علائمی که نشان می دهد همیشه استرس دارید!

تاريخ : 11 شهریور

علائمی که نشان می دهد همیشه استرس دارید را در ادامه این مطلب به شما معرفی می کنیم.

علائمی که نشان می دهد همیشه استرس دارید!, پورتال خبری فرهنگی گهر

زندگی در آرامش، آرزوی همیشگی بشر است و قرن‌ها تلاش و پیشرفت علم و دستاوردهای بشری برای رسیدن به این خواسته صورت گرفت، اما آیا آرامش در دنیای کنونی برقرار است؟ آمارها نشان می‌دهد در جهان اول و اروپا که به نظر می‌رسد زندگی در عالی‌ترین سطح قابل تصورش جاری است، بیشتر از پنج درصد اروپایی‌‍‌ها با مشکلات اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بسیاری درباره درک آنچه اضطراب نامیده می‌شود، دچار نگرانی دائمی، ناراحتی و تنش هستند. اضطراب با راه‌های زیادی می‌تواند سلامت جسمی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد که بسیاری از مردم از آن آگاهی ندارند.

 

دردهای ماهیچه‌ای

درد می‌تواند علامتی شایع از اضطراب باشد. انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا اعلام کرده است، تنش‌های عضلانی و دردهای ماهیچه‌ای به‌ویژه در ناحیه شانه می‌تواند مهم‌ترین نشانه اضطراب فرد باشد.

 

سردرد

درد در پیشانی، بالا و پشت سر و پشت گردن و شانه از مهم‌ترین علائم اضطراب است و استفاده از کافئین بیش از حد این‌گونه سردردها را بیشتر هم می‌کند.

 

خستگی

مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب یا افسردگی می‌تواند خیلی ساده در یک روز احساس خستگی شدیدی به شما القا کند. این نوع خستگی‌ها با خواب نیز برطرف نمی‌شوند و حتی بعد از یک خواب طولانی نیز فرد با خستگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و این خستگی انجام کارهای روزمره را بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کند، چراکه خستگی روحی شما به خستگی جسمی بدل شده است.

 

مشکلات گوارشی

کسانی که دچار اضطراب مزمن هستند اغلب مشکلات گوارشی هم در آنها گزارش شده است. سندروم روده تحریک‌پذیر، شایع‌ترین بیماری افراد مضطرب است. دل‌درد و اسهال در این افراد بیشتر دیده می‌شود و حساسیت‌ آنها به غذاها بسیار بیشتر از سایر افراد است.

 

هوس شیرینی

وقتی کسی خیلی به‌دنبال شیرینی و شکلات می‌رود باید به اضطراب او مشکوک شد. بدن افراد در هنگام استرس سطح بالاتری از انرژی طبیعی خود را مصرف می‌کند و مصرف بیشتر به این معنی است که نیاز به سوخت بیشتری دارند، در نتیجه تمایل به غذاهای شیرین که به‌سرعت به انرژی تبدیل می‌شوند بیشتر است. بااین‌حال قند بالا، مصرف سریع و آغاز دوباره این چرخه برای سلامتی بسیار مضر است.

 

مشکلات خواب

بی‌خوابی و بیدارشدن بیش از حد از خواب در طول شب از مشکلات رایج افراد مبتلا به اضطراب است. افکار نگران‌کننده و مداوم، آرامش شما را در حالت خاموش‌شدن در خواب از بین می‌برد. مؤسسه سلامت روان و ذهن بریتانیا توصیه می‌کند، اتاق خواب خود را به فضایی آرام و ساکت تبدیل کنید و پیش از خواب مراقب خوردن و نوشیدن خود باشید و تکنیک‌های تنفس آرام را تمرین کنید.

 

نوسانات خلقی

تغییرات غیرمنتظره در خلق‌و‌خو از مواردی است که به اختلال اضطراب مربوط می‌شود. عدم تعادل هورمونی، خستگی و ترس از دیگر عوارض جانبی اضطراب است که به نوسانات خلقی می‌انجامد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي