طرز تهیه انواع غذا با تن ماهی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 23 بهمن

تن ماهی یکی از مواد غذایی بسیار پرطرفدار است که می توان با استفاده از آن انواع غذاها را تهیه کرد. مانند ماکارونی، سالاد، کتلت و … . ما در این بخش گهر طرز تهیه انواع غذا با تن ماهی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

طرز تهیه انواع غذا با تن ماهی, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه انواع غذا با تن ماهی

اسپاگتی با تن ماهی

مواد لازم

اسپاگتی ۳۰۰ گرم ( ۱۰۰ گرم برای هر نفر ) – تن ماهی ۴۰۰ گرم – پوره گوجه فرنگی نیم کیلو- روغن زیتون به مقدار لازم – نمک و فلفل به میزان لازم – رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری پیاز رنده شده ۱ عدد کوچک

طرز تهیه

ابتدا پیاز رنده شده را با کمی روغن زیتون تفت می دهیم .سپس تن ماهی را به آن اضافه می کنیم بعد آب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و یک قاشق رب گوجه برای رنگ دادن بهتر به غذا به آن اضافه می کنیم . این مواد باید آنقدر با شعله کم بپزد تا به روغن بیافتد. اسپاگتی را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم تا پخته شود و آبکش کرده با مواد مخلوط می کنیم.

سالاد تن ماهی

این سالاد از تکه های ذرت و سیب زمینی و تن تشکیل شده است که با لیموترش و روغن زیتون مزه دار شده است.

مواد لازم : برای ۶ نفر

روغن زیتون

۱ قاشق غذا خوری

تن ماهی

۶۸۰ گرم

سیب زمینی

۴۵۰ گرم

ذرت شیرین تازه

۶ عدد

پیازچه خرد شده ۱۲ عدد

فلفل کبابی خرد شده ۱ عدد

فلفل دلمه ای قرمز متوسط خرد شده ۱ عدد

سس لیمو ۱ نسخه

فلفل و نمک به مقدار دلخواه

حلقه های لیمو ترش (اختیاری) به مقدار دلخواه

طرز تهیه :

تن ماهی را ۲۰ دقیقه بجوشانید. اگر از ماهی تازه استفاده می کنید فیله آن را به کار برید و آن را با روغن زیتون و نمک و فلفل مزه دار کنید و در فر در ظرفی که روغن زده اید ۸ تا ۱۲ دقیقه یا تا وقتیکه صورتی شود قرار دهید.

برشهای سیب زمینی را درون آب نمک بپزید سپس آنها را از آب خارج کرده تا خنک شود.

ذرت ها را از چوب بلال ببرید. در یک کاسه کوچک پیازچه و جعفری و فلفل کبابی را مخلوط کنید. سس لیمو را آماده کنید.

تن ماهی را بطور یکسان در ظرف مستطیل پخش کنید، روی آن را نم نم از ۳/۱سس بزنید، سیب زمنیها را اضافه کنید و ۳/۱ دیگر سس را بریزید، سپس ذرت و باقیمانده سس را اضافه کنید و نمک و فلفل بپاشید. در آن را بپوشانید و در یخچال برای ۲ تا ۳ ساعت قرار دهید. در هنگام سرو روی آن فلفل دلمه ای و جعفری خرد شده بریزید و پودر چیلی بپاشید و در صورت دلخواه با حلقه های لیمو ترش تزئین کنید.

طرز تهیه سس لیمو :

۲ قاشق چای خوری پوست ۳ عدد لیمو را به حالت رنده ریز کنید و عصاره آن را تا ۲/۱ فنجان بگیرید. در یک کاسه کوچک ۲/۱ فنجان آب لیمو ترش، ۲ قاشق چای خوری پوست لیمو، ۲/۱ فنجان روغن زیتون، ۲ عدد سیر چرخ کرده، ۲ قاشق چای خوری گشنیز خرد شده، ۲ قاشق چایخوری زیره سبز، ۲/۱ قاشق چای خوری نمک، ۸/۱ قاشق چای خوری فلفل آسیاب شده را مخلوط کنید.

کتلت تن ماهی با ذرت

مواد لازم:

سیب زمینی= ۲عدد

کنسرو تن ماهی=۲۰۰ گرم

کنسرو ذرت= ۴/۳ پیمانه

پودرنان خشک= ۱پیمانه

جعفری=۳قاشق غذاخوری

نمک، فلفل=به میزان لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی پخته شده را پوست بگیرید و بعد از اینکه خوب خنک شد، رنده کنید. سپس تن ماهی را (که به طور کامل روغن آن را گرفته اید) به همراه ذرت ، جعفری، نمک و فلفل در ظرف مناسبی بریزید و تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. آنگاه از مواد گلوله هایی (به اندازه یک گردو) بردارید و در دست گرد کنید. در این زمان، در پودر نان بغلتانید، و با کف دست گلوله را فرم دهید و سپس روی سینی فر بچینید و در فری که از قبل با حرارت ۱۷۵درجه ی سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه ی فارنهایت گرم کرده اید، در طبقه ی وسط قرار دهید، تا زمانی که کتلت ها ترد و طلایی رنگ شوند. این غذا را به همراه سبزیجات تازه سرو کنید.

تارت تن ماهی

مواد لازم:

آرد =یک پیمانه

زرده تخم‌مرغ= یک عدد

کره= ۵۰ گرم

نمک= قاشق چایخوری

آب= به میزان لازم

تن ماهی= یک قوطی

فلفل دلمه‌ای خرد شده= سه قاشق سوپخوری

ذرت پخته‌شده= چهار قاشق سوپخوری

طرز تهیه:

آرد را الک کرده و با کره مخلوط می‌کنیم. باید با نوک انگشتان ورز داده تا کره به خورد آرد برود. بعد زرده تخم‌مرغ را می‌ریزیم. آب را تا جایی به مواد اضافه می‌کنیم که خمیر یک‌دست شود و به دست نچسبد. (حدود یک الی دو قاشق سوپخوری). خمیر را داخل نایلون قرار داده و یک ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم. بعد از این مدت خمیر را با وردنه باز کرده و داخل قالب تارت چرب شده پهن می‌کنیم به طوری که لبه‌های قالب به یک اندازه پوشانده شود.

با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کرده و روی آن کاغذ روغنی گذاشته و مقداری حبوبات خشک هم روی آن می‌ریزیم و در فری که از قبل گرم شده با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد به مدت هفت دقیقه قرار می‌دهیم. بعد از این مدت از فر در آورده و کاغذ روغنی و حبوبات را خارج کرده و دوباره هفت دقیقه در فر قرار می‌گذاریم. سپس کنار گذاشته تا خنک شود. تارت‌ها را از قالب در می‌آوریم. تن ماهی را که در آبجوش جوشاندیم در صافی ریخته تا روغن اضافی‌اش برود. بعد با فلفل دلمه‌ای و ذرت مخلوط می‌کنیم و در هر تارت کمی از آن را می‌ریزیم و دوباره در فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار می‌‌دهیم تا پخته شوند.

نکته : این میزان مواد برای شش عدد قالب تارت می‌باشد. در صورتی که بخواهید ۱۲ تارت درست کنید باید مواد دو برابر باشد.در صورت تمایل می‌توان روی مواد پنیر پیتزای رنده‌شده ریخت و بعد در فر قرار داد تا پنیرها طلایی شوند.

پلو قالبی با تن ماهی و قارچ

مواد لازم:‌

برنج ۲ پیمانه

تن ماهی یک عدد

قارچ ۵ عدد

پیاز یک عدد متوسط

سیر ۴ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

کنسرو ذرت ۲ ۳ قاشق غذاخوری

نمک – پودر کاری – زعفران آب کرده به میزان لازم

طرز تهیه:

اول از همه برنج شسته شده را با ۲ پیمانه و ۱۴۰ سی سی آب و کمی نمک و ۱ قاشق روغن زیتون یا روغن مایع بذارین بپزه و آبش کشیده بشه ( یک کم آب داشته باشه آخرش )

در این جین پیاز را خلال کرده و کمی سرخ کنید سیر را له کرده و به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. تن ماهی را طبق دستورش بذارین ۲۰ دقیقه توی آب جوش بجوشه ( حتما این کارو بکنید چند بار تو روزنامه خوندم که چند نفر بر اثر خوردن همین تن ماهی نجوشیده دور از جون شما فوت کردن !) روغن تن ماهی را بگیرید و بریزید داخل پیاز و سیر و تفت بدین تا گوشتای تن باز بشه .

قارچها را بشورید و ورقه ورقه کنید با کمی آب لیمو آغشته کنید و در مقدار خیلی کم روغن با حرارت زیاد تفت بدین.

قارچ تفت داده شده را به موادتون اضافه کنید یک قاشق رب و کمی پودر کاری و مقدار کمی نمک به این مواد اضافه کنید ( تن ماهی خودش شوره پس دقت کنید که شور نشه موادتون) بعد بذارین این مواد به خوبی با هم مخلوط بشن.

کف یک قابلمه تفلون را روغن بریزید دیواره های قابلمه را هم چرب کنید چون میخواهیم برنج را قالبی در بیاریم این کار لازمه. ذرت ها را کف قابلمه پخش کنید. یک لایه برنج پخته شده که بالا براتون توضیح دادم روی ذرتها بریزید و با قاشق تمام سطح آنرا صاف کنید. مواد تن ماهی و قارج را روی این لایه برنج بریزید و خوب پخش کنید و باقیمانده برنجتون را روی این مواد بریزید و باز هم روی آنرا صاف کنید. یک دمکنی در قابلمه بذارید و بذارین به مدت ۳۰ دقیقه برنجتون ته دیگ ببنده . مال من ۴۵ دقیقه هم بیشتر شد ذرتهام سوخت!

آخر سر کف قابلمه را چند ثانیه توی آب سرد بزنید و توی ظرف مورد نظرتون برش گردونین به همین راحتی و خوشمزگی!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي