علت ریزش موی دانش‌آموز مریوانی سرطان نبود

نتایج آزمایشات ماهان، دانش آموزی که ریزش موی او و سپس همراهی معلم و همشاگردی‌هایش با او در روزهای اخیر خبرساز شده بود، مشخص کرده است او به سرطان مبتلا نیست.

محمد علی محمدیان، معلم ماهان رحیمی که پس از تراشیدن سر خود به نشانه همدلی و پشتیبانی از دانش آموزش، با او راهی تهران شده بود، به رسانه‌ها گفته پزشکان علت ریزش موی ماهان را ابتلا به نوعی بیماری تحت عنوان کلیکآلوپسیا آره‌تانسبت داده‌اند.

 

 علت ریزش موی دانش‌آموز مریوانی سرطان نبود

این بیماری که به طاسی منطقه‌ای هم شناخته می‌شود، اغلب بر اثر نقصان سیستم دفاعی بدن پدید می‌آید و ممکن است به مرور زمان به طور ناگهانی برطرف شود.

در هفته‌های پیش و همزمان با رسانه‌ای شدن اخبار مربوط به همدلی معلم و همکلاسی‌های ماهان رحیمی، اخبار ضد و نقیضی از علت طاسی او منتشر شد. در بعضی از گزارش‌ها ابتلا به بیماری سرطان علت ریزش موهای او عنوان شده بود اما همزمان والدین ماهان نسبت به علت اصلی طاس شدن پسرشان اظهار بی‌اطلاعی کرده بودند.

ماهان رحیمی، دانش آموز سال دوم ابتدایی دبستان شیخ شلتوک در حوالی دریاچه زریوار شهر مریوان در استان کردستان است.

معلم او محمد علی محمدیان، پس از آن که متوجه کم مویی و در پی آن تحلیل قوای جسمانی و گوشه‌گیری دانش آموزش شد، با تراشیدن موهای خود تلاش کرد به ماهان روحیه دهد.

بعد از آقای محمدیان، سایر دانش آموزان کلاس هم با تراشیدن موهای خود در صدر اخبار اجتماعی ایران قرار گرفتند. به طوری که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از طریق استاندار کردستان، خواستار پیگیری وضعیت ماهان رحیمی شد و مقدمات سفر او و معلمش به تهران برای انجام آزمایشات بیشتر فراهم شد.

منبع: بی بی سی

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه