تحت عنوان پردرآمد از لیست خارج شده و چند ماهی است یارانه نقدی دریافت نکرده اند هم نسبت به موضوع معترض شده و خواهان توضیحات بیشتر در این رابطه شدند.

بر این اساسوزارت کار و رفاه اجتماعی از پنجم خرداد ماه امسال سامانه ای را راه اندازی کرد تا افرادی که نسبت به حذف یارانه خود معترضند با مراجعه به این سامانه اینترنتی ثبت نام کرده تا با بررسی اطلاعات ثبت شده به آنها پاسخ داده شود.

در این سامانه فرد مراجعه کننده بعد از وارد کردن کد ملی و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می شده است با چند مرحله مواجه می شود که طی آن اطلاعات معترض در رابطه با مکان جغرافیایی، خودرو، شغل و نوع معاملات و دارایی وی و افراد خانواد‌ه‌ش را دریافت و به وی اعلام می‌کند که بعد از بررسی اعلام، توضیحات لازم اعلام خواهد شد.

آنطور که وزیر کار و رفاه اجتماعی قول داده بود قرار بر این بود تا ۱۵ روز بعد از ثبت اعتراضات به آن رسیدگی و پاسخ داده شود که البته برخی حذف شدگان اعلام می‌کنند با وجود ثبت نام تاکنون توضیحی در این رابطه دریافت نکرده‌اند.

از سویی دیگر قرار بر این بوده تا در صورت حذف یارانه بگیر بر اساس خطا و اشتباه احتمالی، در صورتی که محق دریافت یارانه تشخیص داده شود دوباره به لیست سازمان هدفمندی یارانه ها بر گردد.

این در حالی است که هر چند قرار ابتدایی این بود که سامانه به مدت یکماه یعنی تا پنجم تیرماه باز بماند ولی با تغییر زمانی به ۲۰ خرداد کاهش یافت اما در ادامه وزارت کار آن را تا پایان ماه یعنی ۳۱ خرداد ماه تمدید کرد. بنابراین افرادی که یارانه آنها از اواخر سال گذشته حذف شده است می توانند امروز و فردا  هم به سامانه yaraneh10.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

باید توجه داشت افرادی که بعد از ثبت نام مجدد برای دریافت یارانه نقدی یعنی در دوره زمانی ۲۰ تا ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۳ به هر دلیلی از ثبت نام جامانده و در بیش از یک سال گذشته موفق به دریافت یارانه نشده‌اند، نمی توانند برای اعلام درخواست خود نسبت به حذف یا جاماندگی از لیست یارانه بگیران به این سامانه مراجعه کنند.

در عین حال که با وجود تکلیف بودجه امسال به دولت برای ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی، دولت رسما اعلام کرده هیچ قصدی برای ثبت نام گسترده آنها و بازکردن مجدد سامانه ندارد. اما قول داده تا برای آنها تصمیم‌گیری کند. از این رو جاماندگان از دریافت یارانه نقدی فعلا باید منتظر تصمیم گیری دولت در این رابطه بمانند. هر چند که طبق قانون تا تیرماه امسال این فرصت وجود دارد تا با تدوین آیین نامه های مربوط به این تکلیف قانونی به اجرا درآید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي